اخبار استارتاپی

تخصیص نیم درصد از بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اختصاص نیم درصد از بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس قانون حمایت از این شرکت‌ها تاکید کرد.

فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، بخشی از سرمایه اولیه این صندوق از محل صندوق توسعه ملی تامین شده که این کار به خوبی صورت گرفته است، در کنار آن قرار بود که نیم درصد از بودجه عمومی دولت نیز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به این حوزه اختصاص یابد که متاسفانه بخش دوم اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: لذا ضروری است که این بودجه عمومی به صندوق نوآوری و شکوفایی تزریق شود تا این صندوق در راستای انجام ماموریت‌های خود در حمایت از کسب و کار های نو، به سطح مطلوب و استاندارد خود نزدیک شود. حسینی اظهار داشت: اگرچه صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای تاسیس تلاش‌های خوبی داشته ولی باید شرایطی را فراهم آورد تا تمامی شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از منابع این صندوق بهره‌مند شوند.

وی در خصوص نقش شرکت‌های دانش بنیان در شرایط فعلی و عبور از تحریم‌ها، گفت: در شرایط تحریم، کسب و کارهای نوپا نقش مهمی را ایفا می‌کنند و ضرورت دارد که از این حوزه حمایت و حفاظت شود تا این شرکت‌ها بتوانند در شرایط تحریم دوام بیاورند. وی ادامه داد: حوزه دانش بنیان به دلیل نوآوری و ارزش افزوده بالا و تاثیری که می‌تواند در کاهش هزینه‌های زندگی مردم داشته باشد مثمرثمر بوده و می‌تواند گره‌گشا باشد، بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان ها بسیار مهم است.

عضو فراکسیون جوانان مجلس در خصوص میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های گذشته گفت: سیستم نوآوری یک سیستم نوپا است از این‌رو با حمایت‌های اولیه‌ای که از این حوزه صورت گرفته به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم به صورت جدی‌تر به این بخش علمی بنگریم، اکنون نیاز صنعت ما این است که از طریق دانشگاه‌ها به بهره‌وری برسیم زیرا مسیر بهره‌وری از نوآوری‌ها، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان است.

حسینی گفت: اگر بخواهیم تحولی در این حوزه اتفاق بیفتد و به شرایط کشور کمک کند باید با دیدگاه نوآوری و بهره‌وری به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه کنیم، از این رو بخش صنعت و دانشگاه باید ارتباط بیشتری را با هم برقرار کنند، امروز برای حل مسائل شرکت‌ها باید به سمت دانشگاه‌ها برویم و هدف این باشد که نوآوری و بهره‌وری را ارتقاء دهیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *