اخبار استارتاپیاخبار فین تک

دومین مدرسه بلاک چین بنیاد ققنوس برگزار می شود

بنیاد ققنوس با همکاری فعالان حوزه بلاک چین و با هدف آموزش راه‌اندازی استارتاپ بر این بستر دومین مدرسه تابستانی بلاک چین را برگزار می کند.

لیمو HR

بنیاد ققنوس باهدف توسعه سرمایه های انسانی فعال در حوزه بلاک چین از برگزاری دومین مدرسه تابستانی بلاک چین حمایت کرد. محمد طهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم و مدیر توسعه بازار ققنوس در خصوص این رویداد گفت: بنیاد ققنوس به منظور تربیت استعدادهایی که علاقه مند به فعالیت در زمینه فناوری بلاک چین هستند، در همکاری با سایر فعالان اکوسیستم بلاک چین ایران اقدام به حمایت و مشارکت در برگزاری دومین مدرسه تابستانی بلاک چین نمود.

وی زمان برگزاری آن را هفته اول شهریور ماه اعلام کرد و گفت: این رویداد توسط آزمایشگاه بلاک چین خاتم، با همکاری شرکت ققنوس، انجمن بلاک چین ایران، شرکت اریاتک، خانه نوآوری، کافه بلاک چین، کریپتوکلاس و جمعی دیگر از فعالین این حوزه، در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود. طهرانی ضمن اشاره به این موضوع که می‌توان از این رویداد به‌عنوان مهم‌ترین رویداد آموزشی سالانه بلاک چین قلمداد کرد افرود: درصدد هستیم که بتوانیم از ظرفیت‌های این رویداد استفاده حداکثری داشته باشیم.

وی اهداف برگزارش این مدرسه بلاک چین را این گونه تشریح کرد: یکی از اهداف این رویداد تربیت نیروی انسانی فنی باکیفیت در حوزه‌ی بلاک چین است. که هرچند در طول سال رویدادهای زیادی با موضوع رمزارزها و بلاک چین برگزار می‌شود، لیکن تعداد اندکی از آن‌ها به مسائل فنی این فناوری می‌پردازند و بخش اعظم آن‌ها در خصوص معاملات و ماینینگ است. با توجه به اینکه ما در ققنوس تجربه خوبی از جذب نفرات برتر مدرسه تابستانی بلاکچین در سال گذشته داشتیم، امسال نیز در نظر داریم بخشی نیاز خود به سرمایه‌های انسانی را از این رویداد تأمین کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: یکی دیگر از جنبه‌های این رویداد، آموزش راه‌اندازی استارتاپ بر بستر بلاک چین است. فضای رمزارزها و بلاک چین ظرفیت زیادی برای شکل‌گیری استارتاپ ها و کسب و کار های نوپا دارد، بعلاوه اینکه استارتاپ هایی که در این فضا شکل می‌گیرند به‌سادگی می‌توانند خدمات خود را به مشتریانی در سطح جهان ارائه دهند و بدین ترتیب پای خود را فراتر از مرزهای ایران بگذارند. با توجه به حضور آزمایشگاه بلاک چین خاتم و خانه نوآوری در جمع برگزارکنندگان، حضور در این رویداد برای افرادی که قصد فعالیت استارتاپی در این زمینه دارند فرصتی مناسب به نظر می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اهمیت این فناوری و نیاز روزافزونی که به متخصصین این حوزه در کشور وجود دارد، فضای آموزشی کشور بشدت نیازمند برگزاری رویدادهایی ازاین‌دست است و امیدوارم هرروز شاهد برگزاری رویدادهای آموزشی مشابه توسط همه بازیگران فعال در این اکوسیستم باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *