اخبار استارتاپیاخبار هوش مصنوعی

ارائه تسهیلات بلاعوض به ۳ پروژه پرچم دار حوزه اینترنت اشیاء

ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ۳ پروژه پرچم‌دار حوزه اینترنت اشیاء تسهیلات بلاعوض اعطا می‌کند.

لیمو HR

ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ترغیب شرکت های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه اینترنت اشیاء اقدام به حمایت از ۳ پروژه این حوزه کرده است. اینترنت اشیاء از جمله  فناوری های در حال رشد و دارای کاربردهای متنوعی است.

ارتباط اینترنت اشیاء با هوش مصنوعی، بالا رفتن کارایی و کیفیت بهتر در ارتباطات و ارائه خدمات، افزایش سودآوری در کسب و کار و صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی از جمله کاربردهای قابل توجه حوزه اینترنت اشیاء به شمار می‌رود ولی در سال‌های این حوزه با مشکلاتی اعم از چالش‌هایی در واردات تکنولوژی و عدم شکل گیری مدل کسب و کار پایدار روبرو بوده است.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری تا با برگزاری رخدادهای مختلف شرکت‌های دانش بنیان، جوانان خلاق و مبتکرین را تشویق کند تا این عرصه را به عنوان یک فناوری راهبردی مورد توجه قرار دهند. برای این منظور فراخوانی از سوی این ستاد در زمینه دریافت اطلاعات و پیشنهادات شرکت‌های علاقه‌مند به همکاری در پروژه‌های شاخص و تقاضا محور انتشار یافت. این پروژه‌های شاخص و پرچم‌دار توسط کارگروه‌های متشکل از فعالان علمی و صنعتی، برنامه ریزی و هدایت می‌شود.

حمایت‌های پیش بینی شده برای پروژه‌های شاخص حوزه اینترنت اشیاء به صورت تسهیلات و وام بلاعوض به شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *