اخبار استارتاپی

گستردگی حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در الکامپ ۹۸

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از حضور چشمگیر استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه امسال الکامپ خبر داد.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه نشست خبری مربوط به نمایشگاه بین المللی الکامپ ۹۸ گفت: این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ تیر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و حضور شرکت های داخلی افزایش یافته است و در تلاشیم حضور کشور‌های خارجی نیز افزایش یابد.

وی گفت: سالنی در نمایشگاه امسال به سالن صندوق‌های فروشگاهی اختصاص یافته است و قانون این صندوق‌ها سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و در شورای نگهبان هم تایید شد و قرار است این فروشگاه‌ها به صورت مستقیم به سازمان امور مالیاتی متصل باشند تا بخشی که به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مردم دریافت می‌شود از طریق این سیستم وارد سازمان امور مالیاتی شود.

ناظمی افزود: در نمایشگاه الکامپ امسال شرکت‌های دانش بنیان در ۲ بخش حضور دارند که یکی خود شرکت‌ها هستند و دیگری شتاب دهنده هایی که هفته گذشته اضافه شد و تلاش می‌کنیم سالنی مستقل به آن‌ها اختصاص پیدا کند. وی از همکاری مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش شرکت‌های دانش بنیان قدردانی کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: برای ارائه تسهیلات بیشتر به بازدیدکنندگان از نمایشگاه مقرر شد یکی از استارت آپ ها تعدادی دوچرخه را در محل نمایشگاه مستقر کند و برخی تاکسی های اینترنتی هم قول داده اند بازدیدکنندگان از نمایشگاه را در مسیر رفت و برگشت با تخفیفی ویژه منتقل کنند. وی افزود: برخی استارت آپ های تولید محتوا از جمله پادکست‌ها نیز امکانات ویژه‌ای ارائه خواهند کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از اختصاص غرفه‌هایی به تیم‌های دانش آموزی با عنوان ستارگان نو (نیواستارز) خبر داد و­ گفت: ما از ۶ ماه پیش در همکاری با برخی مدارس برنامه ویژه کارآموزی و کدنویسی را آغاز کردیم که در همین ارتباط تیم‌های برتر دانش آموزی در نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت و برای تشویق هرچه بیشتر آنها غرفه‌ها به این دانش آموزان رایگان واگذار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *