اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوریاخبار کشاورزیمعرفی استارتاپ

معرفی استارتاپ Windfall Bio: همه ی استارتاپ های آب و هوا بر روی کربن تمرکز ندارند

راه حل های فناورانه برای استفاده از امتیازات قانونی آب و هوایی و تولید محصول جنبی

لیمو HR

استارتاپ های آب و هوایی متعددی در جهان فعال هستند. این استارتاپ ها بر روش های جمع آوری و کنترل کربن و سایر آلاینده ها فعالیت می کنند. از میان این شرکت ها، استارتاپ Windfall Bio در حال توسعه ارگانیسم هایی است که متان را جذب و کود تولید می کنند.

متان یکی از گازهای گلخانه است. قدرت متان بسیار بیشتر از  کربن دی اکسید و بخار آب در جو است. به همین دلیل یکی از گازهای گلخانه ای بسیار مهم تلقی می شود. با این حال استارتاپ های آب و هوایی و شرکت های اندکی برای کنترل و تبدیل متان فعالیت می کنند.

یکی از این استارتاپ های آب و هوایی، Windfall Bio مستقر در منلو پارک است. این استارتاپ مبلغ ۲۸ میلیون دلار سرمایه بذری سری A را برای گسترش تلاش‌های تجاری‌سازی خود جمع‌آوری کرده است. این دور سرمایه گذاری توسط Prelude Ventures با مشارکت صندوق تعهد آب و هوایی آمازون، Incite Ventures و Positive Ventures، و سایر سرمایه گذاران از جمله Mayfield رهبری شده است.

استارتاپی برای تبدیل متان به کود

Windfall Bio با صنایعی همکاری می کند که متان زیادی تولید می کنند. صنایع کشاورزی، نفت و گاز و مدیریت زباله، بزرگترین تولید کنندگان متان در جهان هستند. این استارتاپ ریزارگانیسم هایی تولید می کند که متان را جذب کرده و نهایتا کود تحویل می دهند. این شرکت ها می توانند آن کود را مستقیما استفاده کرده یا آن را به فروش برسانند.

بسیاری از استارتاپ های آب و هوایی و شرکت های فعال در این حوزه، صرفا به جمع آوری کربن دی اکسید مشغول هستند. این درحالی است که راهکار Windfall Bio یک محصول قابل فروش نیز تولی دمی کند.

جاش سیلورمن، مدیرعامل و بنیان گذار این استارتاپ معتقد است که فرصت بزرگی در اکوسیستم های طبیعی زمین برای ارائه راه حل های کم هزینه برای جذب و کنترل کربن وجود دارد.

از زمان شروع به کار Windfall Bio، سال ها طول کشید تا این شرکت بتواند سرمایه ی جدی جذب کند. بر اساس قوانین آب و هوایی که به دنبال کنفرانس پاریس تصویب شدند، موضوعاتی مثل امتیاز کربن و کاهش تولید کربن بر فعالیت های روزمره ی شرکت ها سایه افکنده که فرصتی برای ایجاد استارتاپ های آب و هوایی و شرکت هایی مثل Windfall Bio فراهم کرده است.

اهمیت توجه به تغییرات کوتاه مدت به جای عقب انداختن تصمیمات اساسی

سیلورمن معتقد است که کشورها تمامی اهداف آب و هوایی را نادیده گرفته اند. هیچ کدام از کشورهای گروه ۲۰ سیاست های لازم برای دستیابی به اهداف کاهش گازهای گلخانه ای را ندارند. او می گوید:« اگر تمام کاری که کشورها می کنند نگاه به آینده و انجام ندادن کار مفید باشد، طبیعی است که اهداف یکی یکی از دست بروند. ما باید ابتدا فاکتورهای کوتاه مدت را مدیریت کنیم تا بتوانیم به مدیریت فاکتورهای بلندمدت بپردازیم.»

اهمیت متان اینجا معنی دار می شود. بر خلاف کربن دی اکسید که خروجی و زباله ی فرایند های زیستی است، متان انرژی خالص است و جذب آن نیز آسان است. به این ترتیب می توان به سادگی آن را به چیزهای دیگر – از جمله کود – تبدیل کرد. البته این استارتاپ امکان استفاده از امتیازهای قانونی مثل امتیاز کربن را هم فراهم می کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *