اخبار استارتاپی

برگزاری کارگاه آموزشی «چرایی شکست استارتاپ ها» در الکامپ

امیرصالحی، مدیرعامل دیجی کالانکست در نخستین روز از نمایشگاه الکامپ ۹۸ از «چرایی شکست استارتاپ ها» صحبت خواهد کرد.

بررسی آمارها و دلایل شکست استارتاپ ها همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه فعالان و کارآفرینان استارتاپی است؛ پژوهش های مختلفی هم در این زمینه انجام گرفته است.

بیشتر پژوهش‌های معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد به ندرت استارتاپی وجود دارد که تنها به یک دلیل خاص شکست خورده باشد؛ این یعنی دلایل تکراری به وفور در نتایج این بررسی‌ها قابل مشاهده است. بعضی از این دلایل شامل مواردی همچون محصول بد، عدم نیاز بازار، مشکل نقدینگی، تیم نامناسب و … می‌شود؛ اما این همه ماجرا نیست.

بدون شک، شنیدن تجربیات امیرصالحی، مدیرعامل دیجی کالانکست در این زمینه بسیار ارزشمند خواهد بود. او یکی از مدیران گروه دیجی کالاست که پیش از این تجربه قابل توجهی در فعالیت و هدایت استارتاپ های نوپا در مهمترین شتابدهنده های استارتاپی کشور را دارد.

گفتنی است، امسال دیجی کالا قصد دارد تحت عنوان «اتاق تجربه»، مجموعه‌ای از ۱۷ کارگاه آموزشی را در نمایشگاه الکامپ ۱۳۹۸ برگزار کند. مدرسان این کارگاه‌ها، مدیران ارشد و کارشناسان باتجربه دیجی کالا و مجموعه‌های مرتبط به این گروه هستند.

کارگاه «چرا استارتاپ ها شکست می‌خورند؟» ساعت ۱۱ روز پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در غرفه دیجی‌کالا برگزار خواهد شد؛ اما به جز موضوع چرایی شکست استارتاپ ها، عناوین متنوع دیگری مثل «تجربه لانچ محصول»، «فرهنگ کاری در استارتاپ»، «چگونه در صنعت تجارت الکترونیک رشد کنیم؟»، «چالش‌های مارکت پلیس»، «چگونه کسب و کار فناوری‌محور را در ایران راه‌اندازی کنیم» و… از موضوعات جذاب این کارگاه‌ها هستند.

این کارگاه‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شوند و علاقمندان بدون نیاز به ثبت‌نام می‌توانند برای شرکت در آنها به محل غرفه دیجی کالا در ورودي سالن ٨ و ٩ مراجعه کنند. در غرفه دیجی کالا علاوه بر برگزاری این کارگاه‌ها مجموعه‌های مختلف این گروه از جمله، دیجی کالا‌ فِرش (سوپرمارکت دیجی کالا)، مارکت‌پلیس دیجی کالا، دیجی استایل، فیدیبو، دیجی پی، دیجی کالانکست، ادرو و فاینال تارگت حضور خواهند داشت.

بیست‌وپنجمین دوره‌ نمایشگاه الکامپ امسال از پنجشنبه‌ این هفته‌، ۲۷ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ ادامه دارد.

برنامه حضور دیجی‌کالا در بیست و پنجمین دوره الکامپ

برچسب ها

مهسا رستمی

کارشناسی هنر دانشگاه تهران، کارشناس تولید محتوا در اکوموتیو

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *