اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

امضا تفاهم نامه در جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی

تفاهم نامه چهارجانبه بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری امضا شد.

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و کانون نهادهای سرمایه گذاری در راستای تشویق سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوآورانه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تفاهم رسیدند.

امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ، تفاهم چهارجانبه بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و کانون نهادهای سرمایه گذاری با هدف تشویق سرمایه گذاری در کسب‌وکارهای نوآورانه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد. در نشست خبری تفاهم‌نامه که برای تشویق سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوآورانه ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این‌که این صندوق بنا دارد تامین مالی در قالب سرمایه گذاری انجام دهد، گفت: بدین‌ترتیب دولت در سود و زیان پروژه‌ها شریک‌ می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که بخش خصوصی ریسک کمتر و نوآوری بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در قالب این تفاهم‌نامه سعی می‌کند از نوآوری حمایت کند؛ بدین‌ترتیب ارزیابی، انتخاب، نظارت و مدیریت همگی در اختیار بخش خصوصی است. صندوق نوآوری شکوفایی در کنار سایر ارکان‌های این تفاهم‌نامه تلاش می‌کند بدون دخالت، در قالب سرمایه گذاری اکوسیستم نوآوری را در بحث ارتباطات حمایت کند.

سعید اسلامی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز خاطرنشان کرد: با این تفاهم‌نامه، دولت می‌تواند به بخش خصوصی فرصت سرمایه گذاری داده و ریسک بخش خصوصی را کاهش‌ ‌دهد. امیدواریم بتوانیم نهادهای مالی بیشتری را وارد کرده و ابزارهایی مالی جدیدی را هم تعریف کنیم.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد. اثنی‌عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این‌که نقش معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات چشمگیر است، گفت: برای توسعه کسب و کارهای این حوزه همکاری‌هایی انجام شده و در همین راستا سه صندوق خطرپذیر در استان‌ها به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است.

مهدی محمدی، معاون اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بیان کرد: با همکاری سازمان نظام صنفی به دنبال این هستیم که اکوسیستم اقتصاد دیجیتال را از بستر تهران خارج کنیم و به سایر شهرها ببریم. یکی از این کارها کمک به راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر است که سه صندوق به صورت پایلوت در استان‌های دیگر راه‌اندازی می‌شود و ما این موضوع را به سایر استان‌ها نیز تسری می‌دهیم.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ما بخشی از فرآیند سیاست‌گذاری را به کارگروه‌های تخصصی در سازمان انتقال می‌دهیم و بدین ترتیب بخش خصوصی را نه تنها در لایه اجرایی بلکه در لایه سیاست‌گذاری هم وارد می‌کنیم.

محمدی همچنین درباره تفاهم چهارجانبه، با تاکید بر ورود دولت به حوزه سرمایه گذاری صندوق‌های خطرپذیر، گفت: در تمام دنیا برای تشویق صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر، یک بودجه اختصاص می‌دهند و بخشی از ریسک VCها را می‌پذیرند. به همین دلیل دولت هم قصد دارد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از این ریسک را بپذیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *