اکوسیستماخبار استارتاپی

کارآفرین ایرانی برنده جایزه ملی آلمان شد

شرکت Boreal Light GmbH با مدیرعاملی دکتر حامد بهشتی به‌عنوان شرکت نوآور برگزیده آلمان انتخاب شد.

شرکت Boreal Light جایزه کارآفرینان KfW 2019 را کسب کرد. این شرکت سیستمی را توسعه داده است که امکان تأمین آب مقرون به صرفه را در اختیار مردم قرار می دهد. این شرکت مستقر در برلین به دلیل این دستاوردها به‌عنوان برترین شرکت، برنده ملی جایزه کارآفرینان KfW شد. علاوه بر این Boreal Light موفق شد «جایزه انتخاب مردمی» این مجموعه را نیز دریافت کند. این شرکت در مرحله قبلی توانسته بود جایزه ایالتی برلین را کسب کند. این جایزه در مراسمی به مناسبت روز بنیان گذاران و کارآفرینان در وزارت اقتصاد و انرژی در برلین اهدا شد.

این جایزه توسط گروه بانکی KFW از سال ۱۹۹۸ به شرکت‌های نوآوری که در پنج سال اول فعالیت خود موفق بوده‌اند اهدا می‌شود. هیئت داوران این جایزه از اعضای KFW، سیاست مداران و متخصصین کسب و کار که در حوزه‌های نوآوری، خلاقیت و مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت داشته‌اند، تشکیل شده است. متقاضیانی که دارای ویژگی‌های این هیئت داوران باشند می‌توانند برای کسب این جایزه تلاش کنند و اهمیتی ندارد در چه صنعتی فعالیت داشته باشند.

شرکت بوریل لایت که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است در زمینه ارائه راهکارهای نوآورانه جهت در دسترس قرار دادن آب آشامیدنی برای کشورهای کم برخوردار فعالیت می‌کند. این شرکت توسط «دکتر حامد بهشتی» و علی الحکیم با هدف حل مشکلات دسترسی به آب آشامیدنی به کمک تکنولوژی آب شیرین کن خورشیدی و بر مبنای مدل کسب و کار اجتماعی تأسیس شد. این شرکت از سیستم قدرتمندی به نام Wenture برای نمک‌زدایی آب استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند ورودی‌های متنوعی مثل آب دریا داشته باشد و همچنین می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مثل کشاورزی، کشت آبی و فروش آب به کار گرفته شود. این استارتاپ در حال حاضر در کشورهایی مانند کنیا و اوگاندا فعال دارد و فعالیت‌های بشردوستانه‌ای را نیز در سومالی و یمن نیز انجام می‌دهد. این شرکت درحال توسعه است و برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار آفریقا جنوبی و آمریکا لاتین شود.

شرکت بوریل لایت در روز اختتامیه در کنار ۱۶ برنده ایالتی دیگر قرار گرفت و از بین تمامی برندگان ایالتی که از بخش‌های مختلف آلمان هستند، به‌عنوان برنده ملی انتخاب شد. تمامی این شرکت‌ها جوایزی دریافت خواهند کرد.

رسانه‌ی اکوموتیو پیش از این مصاحبه‌ای با دکتر حامد بهشتی انجام داده است که می‌توانید برای آشنایی با این مدل کسب و کار آن را مطالعه نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *