معرفی استارتاپکسب و کارهای فین تک

دیجی پی ، دریچه ای به سوی پرداخت هوشمند

دیجی پی یکی از استارتاپ های گروه دیجی کالاست که در زمینه پرداخت فعالیت می کند. این استارتاپ که در تیرماه ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، در مدت کوتاهی توانسته فعالیت های خود را گسترش دهد. با آقای حسام نجفی مدیر بازاریابی این مجموعه همراه شدیم تا اطلاعات بیشتری از ویژگی های این کسب و کار به دست آوریم.

برای ما توضیح دهید که دیجی پی چگونه به وجود آمده است و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

همان طور که می‌دانید حوزه پرداخت و فین تک یکی از موضوعات بسیار محبوب و جذاب هم در اکوسیستم استارتاپی و هم در زمینه تجارت است. مجموعه بزرگ دیجی کالا هم قطعا علاقه داشت که وارد این فضا شود و از پتانسیل‌هایی که در حوزه فین تک وجود دارد استفاده کند. بر همین اساس بر روی استارتاپ هما پی سرمایه گذاری کردند که سپس نام آن به دیجی پی تغییر پیدا کرد. دیجی پی از تیرماه ۹۷ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اولین محصولی که دیجی پی ارائه می‌کند smart IPG است که در حال حاضر در سایت دیجی کالا در زمان پرداخت مشاهده می‌کنید. این محصول در اپلیکیشن‌هایی مانند الوپیک، ریحون و دیجی استایل هم استفاده می‌شود.

محصول دوم و مهمی که در نمایشگاه الکامپ به طور ویژه روی معرفی آن کار می‌کنیم، اپلیکیشن دیجی پی است. به وسیله این اپلیکیشن کاربران می‌توانند پرداخت‌های روزمره خودشان را انجام دهند. فعالیت‌هایی مانند خرید شارژ، کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت عوارض جاده ای از جمله خدماتی است که در دیجی پی ارائه شده است.

شعار دیجی پی پرداخت هوشمند است. تمرکزش روی آن است که هوشمندترین اپلیکیشن صنعت پرداخت باشد. یعنی در آینده افراد بتوانند کارهای پرداختی شان را به برنامه بسپارند تا به صورت منظم و مداوم انجام شود و فقط نیاز باشد که یک تایید از آن ها بگیرد.

معرفی استارتاپ دیجی پی

موضوع دیگری که در اپلیکیشن دیجی پی روی آن کار می‌شود کیف پول دیجی پی است. کیف پول از گذشته در صنعت پرداخت ایران وجود داشته است ولی به صورتی که هوشمند و جذاب باشد و کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند نبوده است. کاربر ترجیح می‌داده که جای آن با حساب شخصی خودش کار کند. ما در دیجی پی خدماتی را به کیف پولمان اضافه می‌کنیم تا برای کاربر جذاب باشد تا به جای آن که مشتری از طریق حساب شخصی و کارت خود پرداخت‌هایش را انجام دهد، از کیف پول دیجی پی برای انتقال وجه و پرداخت استفاده کند.

دیجی پی برنامه تولید محصولات دیگری را هم در دستور کار خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به smart dashboard اشاره کرد که هنوز به مرحله معرفی رسمی نرسیده است.

نحوه همکاری دیجی پی با دیجی کالا به چه صورت است؟

قاعدتا گروه دیجی کالا زیرمجموعه‌ها و مجموعه‌هایی دارد که روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است و در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند. دیجی پی هم یکی از اعضای گروه دیجی کالا است که روی آن سرمایه گذاری شده و حمایت کامل دیجی کالا را به همراه دارد.

در حوزه پرداخت اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. وجه تمایز دیجی پی با سایر ابزارهای این حوزه چیست؟

این سوالی است که از ما زیاد پرسیده می‌شود. در قسمت بازاریابی برای تبلیغ محصول اولین سوالی که از ما پرسیده می‌شود همین است.

دیجی پی در بازار پرداخت ایران با ویژگی هوشمندی خود را معرفی می‌کند. ما قرار است به کاربران خود این آسودگی خاطر را بدهیم که دیجی پی با استفاده از هوشمندترین روش‌هایی که در بازار پرداخت وجود دارد، برنامه‌ریزی پرداخت شما را انجام می‌دهد. خیالتان راحت باشد که چیزی را فراموش نمی‌کنید و چیزی را از دست نخواهید داد.

از طریق دیجی پی به هوشمندانه ترین شکل ممکن کار را انجام می‌دهیم.حال این کار می‌تواند پرداخت قبض، کارت به کارت، پرداخت قسط و یا هر چیز دیگری باشد. هوشمندی نقطه تمایزی است که دیجی پی روی آن تاکید دارد و قرار است در بازار هم خودش را با این ویژگی معرفی کند.  هم چنین کیف پولی متمایز با خدماتی جذاب ارائه می‌دهیم تا کاربر به آن اعتماد کند، کارش را با آن انجام دهد و از این کار لذت ببرد.

مصاحبه با حسام نجفی مدیر بازاریابی شرکت دیجی پی

جهت توسعه محصول چه برنامه ای دارید؟

محصول قرار است توسعه پیدا کند و این کار انجام می‌شود. محصول ما تقریبا هر هفته به روز رسانی می‌شود. برای اپلیکیشن این کار به طور خاص انجام می‌گیرد. هر روز سعی می‌کنیم ایده‌های جدیدتری در کار اعمال کنیم و هوشمندتر شویم تا اپلیکیشن در هر هفته که به روز رسانی می‌شود، چیز جدید و جذابی برای ارائه به کاربر داشته باشد به طوری که از ابتدای کار تاکنون امکانات و ویژگی‌های جدید زیادی به دیجی پی اضافه شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *