اخبار استارتاپی

تشریح اختلال اینترنت توسط وزیر ارتباطات

مشکل اختلال اینترنتی در ۲ ماه گذشته به دلیل یک ناهماهنگی در زیرساخت در راستای تمدید خرید پهنای باند کشور بوده است.

لیمو HR

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: مشکلات مربوط به اختلال اینترنتی که کاربران اخیرا با آن مواجه بوده اند ربطی به مشکل زیرساخت برای تامین پهنای باند نداشته و به دلیل یک ناهماهنگی در زیرساخت در راستای تمدید خرید پهنای باند کشور است و برای مدت کوتاهی با قطع و وصلی در شبکه اینترنت مواجه بوده است.

محمدجواد آذری جهرمی، در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران در مورد اختلال‌های اخیر اینترنت کشور گفت: «این اختلال‌ها به خاطر مشکل در تمدید قرارداد شرکت ارتباطات زیرساخت با تامین کننده پهنای باند خارجی به وجود آمده است.»

به گفته او به دلیل وجود یک ناهماهنگی با پایان قرارداد زیرساخت با تامین‌کننده خارجی این شرکت خارجی برای بالا بردن قیمت ۲۰۰گیگ اینترنت زیرساخت را قطع و همین مسئله نیز باعث اختلالی در شبکه شده است.

او این اتفاق را خلاف مقررات دانست و اعلام کرد:‌ «طبق مقررات زیرساخت باید چند برابر ظرفیت فروخته شده پهنای باند خود ظرفیت موجود داشته باشد. از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که گزارش این اتفاق را به من اعلام کرده‌اند نیز خواسته‌ام با این شرکت به دلیل مشکل به وجود آمده برخورد کند. از زیرساخت هم می‌خواهم بیشتر در مورد موضوعات مربوط به این شرکت شفاف باشد.»

از اواسط فروردین ماه سال جاری بسیاری از کاربران و کسب و کارهای اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی خبر از اختلال و قطع و وصلی بالا در شبکه اینترنت کشور را می‌دادند. در همان زمان از شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت هرگونه اختلال در شبکه اینترنتی را رد کرد. همچنین در همان زمان برخی شرکت‌های اینترنتی این ادعا را مطرح کردند که مشکل شرکت ارتباطات زیرساخت در تامین پهنای باند بین‌المل مورد نیاز کشور باعث ایجاد این اختلال‌ها در کشور شده است. آنها مدعی شده بودند که زیرساخت برای کنترل میزان مصرف پهنای باند کشور، پورت‌های مورد استفاده VPN را محدود کرده تا از این طریق نیز جلوی استفاده بیش از حد پهنای باند بین‌الملل در کشور گرفته شود.

اما حالا وزیر ارتباطات تمامی این اظهارات را رد می‌کند و معتقد است اگر شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد نحوه فعالیت خود با مردم شفاف باشد چنین شایعاتی مطرح نمی‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *