اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

دومین رویداد اختصاصی سرمایه گذاران کارن کراد برگزار شد.

دومین دوره از رویداد I-Meet کارن کراد با حضور سرمایه گذاران و انجمن های سنتی مطرح کشور در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران برگزار شد.

لیمو HR

دومین دوره از رویداد I-Meet کارن کراد با حضور سرمایه گذاران و انجمن های سنتی مطرح کشور روز چهارشنبه ۱ اسفند ماه ۱۳۹۷ در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران برگزار شد. در این رویداد که با هدف سرمایه گذاری، شبکه سازی سرمایه گذاران و آشنایی هر چه بهتر آنها با برنامه های سرمایه گذاری کارن کراد طراحی شده، نمایندگانی از اتاق های بازرگانی، اتحادیه ها، انجمن ها، تشکل های صنعتی و سرمایه گذاران فرشته حضور داشتند.

این رویداد که با همکاری دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار گردید، با سخنرانی علی عمیدی مدیر عامل کارن‌کراد آغاز شد. ایشان با تاکید بر اینکه این رویداد بهانه‌ای است تا با آغاز سال نو، بر کسب و کار خود با حالی نو نظر کنیم، یکی از مهم‌ترین اهداف کارن کراد را ایجاد ارتباط بین شبکه نوآوری و کسب و کارهای نوپا با شبکه سنتی کشور دانست. همچنین ایشان چالش های سرمایه گذاری، شبکه سازی سرمایه گذاران، به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات، بحث و گفت و گو در راستای سرمایه گذاری خطر پذیر را از محورهای اصلی این جلسه برشمردند.

سخنران بعدی علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود. ایشان با اشاره به اینکه اقتصاد کشورهای دنیا با ورود به فناوری تغییر یافته است، گفت: “اکنون شرکت‌های حوزه دیجیتال حرف اول را می‌زنند، پس باید بستری برای ورود علم و فناوری به اقتصاد فراهم شود. او با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی در حوزه استارتاپ ها و بخش خصوصی گفت: «نگاه ما این است که بستر فعالیت در حوزه اقتصادی برای حوزه‌های های تک، فناوری و دانش بنیان فراهم شود.»

دلیری با بیان به اینکه فین تک ها نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر ارتقا یافته‌اند، گفت: «این موضوع به این دلیل است که فین تک‌ها توانسته‌ اند خدمات رسانی مالی را برای مردم فراهم کنند و با قطع یقین می‌توان گفت تا پنج سال دیگر بانکداری سنتی ما جمع‌ می‌شود.» او در ادامه گفت: «ما نمی‌توانیم تفکر سنتی خود را ادامه دهیم و اقتصاد به جوانانی که دانش و ایده دارند نیاز دارد. ما در حوزه معاونت علم و فناوری، دولتی هستیم، اما تفکر دولتی نداریم و در این راستا در مقابل کسانی که مانع فعالیت‌ها می‌شوند، می‌ایستیم.»

پس از دلیری، فرشید گلزاده مدیرعامل پیشین فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به سخنرانی پرداختند. گلزاده در سخنرانی خود به نحوه عملکرد و برنامه مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اشاره نمود، مدیریتی که مبتنی بر جدیدترین اصول علم مدیریت بود و در همین راستا بخش‌های مختلف مجموعه رفاه را اصلاح اساسی نمودند. گلزاده در انتهای سخنرانی خود به برنامه فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای سرمایه گذاری روی استارتاپ ها با همکاری مجموعه کارن کراد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که این نگرش بتواند در شرکت‌های بزرگ منشاء تحولات مثبت باشد. همچنین ایشان به فرهنگ سازی در راستای عملکرد بهتر سازمان‌ها اشاره نمود و از برگزاری چنین جلساتی ابراز رضایت نمود و ایجاد توانایی جذب دانش در سازمان‌ها را امری مهم دانست.

پس از سخنرانی، پنل «ضرورت‌های سرمایه گذاری روی استارتاپ ها» برگزار گردید. رضا غیابی مدیر عامل شرکت فرصت‌آفرین به عنوان دبیر پنل، سخن خود را با با تاکید بر اهمیت فرصت‌های سرمایه گذاری و شناخت بازیگران اصلی اکوسیستم آغاز کرد. همچنین وی چنین بیان نمود که برگزاری چنین رویدادهایی باعث شکل‌گیری کسب و‌ کارهای موفق و به دنبال آن سرمایه گذاری موفق خواهند شد.

این پنل با حضور امیرحسین سرکندی مدیر عاملMteam، مهرداد امانی مدیر عامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری، خشایار گرامی سرمایه گذار فرشته، شاهین محمودی مدیر عامل شرکت عظیم کالا، احسان علیزاده مدیر دفتر توسعه و فناوری دانشکده فنی دانشگاه تهران، سید سراج‌الدین رضوی‌زاده مدیر عامل استارتاپ بوکینگ ویلا و محمد سالار اسدی مدیر عامل استارتاپ لک‌لک برگزار گردید.

خشایار گرامی، سرمایه گذار استارتاپ بوکینگ ویلا چنین بیان نمود که در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ آثار هنری یکی از مهم‌ترین مواردی بود که میزان سرمایه گذاری در آن افزایش چشمگیری داشته و رشد بسیار خوبی داشت. گرچه در سال ۹۷ رشد اقتصادی چندان مناسبی نداشتیم، امید است در سال‌های آتی رشد اقتصادی پویاتری را فراهم آوریم.

سخنران بعدی پنل احسان علیزاده، مدیر دفتر توسعه فناوری دانشکده فنی دانشگاه تهران بود. وی سه هدف اصلی دانشگاه را نوآوری از تحقیقات پایه، تأمین نیروی انسانی و انتقال دانش از تحقیقات به کسب و کارها بیان نمود. ایشان مهم ترین رویکرد دانشگاه را ایجاد نوآوری جهت کاهش فاصله و حذف شکاف بین فعالیت دانشجویی و مرحله خلق نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان دانست.

امیر سرکندی مدیر عامل Mteam  نیز چنین بیان کرد که در بین هزاران شرکت دانش بنیان، استارتاپی که بتواند حرفه‌ای‌تر برخورد کند و سود خوبی به دست آورد ماندگار است. همچنین وی از سختی‌های سرمایه گذاری با اقتصاد دیجیتال سخن گفت.

مهرداد امانی رئیس صندوق توسعه صادرات و فناوری در ادامه از ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری‌ خطرپذیر جدیدی در حوزه‌های دانش بنیان، های تک، نوآور و خلاق خبر داد که در حال حاضر آماده سرمایه گذاری هستند.

بخشی از پنل به سخنرانی استارتاپ های حاضر در رویداد اختصاص یافت. سراج الدین رضوی‌زاده مدیر عامل استارتاپ بوکینگ ویلا، که فرآیند تامین مالی را از اوایل سال ۹۷ آغاز کرده و با صندوق‌های سرمایه گذاری متعددی وارد مذاکره شده بودند؛ یکی از اساسی‌ترین موانع برای استارتاپ ها در بحث جذب سرمایه را، ضعف شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر در اعلام حوزه‌های علاقه‌مندیشان برای جذب سرمایه دانست.

همچنین محمدسالار اسدی مدیرعامل استارتاپ لک‌لک در رابطه با رمز موفقیت در جذب سرمایه چنین بیان نمود: شناسایی نیازهای اساسی مشتریان و تقویت پتانسیل استارتاپ ها مهم‌ترین عامل ابراز علاقمندی سرمایه گذاران به جذب سرمایه است، زیرا آنها به دنبال واقعیت هستند.

در این پنل که به مباحثه و تبادل نظر فعالان حوزه سرمایه گذاری، استارتاپ ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های همکار در رابطه با استارتاپ و سرمایه گذار، ضرورت‌های ورود به فضای کسب و کارهای نوپا، تغییر نحوه مدیریت و تحول کسب و کارها پرداخته شد؛ آخرین بخش این پنل به گفتگو و شبکه‌سازی اختصاص داده شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *