اخبار استارتاپی

قرارگیری ماهواره ای با دقت تصویربرداری یک متر در مدار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا وعده داد که تا سال ۱۴۰۰ ایران ماهواره‌ای با دقت تصویر‌برداری یک متر در مدار قرار خواهد داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا وعده داد که تا سال ۱۴۰۰ ایران ماهواره ای با دقت تصویر‌برداری یک متر در مدار قرار خواهد داد. همچنین محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم تاکید کرد که ایران با کمک کشورهای دیگر تلاش خواهد کرد تا فضانورد به فضا اعزام کند.

وزیر ارتباطات در سخنرانی خود را با اشاره به دیالوگ فیلم Interstellar که در آن شخصیت داستان می‌گفت «قدیم‌ها عادت داشتیم به آسمان نگاه کنیم و به جایگاه‌مان در بین ستاره ها فکر کنیم، اما حالا به پایین نگاه می‌کنیم و نگران جایگاه‌مان در میان خاک هستیم.» شروع کرد و با انتقاد از اینکه هنوز به اهمیت و ارزش صنعت فضا در کشور توجه نمی‌شود گفت: «در حال حاضر آنقدر درگیر بورکراسی، کاغذبازی و مسائل مربوط به محیط زییست هستیم که سهم صنعت فضا در حل مشکلات کشور را فراموش کرده‌ایم. هم‌اکنون آنقدر به صنایع فرسوده پرداخته‌ایم که صنعت فضایی و قدرت آن در توسعه کشور را از خاطر برده‌ایم.»

جهرمی با اشاره به اینکه هفته فضایی فرصت مناسبی است تا به حوزه فضایی و دستاوردهایی این بخش بیشتر توجه شود ادامه داد: «دوسال پیش وقتی در برنامه‌های فضایی خود شعار «توسعه کاربردهای فضایی» را سرلوحه کار قرار دادیم بسیاری من را مسخره می‌کردند؛ اما حالا شرکت‌های استارت آپی فعال در حوزه فضایی را می‌بینید که به واسطه تلاش‌های سازمان فضایی در حوزه توسعه صنایع فضا پایه با رشد خوبی همراه شده‌اند.»

او با اعلام اینکه همیشه باید بزرگ فک کرد گفت: «شخصا من دوست دارم بزرگ فکر کنم. بسیاری اینکه بتوانیم در حوزه فضا دستاوردی داشته باشیم یا استارت آپ هایی داشته باشیم که با برآورد خسارت حوادث طبیعی هزینه‌ها را کاهش دهند با دید شک و تمسخر نگاه می‌کردند؛ اما حالا این اتفاق افتاده و می‌توانیم خسارت ناشی از سیل یا هر حادثه‌ دیگر را به کمک دانش فضایی برآورد کنیم.»

وزیر ارتباطات در ادامه سخنرانی خود با اشاره به تحریم سه مجموعه فضایی ایران از سوی آمریکا اعلام کرد: «چرا آمریکا نسبت به فعالیت ما در هیچ صنعتی نسبت به فعالیت در صنعت فضایی حساس نیست؟ آیا جلوگیری از سیل و کاهش بلایای طبیعی و حفظ محیط زیست از جمله فعالیت‌های غیر مجاز بین‌المللی است که ما را تحریم می‌کنند. با تمام این محدودیت‌ها آمریکا باید بداند که جوانان ما پشت درهای بسته تحریم آمریکا نمی‌مانند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *