اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

خط اعتباری ۵۴۰ میلیاردی به صندوق پژوهش و فناوری یزد اختصاص یافت.

خط اعتباری ۵۴۰ میلیارد ریالی جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش بنیان، به صندوق‌ پژوهش و فناوری استان یزد اختصاص یافت.

لیمو HR

خط اعتباری ۵۴۰ میلیارد ریالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش بنیان، به صندوق‌ پژوهش و فناوری استان یزد اختصاص یافت.

علی وحدت، رییس صندوق نوآوری در مراسم رونمایی از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال خط اعتباری به ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری کشور خبر داد که سهم صندوق یزد از این میزان ۵۴۰ میلیارد ریال بوده است.

در این طرح، صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواهند بود، به گونه‌ای که طرح‌ها را بررسی و ارزیابی کرده و بعد از انعقاد قرارداد و همزمان با انجام نظارت بر طرح‌ها، تامین مالی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت خواهد گرفت.

همچنین ۲,۱۶۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات مستقیم به ۱۲ صندوق کشور اعطا شده که سهم صندوق یزد از این مقدار، ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است.

با این تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند نسبت به اعطای تسهیلات به شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاری اقدام کرده و در راستای اساسنامه خود فعالیت داشته باشند.

گفتنی است، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از سال ۸۵ در پارک علم و فناوری یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۵ نیز به عنوان صندوق برتر کشور انتخاب شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *