معرفی استارتاپکسب و کارهای فین تک

وینداد ، خدمات حقوقی کسب و کار ها در بستر وب

مصاحبه با محمدحسین امیری بنیان گذاران و مدیرعامل وینداد

لیمو HR

با پویاتر شدن اکوسیستم نوپای کارآفرینی، نیاز روز افزون استارتاپ ها و کسب و کارها به خدمات حقوقی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. به همین بهانه در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک یا همان الکامپ به سراغ وینداد از جمله استارتاپ های فعال در زمینه خدمات حقوقی آنلاین رفتیم و با محمدحسین امیری مدیر عامل وینداد گپ و گفتی دوستانه داشتیم. همچنین شما می توانید در زیر لیستی از استارتاپ های فعال در حوزه خدمات حقوقی آنلاین ببینید.

خود را معرفی کنید.

من محمدحسین امیری یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل وینداد هستم. وینداد یک سامانه ارائه خدمات حقوقی آنلاین است که به طور تخصصی به کسب و کارها و واحدهای صنفی، خدمات حقوقی ارائه می‌کند. وینداد به طور تخصصی در حوزه تجارت و کسب و کارها خدمات ارائه می‌دهد و در سایر امور مثل حقوق خانواده، ملک، طلاق، نفقه و … سرویس حقوقی ارائه نمی‌دهد.

وینداد اکنون چه نوع سرویس‌هایی دارد؟

وینداد دارای یک بانک قرارداد است که در آن نمونه قراردادهای کاربردی همراه با آموزش ماده به ماده در حوزه‌های مختلف مانند مدیریت مالی کسب و کار، لیست قراردادهای خرید و فروش، قراردادهای مشارکتی، قراردادهای سرمایه گذاری و … وجود دارد که کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. از دیگر سرویس‌های ما تنظیم اختصاصی قراردادها است؛ این حالت زمانی است که شرکت ها به یک قرارداد اختصاصی نیاز داشته باشند که مراحل صفر تا صد آن به صورت آنلاین تنظیم می‌شود. سرویس دیگر وینداد بررسی قرارداد است؛ زمانی که سازمان‌ها با شرکتی در حال تعامل و بستن قرارداد هستند، قرارداد را برای ما ارسال می‌کنند و ما آن را بررسی می‌کنیم که آن را اصلاح و یا بازنویسی نماییم. سرویس دیگر ما، مشاوره حقوقی آنلاین است که به صورت تلفنی و حضوری در حوزه‌های مختلف مانند: سرمایه گذاری، بیمه و مالیات، مباحث مالکیت فکری و … ارائه می‌شود. سرویس دیگر ارزیابی حقوقی هوشمند است؛ یعنی شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، گزارش‌هایی در راستای وضعیت کسب و کار فعلی و یا کسب و کاری که قصد راه اندازی دارید دریافت می‌کنید. سرویس دیگر ثبت پتنت آمریکا (حق اختصاصی که به یک اختراع تعلق دارد) است که ثبت پتنت‌های بین المللی را کاملا به صورت آنلاین انجام می‌دهیم. تمام این سرویس‌ها در بستر پلتفرم وینداد است که این پلتفرم را خودمان به صورت بهینه شده طراحی کرده ایم و همین باعث شده ۸۰% هزینه‌های ما کاهش و سرعت افزایش پیدا کند، در نتیجه با توجه به کاهش هزینه ها می‌توانیم خدماتمان را با قیمت پایین‌تری عرضه نماییم.

چه مقدار از سهم بازار را در دست دارید؟

۹۰% بازار حقوقی در ایران و جهان به صورت آفلاین و سنتی است که البته وضعیت آنلاین شدن این صنعت رو به رشد است. در این حوزه چند استارتاپ حقوقی آنلاین داریم مانند دادسان، دادپرداز و تعدادی وبسایت معرفی وکیل. ما در بازار آنلاین حقوقی حدود ۳۰% سهم بازار را در اختیار داریم که البته این دو استارتاپ زودتر از ما فعالیت خود را آغاز کرده اند ولی ما سعی داشتیم از تکنولوژی بیش تری استفاده کنیم.

وینداد در بستر سایت فعالیت می‌کند یا اپلیکیشن؟

سایت؛ زیرا طبق صحبت‌هایی که با مشتریان داشتیم و به دلیل جنس حوزه کسب و کار حقوقی، مدیران ارشد با این نوع پلتفرم راحت ترند.

مزیت رقابتی شما در چیست؟

استارتاپ های مشابه استارتاپ وینداد به صورت تخصصی در حوزه خاص فعالیت ندارند و در اغلب حوزه‌ها مانند ملک، کیفری، خانواده و … سرویس می‌دهند ولی وینداد به طور تخصصی راهکارهای حقوقی مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار را ارائه می‌دهد. در استارتاپ های مشابه، صرفا وکیل به کاربر معرفی می‌شود ولی ما در سه لایه تجربه کاربری استفاده از خدمات حقوقی را تغییر دادیم؛ در لایه سرویس ها با تخصصی کردن سرویس هایمان، در لایه محصول با استفاده از پلتفرمی که کار را سرعت می‌بخشد و در لایه پشتیبانی مشتریان پیگیر روند پیشرفت مشتریانمان هستیم. (برخلاف کسب وکارهای دیگر که کاربر باید پیگیر باشد)

به عنوان رابط بین شرکت‌ها و کاربران چه تضمینی ایجاد می‌کنید تا کاربران و شرکت‌ها به طور مستقیم با هم تعامل نداشته باشند؟

این مسئله که خدماتی که ما ارائه می‌دهیم جامع است و تمامی تخصص‌ها را شامل می‌شود، سرعت کار کاربر را برای طی کردن مراحل و یافتن متخصص مورد نیاز جلو می‌اندازد و شرکت‌ها به جای آنکه برای هر بحث حقوقی به دنبال استخدام یک وکیل باشند با پلتفرم ما می‌توانند تمام این خدمات را به صورت یک سرویس کامل داشته باشند.

مصاحبه با استارتاپ وینداد در نمایشگاه الکامپ

در حال حاضر در چه راند از سرمایه گذاری هستید؟

ما یک راند اولیه از آواتک در سال گذشته سرمایه جذب کردیم و در حال حاضر در حال مذاکره برا جذب راند بعدی هستیم.

هدف بعدی وینداد چیست؟

حجم بازاری که ما با آن سر و کار داریم ۲۵۰ هزار کسب و کار است که ما هدفمان رسیدن به ۳ تا ۵ درصد از آنها در مدت سه سال آینده می‌باشد تا بتوانیم آنها را به مشتریان فعال خودمان تبدیل کنیم.

آینده صنعت رگ تک را چطور میبینید؟

به نظر بنده صنعت Regtech در ایران در دست دولت است و بخش خصوصی چندان قدرتی برای دخول در این حوزه را ندارد؛ اما legaltech آینده روشن‌تری دارد زیرا صنعت حقوقی در کل دنیا هزینه‌های بسیار بالایی دارد و صنعت مریضی است و نیاز به توسعه دارد.

برنامه‌ای برای ورود به بازار خارج از ایران نیز دارید؟

از روز اول برنامه آن را داشتیم ولی پیش نیازهایی لازم دارد که منتظر گذشتن از آن مراحل هستیم.

در مسیر کسب و کارتان با چه چالش ها و موانعی رو به رو شدید؟

در حال حاضر مساله چالش برانگیز “اقتصاد” است. شرکت‌ها و کاربران با کمبود پول مواجه شده اند و خدمات حوزه حقوقی نیز از ابتدا هزینه بر بوده است؛ از طرف دیگر سرمایه گذاری ها هم در این حوزه کم‌تر صورت می‌گیرند و بزرگ‌ترین چالش حال حاضر ما کم بودن سرمایه هم از جانب مشتری و هم سرمایه گذار است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *