اخبار استارتاپی

ایران، برنده جایزه ویژه جامعه جهانی فناوری اطلاعات

محمدجواد آذری جهرمی از اختصاص برترین جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ در ژنو به یک طرح ایرانی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ به ژنو سوییس رفته است، از اختصاص برترین جایزه این اجلاس به یک طرح ایرانی خبر داد.

آذری جهرمی با اعلام کسب موفقیتی دیگر برای ایران اظهار کرد: امروز در ژنو جایزه ویژه «جامعه جهانی فناوری اطلاعات» به ایران رسید.

جهرمی در این رابطه افزود: در اجلاس WSIS 2019 شش کاندیدا داشتیم که برای پیشرفت قابل توجه «شبکه علمی ایران» برترین جایزه را برنده شدیم. شادی همکارانم دیدنی بود و البته چهره نمایندگان کشورهایی که فکر می‌کردند تحریم‌هایشان موثر است.

بنابراین گزارش، در این اجلاس که هیات رسمی ایران نیز حضور داشتند؛ از میان بیش از ۱۱۰۰ پروژه، از جمله ۶ پروژه معرفی شده ایران، در ۱۸ گروه از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت می‌کردند؛ درنهایت ۹۰ پروژه به مرحله دوم راه یافتند و در این میان شبکه علمی ایران به عنوان تنها پروژه ایرانی از میان پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت جایزه E-Science این دوره WSIS شد.

طرح شبکه علمی ایران در سال ۹۵ طی توافق نامه ای مابین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان طرف های دولتی و هلدینگ سیمرغ سامانه به عنوان طرف خصوصی منعقد شد تا در طول دوسال به عنوان نخستین پروژه مشارکت دولتی – خصوصی (PPP)، شبکه ای جامع، جهت حمایت از نیازهای جوامع تحقیقی و آموزشی به عنوان زیرساخت سند بالاسری نقشه جامع علمی کشور، بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آموزشی و درمانی، حوزه های علمیه، ایجاد ‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *