اخبار استارتاپی

شرکت های دانش بنیان خدمات مورد نیاز خود را به صندوق نوآوری منعکس کنند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش بنیان می توانند خدمات مورد نیاز خود را به صندوق منعکس کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست با شرکت های دانش بنیان پیشگام فعال در حوزه معدن، متالوژی و فولاد، صندوق نوآوری و شکوفایی را یک سازمان جوان خواند که عمر کوتاهی از فعالیت آن سپری شده است و گفت: به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش بنیان بزرگ، خط ویژه‌ای در صندوق برای آنها در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق بتوانیم نیازهایشان را رفع کنیم.

دکتر علی وحدت با بیان اینکه به بیان ساده‌تر ما منطبق بر نیازهای آنها سرویس‌های ارائه خدمات را تعریف می‌کنیم، بیان کرد: از همین رو شرکت‌های کوچک را به سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری که در حال حاضر نزدیک به ۲۰ صندوق فعال هستند، هدایت کرده‌ایم.

رفع نیاز شرکت‌های دانش بنیان؛ از اساسی ترین مأموریت‌های صندوق

وحدت، نبود سرویس‌های موازی را امری ضروری دانست و گفت: در حوزه مأموریت با شرکت‌های بزرگ، به دنبال تعریف سرویس‌های موازی نیستیم، به این معنی که تلاش داریم دریابیم که در کنار حیات مالی شرکت‌ها، ما چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم؟ از همین رو برخی سرویس‌ها را تصحیح و برخی را تسریع کردیم، چرا که رفع نیاز شرکت‌های دانش بنیان یکی از اساسی‌ترین مأموریت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به تسهیلات و خدمات این صندوق به شرکت‌های بزرگ دانش بنیان، گفت: بحث اول مربوط به ضمانت‌نامه‌هاست که باید یک سرویس با دسترسی بسیار آسان و سهل باشد.

وی با اشاره به همکاری شبکه بانکی برای ارائه خدمات ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش بنیان گفت: زمانی که بخش خصوصی طرف قرارداد شرکت‌هاست، ضمانت‌نامه‌های صادر شده از جانب بانک‌ها، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که همان ضمانت‌نامه بانکی معمول است. یکی از اقدامات اساسی، در این زمینه استقرار چندین بانک در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برای سهولت کار و رفع نیازهای شرکت‌های بزرگ است.

وحدت تصریح کرد: برای ضمانت‌نامه بانکی نیاز است تا یک بار حد اعتباری شرکت‌ها برای صندوق مشخص شود. تعیین حد اعتباری صندوق با حد اعتباری بانک‌ها تفاوت زیادی دارد. دلیل آن هم این است که صندوق نوآوری سوابق فنی شرکت‌ها را به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهد. این نوع ضمانت‌نامه‌ها معمولاً یک روزه صادر می‌شوند.

وی سرویس لیزینگ را از دیگر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: اگر شرکت‌های بزرگ تعامل مناسبی با ما داشته باشند، این سرویس ابزار خوبی برای تحریک تقاضاست، چرا که اگر محصول با یک بسته مالی همراه شود، می‌تواند جذابیت آن را برای خریدار چند برابر کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات نمونه‌سازی را نیز به عنوان یکی دیگر از خدمات این صندوق برشمرد و گفت: گاهی نمی‌توانیم به بخش تحقیق و توسعه کمک کنیم، لذا به آنها تسهیلات نمونه‌سازی می‌دهیم. در شرکت‌های بزرگ ما به صورت قرض‌الحسنه برای هزینه‌هایی که در بخش تحقیق و توسعه دارند، خدمات ارائه می‌دهیم. این سرویس عملاً به تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ کمک می‌کند.

وی ادامه داد: خدمت دیگر سرمایه در گردش است که بانک‌ها به سه صورت یک ساله، دو ساله و سه ساله با نرخ سود متفاوت ارائه می‌دهند که در صورت معرفی ما به بانک، آنها الزام به پرداخت دارند و ما ورود فنی به این درخواست‌ها نخواهیم داشت. علاوه بر این، تسهیلات دیگری هم برای خرید، ساخت و یا توسعه دفتر یا محل کارخانه و کارگاه در نظر گرفته‌ایم که شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند از آن استفاده کنند.

شرکت‌های دانش بنیان خدمات مورد نیاز خود را به صندوق منعکس کنند

وحدت در خطاب به شرکت‌های دانش بنیان گفت: چنانچه خدمتی دیگر مدنظر شرکت‌های دانش‌بنیان است می‌توانند آن را به ما منعکس کنند چرا که ما به دنبال تعامل دو سویه با شرکت‌های دانش بنیان و فناور هستیم. در این حوزه فرض ما بر این است که ما با حدود کمتر از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان بزرگ روبه‌رو هستیم، لذا اساس کار ما بر این است که نیاز این ۵۰۰ شرکت را به صورت تک‌تک بررسی کرده و آنها را رفع کنیم. تمام این اقدامات زمان می‌برد و همان‌طور که می‌دانید، اصلاح فرهنگ یک سازمان نیز کار راحتی نیست اما تمام پرسنل صندوق نوآوری و شکوفایی تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می‌برند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *