اخبار استارتاپی

راه اندازی اولین مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت آپادانا با هدف تاسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد.

 دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت آپادانا تفاهم نامه ای با هدف تاسیس و راه اندازی مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا کردند؛ براساس این تفاهم نامه قرار است مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان اولین مرکز نوآوری در زمینه نفت و انرژی کشور و بزرگترین مرکز نوآوری تخصصی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شود.

این قرارداد با حضور حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وحید حدادی اصل رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمد مصطفوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت، غلاملو مدیرعامل شرکت آپادانا و میرمعزی رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی نفت منعقد شد.

براساس این قرارداد دانشگاه صنعتی امیرکبیر فضای لازم برای راه اندازی مرکز به میزان ۸۰۰ مترمربع در دانشکده مهندسی نفت را در اختیار شرکت قرار می‌دهد. همچنین، شرکت متعهد می‌شود هزینه‌های تاسیس و راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری انرژی را تامین کند.

تامین منابع اطلاعاتی و  بذرمایه مورد نیاز مرکز جهت همکاری با مراکز ذیربط و ذینفع در راستای معرفی استارتاپ های مرکز، کمک به تسهیل شرایط و تسریع فرآیند اخذ تأییدیه دانش بنیان و سایر مجوز‌های مورد نیاز برای استارتاپ های مستقر در مرکز و همچنین شرکت موظف به حمایت از تجاری سازی طرح‌های موفق مرکز و معرفی آن‌ها به بازار است.

این قرارداد با همکاری و هماهنگی بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرحله امضا رسیده است. بنیاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای راهبرد خود در حمایت از مراکز نوآوری، بستر مذاکرات طرفین با هدف تأسیس این مرکز و امضاء این تفاهم نامه را ایجاد نمود. براساس این تفاهم نامه قرار است مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان اولین مرکز نوآوری در زمینه نفت و انرژی کشور و بزرگترین مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *