ایده های استارتاپیایده های هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات

با 7 شرکت که از هوش مصنوعی برای تحول در تبلیغات استفاده می‌کنند، آشنا شوید.

تبلیغات و بازاریابی نسبت به آنچه سریال مشهور Mad Men در دهه ۱۹۶۰ از یک آژانس تبلیغاتی تصویر می کرد، تغییرات زیادی داشته است. نوآوری و ظهور تکنولوژی های جدید، عوامل اصلی این تغییر بوده اند. ماشین های تحریر توسط لپ تاپ های سریع جایگزین شده اند و کمپین های تبلیغاتی همزمان با توسعه شبکه های ارتباطی آنلاین گسترش یافته اند. همچنین اثرگذاری کمپین ها با استفاده از علم داده و هوش مصنوعی افزایش یافته است.

با وجود شباهت کمی که بین صنعت تبلیغات امروز و ۶۰ سال پیش وجود دارد، ذات این صنعت پایدار بوده است و همچنان به دنبال این است که مشتریان را با بالاترین دقت ممکن مخاطب قرار دهد. با وجود هوش مصنوعی انجام این کار بسیار آسان‌تر و دقیق‌تر شده است.

شرکت های زیادی استفاده از هوش مصنوعی برای بالا بردن سطح اثرگذاری تبلیغات را در دستور کار قرار داده‌اند که در این مقاله به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

AMPLERO

مکان: سیاتل، واشنگتن

Amplero

معرفی

AMPLERP یک مرکز بازاریابی با استفاده از هوش مصنوعی است که تعاملات کاربران از طریق کانال‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. این محصول، شناخت منحصر به فردی را با استفاده از داده‌های تاریخی رفتار مشتریان فراهم می‌کند و بازاریابان را قادر می‌سازد استراتژی‌های مختلف را آزمایش کرده و الگوهای جدیدی را به منظور توسعه استراتژی‌های جدید بازاریابی شناسایی کنند.

تأثیر بر صنعت

یک شرکت خدمات تلفن همراه پس از استفاده از AMPLERO نتایجی شامل افزایش ۹ برابری درآمدش به ازای هر کاربر و همچنین کاهش تعداد تماس ها به پشتیبانی از ۲۱ تماس به ۲ تماس به ازای هر کاربر را گزارش داده است.

Albert

مکان: نیویورک، نیویورک

Albert Technologies

معرفی

Albert Technologies راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها ایجاد می‌کند. این محصول کانال‌های مختلف نظیر Google Ads، Facebook، Instagram، YouTube و Gmail را برای بررسی رفتار کاربران به کار می‌گیرد و ضمن اجرای کمپین های تبلیغاتی، تحلیل هایی در خصوص هر یک از کانال ها ارائه می‌کند.

تأثیر بر صنعت

Harley-Davison یکی از مشتریان Albert است. حاصل به کارگیری Albert افزایش ۵۶۶ درصدی بازدید از وبسایت و همچنین افزایش ۴۰ درصدی فروش موتورسیکت های Harley-Davidson بوده است. این عملکرد خوب سبب شده است شرکت‌های مرتبط با Harley-Davidson هم استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال را در دستور کار قرار دهند.

AMPLIFY

مکان: پالو آلتو، کالیفرنیا

Amplify

معرفی

Amplyfy.ai یک سرویس بازاریابی مکالمه‌ای است که از طریق یک ربات چت هوشمند، با کاربران ارتباط برقرار می‌کند. این ابزار می‌تواند سطح شناخت خود نسبت به احساسات و نیازهای مشتریان را ارتقا دهد تا به طور مستمر عملکرد خود در ارتباط با مشتریان را بهبود بخشد.

تأثیر بر صنعت

این استارتاپ توانسته با مجموعه‌هایی نظیر گوگل و فیسبوک همکاری داشته باشد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد مکالمه توسط رباتش به انجام رسیده است.

GUMGUM

مکان: شیکاگو و سانتا مونیکا، کالیفرنیا

gum gum

معرفی

GUMGUM قابلیت تشخیص اجزای تصاویر را دارد و به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند محل مناسب برای ارائه تبلیغات خود را پیدا کنند. هوش مصنوعی کمک می‌کند تصاویر و فیلم‌هایی که در کانال های مختلف منتشر می‌شوند تحلیل شوند و تبلیغ کنندگان، آگهی‌های مرتبط تر را به مخاطبان نمایش دهند.

تأثیر بر صنعت

۷۰ شرکت از شرکت‌های لیست FORTUNE 100 از خدمات GUMGUM استفاده می‌کنند.

INVOCA

مکان: سانتا باربارا، کالیفرنیا

Invoca

معرفی

INVOCA خدمتی برای ردیابی و تحلیل تماس ارائه می‎دهد. قابلیت تحلیل محتوای گفتگو به مشتریان کمک می‌کند که انواع تماس‌ها، محتوای آن‌ها و ارزش مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شود. هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل مکالمات تلفنی کمک می‌کند که الگوهای مختلف تماس شناسایی شده و کار بازاریابان در ارائه پیشنهادهای جذاب به مخاطبان تسهیل شود.

تأثیر بر صنعت

مایکروسافت از مشتریان INVOCA بوده است. این شرکت خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند و هر یک از تماس‌ها می‎تواند به محصول یا خدمت متفاوتی مربوط باشد اما تحلیل تماس‌ها کمک می‌کند که مایکروسافت بتواند ضمن شناسایی انتظارات کاربران، دیگر محصولاتی که ممکن است برای آن‌ها جذاب باشد را شناسایی کرده و بعدا به آن‌ها پیشنهاد کند. طبق گفته‌ی مدیر تبلیغات مایکروسافت، استفاده از INVOCA تاثیر مثبتی بر میزان فروش این شرکت داشته است.

INFLUENTIAL

مکان: لاس‌وگاس، نوادا

Influential

معرفی

INFLUENTIAL، ابزاری را توسعه داده است که به طراحان کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کند تا بهترین اینفلوئنسرها را بر تبلیغ برندشان انتخاب کنند. هوش مصنوعی در این ابزار ویژگی‌های مخاطبین هر یک از اینفلونسرها را تحلیل کرده و میزان مطابقت آن با مخاطبین هدف کمپین را بررسی می‌کند.

تأثیر بر صنعت

کیا موتورز از این ابزار برای پیاده سازی کمپین تبلیغاتی طراحی شده حول Super Bowl 2016 استفاده کرد و آگاهی مخاطبان را نسبت به محصول کیا اپتیما افزایش داد.

QUANTCAST

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

Quantcast

معرفی

QUANTCAST کمک می‌کند تا بازاریاب ها، برندهای تجاری و سازمان‌ها، اطلاعاتی را از ۱۰۰ میلیون کانال موجود بر روی وب و تلفن همراه گردآوری کنند و با استفاده از هوش مصنوعی و مدل‌های پیش‌بینی رفتار مخاطبین را تهیه کرده و سپس مخاطبینی را که بیشترین احتمال برقراری ارتباط با آن‌ها وجود دارد، هدف قرار دهند.

تأثیر بر صنعت

برند آنلاین لباس مردانه Bonobos، با استفاده از QUANTCAST  توانست مشتری‌های بالقوه‌ای را که رفتاری مشابه با مشتریان بالفعل وبسایتش داشتند را شناسایی کند و برای جذب آن‌ها کمپینی طراحی کند. طبق گفته معاون بازاریابی Bonobos، کریگ البرت، این شرکت توانسته است به طور مداوم مخاطبین جدیدی را جذب نماید و نرخ رشد بازار خود را دو برابر کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *