رپرتاژ

نحوه انتقال کاردانو از کوینکس به تراست ولت

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) با نماد اختصاری ADA یکی از پروژه‌های مهم و محبوب دنیای بلاک چین است که توجه تریدرها و سرمایه‌گذاران را به خودش جلب کرده است. این ارز، به‌عنوان نسل سوم بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و کاربردهای گسترده‌ای دارد و از جمله کیف پول‌های مهم آن می‌توان به تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد. از آن‌جا که کوینکس (CoinEx) جزو صرافی‌های محبوب و پرکاربرد میان تریدرهای ایرانی است، در این مطلب قصد داریم نحوه انتقال کاردانو (ADA) از کوینکس به تراست ولت را آموزش دهیم.

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب، پس از مروری کلی بر چیستی کاردانو و شبکه‌های انتقال آن، کیف پول راست ولت و صرافی کوینکس را نیز مروری کوتاه کرده و سپس مراحل و نحوه انتقال کاردانو (ADA) از کوینکس به تراست ولت را با هم بررسی کنیم.

کاردانو (Cardano) چیست؟

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) با نماد اختصاری ADA را می‌توان نسل سوم بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال دانست. نسل نخست، بیت‌کوین (Bitcoin) بود که در سال ۲۰۰۹ میلادی ایجاد شد و توانست دنیای غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را معرفی کند. در سال ۲۰۱۵ میلادی، نسل دوم ارزهای دیجیتال و بلاکچین‌ها با روی کار آمدن اتریوم (Ethereum) شکل گرفت و کاردانو (Cardano) نیز نسل سوم بود که ظهور آن به سال ۲۰۱۷ میلادی برمی‌گردد.

در تاریخ ۲۹سپتامبر۲۰۱۷ (۷مهر۱۳۹۶)، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، از هم‌بنیان‌گذاران اتریوم، بلاک چین کاردانو و ارز بومی آن آدا را راه‌اندازی کرد. هدف هاسکینسون از راه‌اندازی این پروژه، برطرف‌کردن مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم، یعنی نسل‌های قبل بلاکچین بود.

بخشی از ارز دیجیتال کاردانو، غیر از بلاک چین اختصاصی خودش، روی بایننس اسمارت چین (BSC) توزیع شده است. در واقع، انتقال کاردانو روی سه شبکه زیر انجام می‌شود:

  • بلاک چین اختصاصی کاردانو (ADA)
  • بایننس چین (BEP-2)
  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)

همتابه‌همتا‌بودن، امنیت بالای شبکه و مقیاس‌پذیری، کاردانو را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربردهای زیر تبدیل کرده است:

  • انجام تراکنش‌های بین‌المللی
  • ایجاد قراردادهای هوشمند
  • استیکینگ ارز دیجیتال
  • ترید و سرمایه‌گذاری

با این حساب، طبیعی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران علاقه‌مند به کاردانو باشند و آن را خرید‌وفروش کرده یا در کیف پول‌های خود هولد کنند.

بهترین کیف پول‌هایی که می‌توان برای ذخیره‌سازی و نگهداری کاردانو نام برد عبارتند از:

  • تراست ولت (Trust Wallet) – نرم‌افزاری
  • ددالوس (Daedalus) – نرم‌افزاری
  • اتمیک (Atomic) – نرم‌افزاری
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) – سخت‌افزاری

که در این بین، تراست ولت جزو محبوب‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای کاردانو است و ددالوس نیز کیف پول رسمی خودِ پروژه است.

تراست ولت (Trust Wallet) چیست؟

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری دنیا است که تحت مالکیت صرافی بایننس (Binance) قرار دارد و با پشتیبانی از بیش از ۱۰میلیون دارایی دیجیتال، جزو انتخاب‌های نخست برای هر تریدری است.

این کیف پول، در کنار افزونه مرورگر، بیشتر در قالب برنامه موبایلی برای اندروید (Android) و آی‌او‌اس (iOS) استفاده می‌شود و به دلیل ماهیت غیرامانی (non-custodial) و ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی روی دستگاه، امنیت قابل توجهی دارد. ضمن آن‌که کاربران ایرانی نیز بدون محدودیت به آن دسترسی دارند.

صرافی کوینکس (CoinEx) چیست؟

و اما صرافی کوینکس (CoinEx) جزو معدود صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز خارجی است که به‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، دسترسی کاربران ایرانی را محدود نکرده است. کاربران ایرانی می‌توانند بدون احراز هویت نیز در این صرافی – با سقف برداشت روزانه ۱۰هزار دلار – فعالیت کنند یا در صورت تمایل، احراز هویت انجام دهند.

مهم‌ترین خدمات و امکاناتی که می‌توان در صرفی کوینکس در اختیار داشت، به شرح زیرند:

  • تبدیل ارز (Swap)
  • معاملات نقدی یا اسپات (Spot Trading)
  • معاملات مارجین (Margin Trading)
  • معاملات استراتژیک (Strategic Trading)
  • معاملات آتی یا فیوچرز (Futures)
  • سپرده‌گذاری (Financials)
  • وام‌های کریپتویی (Loans) و …

بر همین اساس، به احتمال زیاد کاربرانی که با کاردانو سروکار دارند، احتمالاً از کیف پول تراست ولت استفاده کرده و تریدهای خود را نیز در صرافی کوینکس انجام می‌دهند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه درخصوص نحوه انتقال کاردانو از کوینکس به تراست ولت صحبت کنیم؛ چالشی که احتمالاً برای خیلی از کاربران پیش خواهد آمد.

نحوه انتقال کاردانو از کوینکس به تراست ولت

برای انتقال کاردانو از کوینکس به تراست ولت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آدرس عمومی کیف پول تراست ولت خود را برای کاردانو دریافت کنید. برای این منظور طبق روال زیر عمل کنید.

دریافت در تراست ولت

وارد کیف پول تراست ولت خود شده و در بخش پایینی صفحه اصلی، روی Manage Crypto کلیک کنید. می‌توانید با کلیک روی آیکون گوشه سمت راست بالای صفحه نیز این‌کار را انجام دهید:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که شامل ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط تراست ولت است. با وارد کردن عبارت ADA در فیلد بالا، می‌توانید ارزهای کاردانو را سرچ کنید.

در تعریف چیستی کاردانو توضیح دادیم که برای انتقال کاردانو، علاوه بر بلاکچین اختصاصی آن می‌توان از بلاک چین بایننس اسمارت چین (BSC) یا استاندارد BEP-20 هم استفاده کرد. در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید که ارز دیجیتال کاردانو هم روی شبکه Cardano و هم روی BNB Smart Chain ارائه شده است.

از آن‌جا که پنل برداشت صرافی کوینکس تنها از کاردانو روی شبکه خودش پشتیبانی می‌کند، ما نیز همین شبکه را انتخاب می‌کنیم:

دریافت در تراست ولت

مشاهده می‌کنید که با فعال‌سازی تیک ADA روی شبکه کاردانو ارز مورد نظر به لیست تراست ولت اضافه می‌شود. اکنون کافی است روی آن کلیک کرده و در صفحه باز شده روی گزینه Receive ضربه بزنید تا آدرس عمومی کاردانو روی شبکه آن برایتان ایجاد شود. این آدرس را کپی کنید.

برداشت در کوینکس

در این مرحله لازم است وارد حساب کاربری خود در صرافی کوینکس شده، در همان صفحه فرود، در گوشه سمت راست بالای صفحه روی گزینه Assets کلیک کرده و Withdraw را انتخاب کنید:

برداشت در کوینکس

وارد پنل برداشت صرافی کوینکس می‌شوید. در فیلد اول ارز کاردانو (ADA) را انتخاب کرده و در فیلد دوم نیز شبکه مورد نظر (Cardano) را انتخاب کنید. مشاهده می‌کنید که صرافی کوینکس برای انتقال کاردانو تنها از شبکه خود ارز پشتیبانی می‌کند:

آموزش برداشت در کوینکس

در فیلد سوم آدرس کپی شده از تراست ولت را وارد کرده و در نهایت در فیلد Actual Receive نیز مقدار کاردانو انتقالی را مشخص کنید و روی Withdraw کلیک کنید. تراکنش با موفقیت انجام شده و کاردانو‌ به تراست‌ ولت‌ انتقال می‌یابد.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) با نماد اختصاری ADA، در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شده و همه از آن تحت عنوان نسل سوم بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال بعد از بیت‌کوین و اتریوم یاد می‌کنند. این ارز، در کنار بلاک چین اختصاصی خود یعنی کاردانو، از بلاک چین بایننس اسمارت چین (BNB Smart Chain) نیز برای صدور استفاده می‌کند.

مهم‌ترین کاربردهای کاردانو به واسطه مقیاس‌پذیری و دیگر ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • انجام تراکنش‌های بین‌المللی
  • ایجاد قراردادهای هوشمند
  • استیکینگ ارز دیجیتال
  • ترید و سرمایه‌گذاری

از آن‌جا که تراست ولت (Trust Wallet) جزو بهترین کیف پول‌های کاردانو است و کوینکس (CoinEx) نیز جزو صرافی‌های در دسترس و محبوب برای کاربران ایرانی است، نحوه انتقال کاردانو (ADA) از کوینکس به تراست ولت می‌تواند مهم باشد. فرایندی که مراحل آن به‌صورت کامل در متن آموزش داده شده است.

منبع: کاردانو چیست؟ (https://hamtapay.net/learn/what-is-cardano/)

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *