معرفی استارتاپ

عروس اپ ، بازارگاهی برای خدمات عروسی

عروس اپ ، اپلیکیشنی که به ادعای خود بزرگترین بانک اطلاعاتی خدمت دهندگان عروسی را دارد.

لیمو HR

عروس اپ نام استارتاپی است که با هدف ایجاد ارتباط بین زوج های جوان با مجموعه هایی که خدمات مربوط به عروسی را ارائه می دهند، ایجاد شده است. در واقع این اپلیکیشن مارکت پلیسی است که شما می توانید اکثر خدمات مربوط به مراسم عقد و عروسی را در آن پیدا کنید و در عین حال امکان خرید اقساطی و خرید وام را هم در دسترس زوج های جوان قرار می دهد. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن با پیام مایلی بنیان گذار عروس اپ هم صحبت شدیم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم:

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید چطور به ایده عروس اپ رسیدید؟!

من پیام مایلی هستم و کارشناسی ارشد بازاریابی دارم. قبل از عروس اپ در بازار کرکره اتوماتیک مشغول به کار بودم و با افزایش رقابت در بازار تصمیم گرفتم برای هرچه نزدیک تر شدن به مشتری نهایی یک اپلیکیشن طراحی کنم و  از آن طریق شروع به فروش محصولاتم نمایم و این آغازی بود بر ورود من به دنیای استارتاپی.

عروس اپ

بعد از گذشت ۶ ماه با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم تجربه هیجان انگیزتری را شکل دهیم و در سال ۹۵ با هم شرکتی ثبت کردیم و یک اتاق فکر تشکیل دادیم و با توجه به تجربیات قبلی‌مان استارت راه اندازی چندین استارتاپ را زدیم که یکی از آن‌ها عروس اپ بود. به نظر من این اولین اشتباه ما بود که به جای اینکه روی یک فکر و ایده تمام قوای خود را بگذاریم با سرمایه محدودی که داشتیم ۴ ایده بسیار هیجان انگیز را استارت زدیم و مطمئنا میتوان حدس زد که چه اتفاقی برای ما افتاد. بعد از کلی هزینه برای جمع آوری تیم (که یکی از مهمترین دغدغه های هر استارتاپی است) مجبور شدیم کار را به دلیل اینکه سرمایه‌مان تمام شده بود نیمه تمام رها کنیم. این در حالی بود که از میان ۴ ایده فقط عروس اپ به  مرحله MVP رسیده بود. بنابراین تصمیم گرفتیم که آن را در ۲ نسخه اندروید و iOS در کافه بازار و play store قرار دهیم و اتفاقا با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شدیم و در کمتر از ۲ ماه بیش از ۱۲۰۰۰ نصب داشتیم و به عنوان اپلیکیشن منتخب دبیران کافه بازار انتخاب شدیم اما متاسفانه دیگر پولی برایمان نمانده بود و مجبور شدیم شرکت را تعطیل کنیم و حتی کار به جایی رسید که بعد از مدتی دیگر هزینه‌های مربوط به سرور را هم نتوانستیم پرداخت کنیم و دیتاهای ما به کل از بین رفت. بعد از این اتفاق شریکم ناامید شد و سهامش را به من واگذار کرد و رفت.

 من پس از آن ۲ یا ۳ بار دیگه هم با تیم‌هایی مشغول به کار شدم که متاسفانه به دلایل زیادی موفق به همکاری با هم نشدیم ولی من در این سال‌ها تجربیات زیادی آموختم و دوره‌های زیادی را دیدم و همچنین با منتورهای زیادی گفت و گو کردم تا نهایتا در اواسط سال ۹۶ موفق شدم با چند تن از دوستانم که تجربه بسیاری داشتند و هر کدام در زمینه فعالیت خود متبحر بودند یک تیم خوب را تشکیل دهیم. البته این نکته را هم اضافه کنم که بیش از تبحرشان من مدیون تعهد آن‌ها و صبرشان در انجام کار بودم.

الان افراد تیمتان چند نفرند و چه تخصص‌هایی دارند؟

در حال حاضر ما ۴ نفر هستیم که بجز من دوستانم آقایان روزبه یگانه مسئول برنامه نویسی وبسایت و سئو هستند همچنین حمیدرضا آذرخیل مسئول طراحی UI/UX سایت و آقای امیرحسین نقش زن نیز مسئولیت تولید اپلیکیشن موبایل ما را برعهده دارند.

آیا رقیب دارید؟ در صورت وجود، مزیت رقابتی شما نسبت به رقیبانتان در چیست.

ما چندین رقیب در بازار داریم که اگر اجازه دهید اسمشان را نبرم ولی این را بگویم که مهمترین مزیت رقابتی ما نسبت به رقبایمان هوش مصنوعی و الگوریتمی است که ما در سایتمان بکار بردیم و بر اساس آن با توجه به بودجه و تعداد مهمان هر زوج تمامی مراحل ازدواج آن‌ها را مدیریت و برنامه ریزی می‌کنیم و بر آن اساس در عروس اپ به کاربرانمان بهترین خدمت‌دهندگان را پیشنهاد می‌دهیم در حالی که رقیبان ما تنها چند آگهی از خدمت دهندگان  را به مخاطبان نمایش می‌دهند.

همچنین ما سعی کردیم برای طیف دیگری از مشتریانمان که ارائه دهندگان خدمات عروسی هستند بسیار مفید و کارآمد باشیم و تبلیغاتشان را بصورت TTL انجام می‌دهیم تا بهترین مشتریان را برایشان فراهم کنیم.

آیا تاکنون بازخورد مهمی از کاربرانتان دریافت کردید که سبب اصلاح محصول شود؟

بله ما همواره از سمت مشتریانمان بازخوردها را دریافت می‌کنیم و در رابطه با هر کدامشان سعی کردیم تا آنجا که میتوانیم فکر کنیم تا بهترین راه حل را پیدا کنیم. برای مثال یکی از اولین بازخوردها در رابطه با دریافت اطلاعات از کاربران قبل از ورود به اپلیکیشن ما بود که برایشان ثبت نام کار سختی بود و ما این فرایند را پس از آن به شکل دیگری تعریف کردیم.

عروس اپ ، اپلیکیشنی که به ادعای خود بزرگترین بانک اطلاعاتی خدمت دهندگان عروسی را دارد.

فرآیند جذب سرمایه‌ و شتابدهی شما به چه‌ صورت بوده است؟ و اینکه آیا قصد جذب سرمایه دارید یا خیر.

تاکنون ما بصورت بوت استرپ کارهایمان را جلو برده ایم و جذب سرمایه نداشتیم اما در ماه گذشته در نمایشگاه بین المللی اینوتکس شرکت کردیم تا بتوانیم سرمایه جذب کنیم و خدا رو شکر استقبال خیلی خوب بود و در نمایشگاه با چندین سرمایه گزار صحبت کردیم و حالا داریم با آن‌ها صحبت‌های تکمیلی را انجام میدهیم تا به امید خدا ببینیم به چه نتیجه ای می‌رسیم.

آیا خدمات دیگری برای ارائه در بستر عروس اپ پیش بینی کرده‌اید؟

ما برای عروس اپ در حال حاضر ۳ فاز پیش بینی کرده‌ایم که محصول فعلی ما تنها ماژول‌های مربوط به فاز یک را دارد و در نظر داریم بعد از جذب سرمایه با گذر زمان خدمات بعدی را هم اضافه کنیم.

در توسعه کسب و کارتان آیا با چالش خاصی روبه‌رو شده‌اید؟ چطور با آن‌ها مواجه شدید؟

مهمترین چالشی که ما با آن رو به رو هستیم مثل تمامی multi market placeها ایجاد یک توازن صحیح بین تعداد خدمت‌دهندگان و عروس و دامادهای ما است که برای ما تاکنون مدیریت این مساله بسیار سخت و پر اهمیت بوده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *