اخبار استارتاپی

افتتاح اینوتکس ۲۰۲۴: رونمایی از محصولات فناورانه

پس از مدتها آماده سازی، مراسم افتتاح اینوتکس ۲۰۲۴ با حضور معاون علمی، وزیر علوم زیمباوه و دیگر مقامات کشوری و مالکان کسب و کار های ایران انجام شد.

به گزارش اکوموتیو مراسم افتتاح اینوتکس ۲۰۲۴ شاهد رونمایی از محصولات فناورانه و نوآورانه در حوزه تشخیص زودهنگام بیماری ها، پلاستیک های مدرن و رباتیک بود.

کیت های تشخیصی رونمایی شده، به بیماری های خود ایمنی اختصاص دارد. این کیت ها از سوی کشورهای تولید کننده تحریم شده و این محصول با کاهش ارزبری همراه است.

ربات رونمایی شده با قابلیت حمل نیم تن بار، توانایی حمل هوشمند و خودکار در خطوط تولید و پایانه های لجستیکی را دارد.

محصول پلاستیکی رونمایی شده نیز از نوی ترموپلاستیک پلی یورتان بوده که با عنوان فنی TPU در صنعت شناخته می شود. این محصول در صنایع نظامی، خودروسازی، بهداشتی و … کاربرد دارد.

حضور معاون علمی رئیس جمهور در مراسم افتتاح اینوتکس 2024
حضور معاون علمی رئیس جمهور در مراسم افتتاح اینوتکس ۲۰۲۴

محصولات فوق تنها محصولات معرفی شده در اینوتکس نخواهند بود. در اینوتکس بیش از ۴۰۰ شرکت حضور دارند و در تنها در رویداد پیشگامان اینوتکس بیش از ۲۵۰۰ محصول حضور دارند.

به گفته آقای احمد عسگری، مدیرکل بومی سازی و سرمایه گذاری اینوتکس، از میان ۲۵۰۰ طرح حاضر در رویداد فوق، ۵۰ طرح برتر انتخاب شده اند.

معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس امیدوارند این پارک را به مرکز توسعه فناوری کشور تبدیل کنند. فیروزآبادی در این مورد گفت:« امیدوارم با تاسیس و راه‌اندازی شهرک نخبگان، پارک فناوری پردیس به بهشت فناوری تبدیل شود تا بتوانیم کمتر از ۳ الی ۴ سال آینده شهر نوآوری پردیس را داشته باشیم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *