اخبار استارتاپی

همایش فرصت های تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال برگزار شد.

همایش فرصت‌های تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال با هدف تعامل، همفکری و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی فعالان کسب و کارهای نوپا و دیجیتال فضای مجازی برگزار شد.

همایش فرصت‌های تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال با هدف بررسی ظرفیت های تولید و صادرات محتوا و خدمات دیجیتال در ایران، افزایش مهارت های فنی توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل و محتوای آنلاین توسط اپراتور موبایل ایرانسل و با همکاری بازار جامع محتوای دیجیتال «چارخونه» در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

در این مراسم موضوع چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کسب و کارهای دیجیتال، حضور مالکیت معنوی آثار دیجیتال، وجود مجوزها و مراکز متعدد تصمیم گیری، امنیت و سواد رسانه‌ای در این حوزه به عنوان چالش‌های این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همایش فرصت‌های تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان این اپراتور با بازار جامع محتوای دیجیتال چارخونه تاکید کرد: با خلق ابزارهای جدید، دنیا وارد مرحله جدیدی از تکامل شده که این تکامل در بستر وب انجام می‌گیرد. بر این اساس در عصر شبکه سازی تنها نیازمند ارتباط میان انسان‌ها نیستیم و دایره ارتباطات به ارتباطات اشیا و انسان تغییر یافته است.

وی گفت: این تغییرات باعث شده که کسب و کارهای حوزه دیجیتال ارتباطی فراگیرتر از قبل داشته تا بتوانند در این فضا فعالیت کنند.

وی افزود: مفهوم اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز از جمله مهمترین مفاهیمی است که باید به آن توجه شود. برای مثال آمریکا هم اکنون ۱۸ درصد از پتانسیل بالقوه خود در این حوزه را به آینده اقتصاد دیجیتال اختصاص داده است. در همین حال یک سوم شرکت‌های جهان از سال ۲۰۱۱ برنامه مؤثری برای پیاده سازی اقتصاد دیجیتال به کار گرفته‌اند و پیش بینی می‌شود درآمد از این بخش به ۱۰ تریلیون دلار در جهان برسد.

عباسی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال در نقش اپراتورهای ارتباطی در این زمینه گفت: طراحی مدل‌های کسب و کار، نوآوری و ارتباط بین اجزای اکوسیستم کسب و کار دیجیتال از جمله موضوعاتی است که می‌تواند این تحول را رقم بزند. بر این اساس اپراتور دوم تلفن همراه موضوع حمایت از تولید کنندگان محتوا، عرضه کنندگان سرویس‌های دیجیتال، دارندگان ایده و طراحان اپلیکیشن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: بهره برداری حداکثری از اکوسیستم کسب و کارهای دیجیتال می‌تواند در آینده نزدیک ما را به تحول در اقتصاد دیجیتال برساند.

در این مراسم محمدرضا بهمنی مشاور وزیر ارشاد، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد نیز با بیان اینکه در سال رونق تولید، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق این شعار داشته باشند، تاکید کرد: دستگاه‌های حاکمیتی باید ادبیات این بخش را پذیرفته تا بتوانیم شاهد تولیدات ارزشمند در فضای اقتصادی با استفاده از کسب و کارهای دیجیتال باشیم.

وی بر ضرورت هم افزایی میان بخش خصوصی و دولت تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود سازمان مدیریت و مجلس شورای اسلامی، سازمانی با نام سازمان صنایع خلاق در کشور ایجاد کنند تا قوانین مربوط به کسب و کارهای دیجیتال تسهیل شود و ایده‌های نو در این فضا رشد کنند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد کلید اصلی فعالیت کسب و کارهای فضای مجازی را نوآوری و خلاقیت، رویکرد توسعه صادرات و داشتن نقشه استراتژیک عنوان کرد و افزود: نقش سرمایه گذاران خصوصی برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی باید پررنگ شود تا شاهد رونق تولید و ایجاد فضای خلاق در حوزه کسب و کارهای نوپا باشیم.

در این مراسم هدف اصلی ایجاد زیرساخت برای ارائه دهندگان خدمات محتوا در حوزه فیلم، اپلیکیشن موبایل، بازی، کتاب و موسیقی عنوان شد. به این معنی که بستری فراهم شود تا توسعه دهندگان این خدمات آنلاین بتوانند خدمات خود را از طریق پلتفرم چارخونه به کاربران ارائه دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *