اخبار استارتاپی

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان؛ مهمترین برنامه سازمان اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آنها برای تامین سلامت جامعه و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به مردم در راستای اجرای نیات واقفین از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

لیمو HR

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارتباط و همکاری خوبی با شرکت‌های دانش بنیان دارد و در حال رایزنی با سرمایه گذاران این شرکت‌ها در راستای وقف در زمینه سلامت و بهداشت است. وی اظهار داشت: بهترین ثمره این راهبرد، بالا رفتن میزان سلامت و بهداشت جامعه است و هدف از وقف خدمت به جامعه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب این سازمان را از فعالیت تجاری و مال اندوزی نهی کردند، بیان کرد: تملیک اعیانی در اوقاف ممنوع شده و این از نخستین ابلاغ‌های بنده است. خاموشی با بیان اینکه این سازمان زنجیره ارزش در حوزه کشاورزی تعریف کرده‌ است، استفاده علمی و مؤثر از موقوفات حوزه کشاورزی را از دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد.

اجرای نیات واقفین باید با نگاه علمی و فعالیت جهادی انجام شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان استفاده بهینه از موقوفات را از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دانست و اظهار داشت: نگاه علمی و فعالیت جهادی از مهمترین فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که باید در راستای اجرای نیات واقفین به خوبی انجام شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت واگذاری برخی املاک بلا استفاده در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به بخش خصوصی گفت: زمانی که زمینی وقف شده است و امکان ساخت آن وجود ندارد بهترین کار این است که ساخت این زمین به بخش خصوصی واگذار شود. وی بیان کرد: موقوفات در راستای نیات واقفین باید با برنامه ریزی و فکر و بصورت هدفمند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در انجام امور اقتصادی باید با دلال‌ها و واسطه‌ها مبارزه کرد تا قیمت محصولات بالا نرود، افزود: همه مسئولان باید سازمان اوقاف و موقوفات را از خود بدانند و در راستای ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین در کشور فعالیت کنند زیرا وقف امری است که منافع آن به همه افشار جامعه می‌رسد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *