ایده های استارتاپیایده های کشاورزی

استفاده از عکس های هوایی برای حل مشکلات صنعت کشاورزی

حل مشکلات صنعت کشاورزی با استارتاپ SMART FLIGHT

کشاورزی هوشمند و کشاورزی دقیق بیشتر از چند مفهوم معمولی هستند. این مفاهیم شامل تکنولوژی هایی می‌شوند که تقریبا تمام جنبه های کشاورزی را تحت تأثیر قرار می دهند. آقای Alberto Burgos de la Torre برای ۱۶ سال در کشاورزی کار کرده است و برای دست یابی به روش هایی برای بهینه تر کردن کشاورزی با استفاده از عکس های هوایی تلاش کرده است.

لطفا خودتان را معرفی کنید. چه کار می‌کنید؟

من Jose Alberto Burgos de la Torre هستم. یک مهندس فنی کشاورزی و مدیر یک شرکت عمده فروشی که در زمینه پخش کود و محصولات گیاهی فعالیت می‌کند. این شرکت بیش از ۴ نسل سابقه دارد و تخصص آن در پرورش درختان زیتون است. من همچنین در یک شرکت پرورش محصولات به عنوان تکنسین فعالیت می‌کنم. این شرکت سابقه بیش از ۶۰۰ همکاری با شرکت‌های مختلف و ۵۰۰۰ هکتار زمین کشت محصول را در کارنامه خود دارد. من همچنین بنیان‌گذار یک شرکت در زمینه استفاده از هواپیماهای کوچک برای عکس‌برداری هوایی از زمین‌های کشاورزی و جنگل‌ها هستم. هدف ما در این شرکت ارائه خدمات با کیفیت در زمینه کشاورزی دقیق و روش‌های نوین کشاورزی است.

چه عاملی شما را به سمت استفاده از هواپیماهای کوچک در حوزه کشاورزی تشویق کرد؟ این پروژه چطور توسعه پیدا کرده است؟

من طی ۱۶ سال گذشته در این حوزه فعالیت کرده‌ام و از ابتدا همیشه مشاوره‌های خوبی به افراد و شرکت‌ها داده‌ام که به محصولات با کیفیت و امنیت خرید مشتری که جزو سودده‌ترین روش‌های کشاورزان است ختم شده است. همچنین روش‌های من با محیط زیست بسیار سازگار و برای نسل‌های بعد از ما بسیار کم‌خطر بوده‌‌اند. این ذهنیت چیزی است که من را به طور مستمر به سمت ایستادگی، کار کردن و بهبود و توسعه هر چیزی که باعث ارتقای سطح کشاورزی و رسیدن به اهداف می‌شود حرکت می‌دهد. همچنین همین انگیزه‌ها بود که باعث تولد SMART FLIGHT از ذهن من و باقی متخصصینی که در اطرافم حضور داشتند شد.

بهینه تر کردن کشاورزی با استفاده از عکس های هوایی

بزرگ‌ترین چالش و موفقیت شما تا به امروز چه بوده است؟

تا به امروز هدایت کردن این پروژه و پیشرو بودن در ارائه این خدمات در منطقه بزرگ‌ترین چالش حرفه‌ای و شغلی من بوده است. البته به زودی آن را به یک موفقیت تبدیل خواهیم کرد. ما با ارائه خدماتمان نه تنها به کشاورزان کمک می‌کنیم بلکه تلاش می‌کنیم آن‌ها را به افراد حرفه‌ای‌تری تبدیل کنیم.

خاص‌ترین ویژگی و جذابیت شرکت شما چیست؟ چطور خودتان را از رقیب‌هایتان جدا می‌کنید؟

ما با ارائه یک راه‌کار کامل، تخصصی و منحصر به فرد یک پله از رقبا جلوتر می‌رویم. از آن جایی که ما بر روی کشاورزی و محیط زیست متمرکز هستیم، با متخصصین حرفه‌ای همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم که هم در زمین کشاورزی و هم در شرکت یک کار حرفه‌ای ارائه می‌دهیم. فارغ از مشکل مشتری، از کاشت و برداشت گرفته تا فروش محصول، ما سعی می‌کنیم بهترین پیشنهاد را روی میز بگذاریم.

بازه فعالیتی شما در جهان چقدر است؟ مهم‌ترین بازارها برای شرکت شما کدام هستند؟

ما با شرکت‌های بین‌المللی زیادی که در زمینه تأمین کود، محصولات شیمیایی و دانه فعالیت می‌کنند همکاری داریم. همچنین کشاورزان زیادی به عنوان مشاور از اسپانیا، آمریکا جنوبی و آفریقا شمالی با ما همکاری می‌کنند و به خدمات ما علاقه‌مند هستند. اما در حال حاضر ما بر روی اسپانیا و منطقه خودمان تمرکز کرده‌ایم. به نظر ما یک برنامه توسعه خوب نیازمند یک برنامه کسب و کاری مناسب در منطقه اصلی شرکت (جایی که تأسیس شده) است.

چرا امروزه زمان مناسبی برای شروع فعالیت در حوزه تکنولوژی کشاورزی است؟

حوزه‌ اولیه فعالیت، بنیان همه چیز است. پس زمان روی آوردن به تکنولوژی کشاورزی فقط امروز نبوده است، بلکه همیشه زمان روی آوردن به این حوزه بوده و خواهد بود. متأسفانه این حوزه جایی است که تکنولوژی بیشترین گیر را دارد؛ جایی که خساست در تولید بدون اضافه کردن چیزی بر دیگر بخش‌ها همیشه برتری داشته است. تولید غذا به همان اندازه که تغییرات آب و هوایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سلامت کشورهای توسعه‌یافته را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

استفاده از هواپیماهای کوچک در حوزه کشاورزی

تکنولوژی عکس‌برداری هوایی چطور در سال‌های آینده وارد کشاورزی می‌شود؟

سنسورها، اتوماتیک کردن فرآیندها و استفاده از عکس‌های هوایی، استفاده از تکنولوژی در این حوزه را ساده‌تر، امن‌تر و در دسترس‌تر خواهد کرد.

چه مشکلاتی با استفاده از عکس‌برداری هوایی حل شده است؟

عکس‌برداری هوایی ما را قادر می‌سازد که از راه دور گیاهان را در مراحل مختلف رشدشان رصد کنیم. همچنین این روش به ما اجازه می‌دهد که نه تنها نیاز آن‌ها به آب را متوجه شویم، بلکه بتوانیم خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند (حشرات و مریضی‌ها) را نیز قبل از بحرانی شدن وضعیت متوجه شویم. با این روش ما می‌توانیم از مقدار رشد گیاهان، بهترین زمان برداشت، بهترین زمان اضافه کردن کود به خاک و بسیاری موارد دیگر آگاه شویم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
منبع
agtech.careers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *