اخبار استارتاپی

۹۰ هزار میلیارد تومان، درآمد شرکت های دانش بنیان در سال ۹۷

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام کرد: شرکت های دانش بنیان در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش خدمات داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام کرد، با پیگیری هایی که دولت در سال های گذشته داشته، میزان فعالیت شرکت های دانش بنیان به شکل قابل توجهی افزایش یافته و این شرکت ها در سالی که گذشت، ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش خدمات داشته اند.

سورنا ستاری در همایش کار و کارآفرینی برای جوانان اظهار کرد: در حال حاضر در ایران ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند که در قالب آنها ۳۵۰ هزار نفر مشغول به کار هستند. دولت تلاش کرده با ایجاد یک رویکرد مثبت حمایت از این شرکت‌ها را در دستور کار قرار دهد و خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت این شرکت‌ها قابل توجه بوده است.

وی با بیان این که باید این تلقی در کشور شکل بگیرد که اقتصاد سنتی شکست خورده است، توضیح داد: این رویکرد که دولت باید برای اشتغال‌زایی، استخدام نیرو انجام دهد، یک رویکرد غلط است و ما باید تلاش کنیم کار را به جایی برسانیم که برای خانواده‌ها استخدام شدن فرزندانشان به معنای از دست رفتن ظرفیت و نابودی استعدادهایشان باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: در فضای فعلی اقتصاد جهان به سمت شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد استفاده از استعداد جوانان حرکت می‌کند. کشور ما از نظر تعداد دانشجو و میزان فارغ‌التحصیلان جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد اما وقتی آمارها را بررسی می‌کنیم، می‌فهمیم که این نیروها برای حضور در اقتصاد روز جهان تربیت نشده‌اند.

ستاری با اشاره به بودجه‌ای که دولت برای گسترش پژوهش‌های دانشگاهی تزریق می‌کند، بیان کرد: سهم بودجه پژوهشی ما از تولید ناخالص داخلی بسیار بالاست و اگر می‌بینیم برخی کشورها از این درصد فراتر رفته‌اند، به دلیل مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بوده است. نحوه تعامل دانشگاه با بازار کار و چگونگی تربیت دانشجویان بیشترین اهمیت را دارد که می‌تواند سرنوشت اقتصادی کشور در سال‌های آینده را تعیین کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *