اخبار استارتاپی

تامین نیاز مالی صندوق نوآوری خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین مالی بخشی از نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی این استان را برعهده گرفت.

لیمو HR

علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به دستاوردهای سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان رضوی افزود: درخواست استان تامین ۱۰۰ میلیارد ریال برای صندوق نوآوری و شکوفایی بود که معاون رییس جمهوری برای تامین بخشی از این مبلغ قول مساعد داد.

وی اظهار داشت: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مبلغ ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۲۰ میلیارد ریال کمک های بلاعوض برای شرکتها و موسسات دانش بنیان خراسان رضوی در نظر گرفته شده که تمام این مبالغ به استان تخصیص نیافته است.

وی گفت: معاون علمی رییس جمهوری نسبت به تخصیص کل سهمیه شرکت های دانش بنیان استان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ قول پیگیری داد. رسولیان با اشاره به دیدار ستاری با تولیت آستان قدس رضوی افزود: در این دیدار حجت الاسلام مروی پذیرفت همکاری های لازم را با معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه تولید دارو توسط شرکتهای دانش بنیان داشته باشد.

وی اظهار داشت: معاون علمی رییس جمهوری در این سفر اعلام آمادگی کرد، مکان هایی را که بخش خصوصی یا بخش دولتی برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و نوآور می سازد در صورتی که شرکتهای دارای مجوز از پارک علم و فناوری در آن مستقر شوند، تجهیز کند.

وی با اشاره به بازدید معاون علمی رییس جمهوری از پروژه کارخانه نوآوری شهر مشهد نیز گفت: در این بازدید شهردار مشهد قول داد این کارخانه را تا پایان سال برای استقرار شرکت های دانش بنیان و نوآور آماده بهره برداری نماید. رسولیان افزود: دانشگاه فردوسی مشهد نیز قرار است ۵۰ هکتار از فضای در اختیار خود را به مکانی برای شرکت های پارک علم و فناوری خراسان اختصاص دهد که توسط معاونت علمی رییس جمهوری تجهیز خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی توس برای استقرار شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی اختصاص یافته است. وی گفت: با توجه به رشد قابل توجه شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها در استان هر فضای خالی که امکان استقرار این شرکتها را داشته باشد، در اختیار این حوزه قرار می گیرد و حمایت های لازم از آنها انجام می شود.

رسولیان با اشاره به بازدید معاون علمی رییس جمهوری از پنج واحد دانش بنیان در شهرک صنعتی توس و یک واحد تولیدات الکترونیکی در شهرک ماشین سازی و فناوری های برتر مشهد ادامه داد: ستاری نسبت به حمایت مالی از این شرکتها و کمک به رفع مشکلات آنها قول مساعد داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز دوشنبه به منظور شرکت در نشست ملی فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان خراسان رضوی به مشهد سفر کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *