اخبار استارتاپی

همایش کاربرد استارنداردهای GS1 در کسب و کار

مجموعه همایش های بین المللی کاربرد استارنداردهای GS1 در کسب و کار الکترونیکی از 7 الی 12 اردیبهشت 1398 برگزار می‌شود.

لیمو HR

براساس گزارش سازمان های بین المللی شاخص هایی چون افزایش تولید ناخالص داخلی، تسهیل امور و توانمندسازی کسب و کارها، دستیابی به قیمت های رقابتی، گسترش تنوع صادرات، افزایش بازارهای هدف صادراتی، افزایش صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا(صنایع تک)، رشد سرمایه گذاری خارجی، ایجاد شفافیت و کاهش فساد، کاهش نرخ تورم، رشد گردشگری، افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، افزایش امنیت شغلی و نیز رشد شاخص های مرتبط با سطح رفاه اجتماعی از جمله عوامل اجتماعی هستند که در سنجش توسعه یافتگی ضریب اهمیت بالایی در تاثیرگذاری دارند.

یکی از راهکارها برای تحقق شاخص های فوق که نقش به سزایی در توسعه یافتگی ایفا می‌کند ایجاد زبان مشترک میان ذی نفعان زنجیره ی تامین برای توسعه دولت الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی است. در دنیای رقابتی و درحال تغییر امروز، برای تداوم فعالیت بنگاه ها و چابکی در پاسخگویی به تغییرات تقاضای بازار، داده ها و اطلاعات و تبدیل آن به دانش و استفاده از آن برای تحلیل فعالیت های داخل و خارج از سازمان نقش اساسی را بر عهده دارند.

در حال حاضر مهم ترین استاندارد جهانی برای ایجاد زبان مشترک در کسب و کارها استانداردهای جهانی GS1 می‌باشد. موسسه GS1 در ۱۱۲ کشور نمایندگی دارد و در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا از استاندارهای آن در حوزه کسب و کار الکترونیکی استفاده می‌کنند.

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، به عنوان تنها نماینده رسمی سازمان جهانی GS1 در ایران با همکاری انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران با درک ضرورت توجه به توانمندسازی بخش صنعت و معدن، تسهیل فرآیندهای زنجیره ی تامین و به اشتراک گذاری دانش خبرگان در حوزه های مذکور، پس از هماهنگی با سازمان جهانی GS1 درنظر دارد تا “مجموعه همایش های بین المللی کاربرد استارنداردهای GS1 در کسب و کار الکترونیکی” را در هفته ی دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ (۷ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) با همکاری موسسه ی مطالعات و پژوهش های بازرگانی، کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی و حمایت وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه ها و نهادها از بخش های دولتی و خصوصی برگزار می‌نماید.

این رخداد بین المللی طی ۶ روز به منظور ترویج و نشر دانش و تجارب کشورهای عضو سازمان جهانی GS1 و همکاری ارائه دهندگان خدمات(Solution Providers/partners) سازمان های عضو GS1 و شرکت ها فعال داخلی برگزار خواهد شد.

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با درک ضرورت توجه به حوزه های نوین دانش محور و حرکت بر لبه ی تکنولوژی، برگزاری همایش های کاربرد استاندارد GS1 در اینترنت اشیاء، بلاک چین، تجارت و اقتصاد الکترونیکی و برگزاری کارگاه های آموزشی توسط اساتید بین المللی و داخلی را به صورت موازی در دستور کار خود قرار داده است.

از سوی دیگر نخستین مسابقه استارتاپ بین شرکت های SP نمایندگان سازمان جهانی و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی به صورت موازی طی ۴ روز در کنار این مجموعه همایش ها برگزار خواهد شد که در پی برگزاری آن سازمان GS1 ایران و سازمان GS1 جهانی طرح حمایت و تجاری سازی سه طرح برتر برگزیده را بر عهده خواهند گرفت. از طرفی به منظور بهره مندی از تجارب صاحبان کسب و کار و مدیران پروژه ها و مدیران اجرایی در صنایع مختلف داخلی و خارجی، نخستین رویداد تجربه نگاری استانداردهای GS1 تحت عنوان TEDx در برنامه های این همایش قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان روز چهارم همایش به منظور انجام مذاکرات فی مابین شرکت های حاضر در این رخداد تدابیری اندیشیده شده است که بر اساس آن به مدت ۴ روز با ایجاد شبکه همکاری در حین برگزاری همایش ها و برای دو روز آخر (روز پنجم و ششم همایش) برنامه گردشگری در شهر فرهنگی_تاریخی کاشان برای میهمانان خارجی و داخلی و بازدید از آن شهر به همراه اقامت یک شب در کویر برنامه ریزی شده است تا در فواصل زمانی فرصت بیش تری برای مذاکره حاضرین منتخب فراهم شود.

شایان ذکر است که سازمان جهانی GS1 یک نهاد بین المللی غیر انتفاعی و غیردولتی که با سابقه ای ۴۵ ساله است که توسعه و مدیریت فراگیرترین سیستم استانداردهای زنجیره تامین را در دنیا برعهده داشته و با استفاده از این استانداردها، کارایی، اطمینان و شفافیت را در زنجیره تامین کسب و کارهای مختلف تضمین می‌نماید. سازمان GS1 از طریق نمایندگی خود در سراسر جهان با شرکای تجاری، صنایع تولیدی، دولت ها و شرکت های صاحب فناوری در ارتباط است تا نیازها و مشکلات موجود در کسب و کار آن ها را شناسایی نموده و از طریق طراحی و پیاده سازی استانداردهای جهانی، پاسخی مناسب برای آن نیازها ارائه دهد. گفتنی است روزانه بیش از ۶ میلیارد تراکنش مبتنی بر استانداردهای GS1 توسط ۳ میلیون شرکت عضو GS1 در بیش از ۱۵۰ کشور ایجاد می‌شود که این پتانسیل فرصت مغتنم و بی نظیری را برای افزایش ضریب نفوذ بنگاه های اقتصادی در زمینه تجارت و مراودات بین المللی و نیز اعتبار کشور عزیزمان ایران فراهم آورده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *