اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

اختتامیه چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر یکشنبه شب ۲۷ مرداد ماه پس از برگزاری چهار روز برنامه و ارایه توانمندی ها، محصولات کشاورزی و دستاوردهای روستاییان به کار خود پایان داد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر یکشنبه شب ۲۷ مرداد ماه پس از برگزاری چهار روز برنامه و ارایه توانمندی ها، محصولات کشاورزی و دستاوردهای روستاییان به کار خود پایان داد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در فضایی به مساحت چهل هزار متر مربع به مدت چهار روز پذیرای علاقه مندان و عموم مردم بود. در این دوره از نمایشگاه سالن کسب و کارهای آینده روستا که به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان با محوریت فعالیت های کشاورزی و روستایی و عشایری پرداخته بود، ارایه شد. همچنین روستاییان و عشایر محصولات کشاورزی، تولیدات صنایع دستی و فرآورده های دامی و باغی خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.

معاون برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در حاشیه این مراسم افزود: روستاییان با فرهنگ ناب که برگرفته از آیین ها و میراث ملموس است، ارزش های فرهنگی و هنری را تاکنون حفظ کرده اند. وی با بیان اینکه از منتخبین برتر شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های روستایی تجلیل می کنیم، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در تکمیل زنجیره ارزش در روستاها بسیار مهم است.

معراجی با بیان اینکه روستاها ۲۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، گفت: روستاها سهم ۲۶ درصدی در تولید ناخالص داخلی دارند که این میزان با توجه به جمعیت روستایی بسیار پایین است. معاون برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری افزود: حضور شرکت های استارت آپی و دانش بنیان باعث می شود که منافع و دستاوردهای روستایی به خود روستاییان بازگردد.

وی گفت: اکو سیستم کارآفرینی که در سالن کسب و کار آینده روستا تشکیل دادیم، امیدواریم بتواند در افزایش سهم روستاییان در تولید ناخالص داخلی موثر باشد. معراجی با بیان اینکه ۱۲ بخش مختلف در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر داشتیم، افزود: سالن کسب و کار آینده روستا مهمترین بخش این نمایشگاه بود.

در پایان این مراسم از گروه های برگزیده همچون: موسسه قرآن و عترت رصدگر اوج آسمان، رایان زرین سینا، مهندسین مشاور تامین زرین آب پی، تکسا سایش پارت، کشت کالا و… تجلیل شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. لطفا اصلاح فرمایید
    موسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان نه اوج آسمان،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *