ایده های استارتاپیایده های هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در لجستیک و زنجیره تامین

12 مثال از اینکه چگونه هوش مصنوعی سبب افزایش بهره‌وری شرکت‌ها در طول زنجیره‌تأمین و لجستیک می‌شود؟

بنابر یکی از تحقیقاتی که اخیرا انجام شده ­است، کسب ‌و کارها، سالیانه حدود ۶۵۰۰ ساعت را مشغول انجام کارهای بسیار سنگین هستند؛ درحالی‌که این کارها می‌توانند با استفاده از اتوماسیون که شامل پردازش مقالات، تنظیمات سفارش‌های خرید و پاسخ به درخواست‌های تأمین‌کننده می‌شود، بسیار بهتر و با بهره‌وری بالاتری انجام شوند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها، اقدام به استفاده از فناوری هوش مصنوعی یا AI برای لجستیک و زنجیره تأمینشان کرده‌­اند. درنتیجه این کار، نیروی انسانی آزاد می‌شود تا کارهای پیچیده‌تری که از عهده کامپیوتر خارج است را انجام دهد.

بخش­‌های تأثیرگذاری در حوزه زنجیره تأمین و لجستیک قرار می­گیرند که شامل عملیات تدارکات با استفاده از داده‌های هوشمند و Chatbot ها، برنامه‌ریزی زنجیره تأمین برای پیش‌بینی تقاضا و عرضه، مدیریت انبار برای بهینه‌سازی سهام، حمل سریع‌تر و دقیق‌تر به‌منظور کاهش زمان تحویل و هزینه‌های حمل‌ونقل و انتخاب تأمین‌کننده مطلوب از طریق استفاده از داده‌های زمان واقعی می‌شود.

دراین مقاله با ۱۲ مورد از استفاده‌های هوش مصنوعی برای بهبود این فرایندها آشنا خواهیم شد.

ECHO GLOBAL LOGISTICS

  • مکان: شیکاگو، ایلینوی

echo global logistics کاربرد هوش مصنوعی در لجستیک

شرکت مدیریت حمل‌ونقل Echo از AI برای ارائه راه‌حل‌های زنجیره تأمین که نیازهای حمل‌ونقل و لجستیک را بهینه می‌کند، استفاده می‌کند تا مشتریان بتوانند کالاهای خود را به‌سرعت، ایمن و با هزینه کمتر جابه‌جا نمایند. این خدمات شامل: نرخ مذاکرات؛ تدارکات حمل‌ونقل؛ انجام حمل‌ونقل و پیگیری آن؛ مدیریت حمل­کننده، انتخاب، گزارش و ارزیابی حامل؛ ارائه گزارش­های اجرایی و گزارش‌های مربوط به حمل‌ونقل و غیره می‌باشند.

HAVI

  • مکان: Downers Grove، ایلینوی

havi

AI به HAVI کمک می‌کند تا از طریق استفاده از تجزیه‌وتحلیل‌های پیش‌بینی کننده، راه‌حل‌های متعددی را در زمینه مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک ارائه نماید. راه حل اول شامل برنامه‌ریزی، بهینه‌سازی، منبع یابی و مدیریت داده‌ها است. راه حل بعدی نیز شامل تدارکات، مدیریت حمل‌ونقل، انبارداری و توزیع می‌گردد.

C3

  • مکان: سانتا آنا، کالیفرنیا

C3

تولیدکنندگان از بهینه‌سازی موجودی تقویت‌شده با هوش‌مصنوعی C3، برای مدیریت سطوح موجودی در زمان واقعی و در بخش‌های خرید، اجزا و کالاهای نهایی استفاده می‌کنند. سیستم C3، با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته AI (یادگیری ماشین)، به‌طور مداوم در حال یادگیری از انواع داده‌ها است؛ داده هایی که از سفارش‌های تولید، سفارش‌های خرید و بخش تحویل‌ تأمین‌کنندگان، به‌منظور جمع‌آوری توصیه‌های انبارداری و غیره جمع­آوری می­شوند.

SYMBIOTIC

  • مکان: ویلمینگتن، ماساچوست

symbotic

SYMBIOTICT، ارائه­دهنده ربات‌های تقویت‌شده با AI است که راه‌حل‌های قابل‌انعطاف دستی یا کاملاً خودکار را بر اساس محصولات شرکت، جریان عملیاتی و نیازهای مشتری طراحی و آزمایش می‌کند.

TTEC

  • مکان: انگلوود، کلرادو

ttec

دستیارهای هوشمند مجازی TTEC، به‌منظور بهینه‌سازی  تجربه مشتری با استفاده از ربات‌هایی که احساسات انسانی دارند، می‌توانند از تعاملات گذشته یاد بگیرند، به صداها و کانال‌های متنی گوش دهند و درخواست‌ها و احساسات را متوجه شوند. درنهایت اگر یک ربات نتواند به یک درخواست پاسخ دهد، مشتری را به یک نیروی انسانی ارجاع می‌دهد.

UPTAKE

  • مکان: شیکاگو، ایلینوی

UPTAKE

Uptake از AI و یادگیری ماشین برای تحلیل داده‌ها و پردازش اطلاعات استفاده می­کند. هدف Uptake پیش‌بینی شکست به‌منظور کاهش خرابی در انواع وسایل نقلیه و ماشین‌آلات، ازجمله کامیون، اتومبیل، ماشین‌های ریلی و هواپیما است.

COYOTE LOGISTICS

  • مکان: شیکاگو، ایلینوی

coyote logistics

Coyote از روش‌های مختلفی مثل تجزیه‌وتحلیل‌های پیش‌بینی کننده، AI و یادگیری ماشین، در منطبق کردن اطلاعات مربوط به حمل‌ونقل مشتری با داده‌های بیرونی (مانند ترافیک و آب‌وهوا در زمان واقعی) استفاده می­کند. این کار به منظور کمک به حامل‌ها و برای پیش‌بینی مسائل مربوط به زنجیره تأمین صورت می­گیرد که شامل پیش‌بینی تأخیرها، قبل از وقوع آن­ها می‌باشد. درنتیجه، چون آن‌ها همیشه قادر به برنامه‌ریزی‌های متناوب هستند، بارها، همواره به‌موقع به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

ZEBRA TECHNOLOGIES

  • مکان: لینکلنشر، ایلینوی

zebra technologies

راهکارهای لجستیک و زنجیره تأمین AI، شامل SmartPack و SmartPack Trailer می‌شود که سخت‌افزار، نرم‌افزار و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را برای مشاهده روند بارگیری در زمان واقعی و افزایش بهره‌وری یکپارچه می‌کند. مزایای خاص آن شامل بهینه‌سازی و کاهش فضا برای حمل ونقل هوایی، کاهش هزینه‌های عملیاتی، پردازش سریع و کارآمد بسته‌ها، کاهش خسارات و تلفات آن‌ها و بهبود ایمنی کارگران می­شود.

EPICOR SOFTWARE

  • مکان: آستین، تگزاس

epicor software

شرکت Epicor، Microsoft Azure را که یک راه‌حل ابری مبتنی بر AI می‌باشد، به کار می‌گیرد تا راه‌حل‌های کسب‌وکار خود را برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگانی که شامل زنجیره تأمین و لجستیک می‌باشند، هوشمندانه‌تر نماید. سال گذشته، این شرکت به دنبال ترکیب قابلیت‌های تبدیل گفتار به متن و جستجوی پیشرفته مایکروسافت بود و هدفش بهبود نحوه ارتباط برنامه­های خود با مشتریان بود.

LivePerson

  • مکان: نیویورک، نیویورک

liveperson

Maven، پلتفرم مکالمه LivePerson و مبتنی بر AI می­باشد که پشتیبانی از مشتری را با سنجیدن قصد و تمایل مصرف کننده انجام داده و آنچه را در ادامه مکالمه باید انجام شود، تعیین می­کند. همچنین Maven همه مکالمه­ها را به صورت همزمان، مورد بررسی قرار می­دهد و تفاوتی ندارد که مکالمه­ها توسط انسان، ربات، تکنولوژی شخص ثالث یا ترکیبی از هر سه مورد برقرار شود.

ASPENTECH

  • مکان: بدفورد، ماساچوست

aspentech

Aspen از AI برای بهینه‌سازی برنامه‌های خرید، تولید، توزیع و موجودی استفاده می­کند تا بتواند تقاضای مشتری و اهداف درآمدی شرکت را برآورده سازد. برنامه‌نویسی زنجیره تأمین Aspen، تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر داده را به کار می‌گیرد تا سناریوهای احتمالی متعدد را تشریح و تصویرسازی کند. این سناریوها شامل بهینه‌سازی مدیریت موجودی، به حداقل رساندن هزینه‌های حمل‌ونقل و تقسیم عرضه و تقاضا می‌شوند.

DATAART

  • مکان: نیویورک، نیویورک

Dataart

DataArt با استفاده از AI و یادگیری ماشین، به مشتریان خود کمک می‌کند تا بهره‌وری عملیاتی را بهبود دهند، رفتارهای خرید را پیش‌بینی کنند و با مصرف‌کنندگان به شیوه‌ای معنی‌دار، تعامل داشته باشند. همچنین این شرکت، تجزیه‌وتحلیل داده‌های زنجیره تأمین در زمان واقعی و هماهنگ‌سازی فرآیندهای لجستیکی و عوامل دیگر را ارائه می‌دهد.

INFOR

  • مکان: نیویورک، نیویورک

Infor

برنامه‌های زنجیره تأمین هوشمند Infor، از الگوریتم‌های پیشرفته و موتورهای بهینه‌سازی و یادگیری ماشین برای “اتصال اطلاعات دیجیتال موجود در زنجیره تأمین به دنیای فیزیکی” استفاده می‌کنند؛ به‌طوری‌که شرکت‌ها می‌توانند تصمیمات بیشتری در کسب‌وکار اتخاذ نمایند. این راهکارها عبارت‌اند از: برنامه‌ریزی زنجیره تأمین، تأمین مالی اتوماسیون برای پرداخت، تأمین مالی زنجیره تأمین، مدیریت زنجیره، شفافیت زنجیره تأمین، مدیریت حمل‌ونقل و مدیریت انبار.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام مهندس
    در زمینه هوش مصنوعی در کارخانجات تولید قطعات خودرو چه کارهایی میشه انجام داد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *