اخبار استارتاپی

مراسم رونمایی از دموی اپلیکشن آیدیا برگزار شد

مراسم رونمایی از دموی اپلیکشن آیدیا که قرار بود همزمان با روز جهانی دیابت برگزار شود، در روز جمعه 1 آذر برگزار شد.

در کشور ما ۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که باعث می شود جامعه ای حداقل سه برابر بزرگتر از این جمعیت، با آن درگیر باشند. از این ۶ میلیون نفر، ۶۰۰ هزار نفر به دیابت نوع یک مبتلا هستند. علائم دیابت نوع یک نسبتا آشکار هستند و لذا به راحتی قابل شناسایی است. مسئله ی اصلی در مواجهه با آن، کنترل و پیشگیری از آسیب هایی است که می تواند به دنبال داشته باشد.

آموزش و اطلاع رسانی، کنترل تغذیه، انجام فعالیت‌های ورزشی، استفاده از داروهای دیابت و نظارت بر وضعیت از طریق تست قند خون مهمترین اقدماتی است که در مواجهه با دیابت نوع یک انجام می‌شود. هر یک از این نیازها فرصتی برای نقش‌آفرینی کسب و کارها است تا با نوآوری‌های خود به بهبود زندگی افراد درگیر با دیابت کمک کنند. نیازهای مرتبط با دیابت مورد توجه اکوسیستم استارتاپی هم قرار گرفته است و سابقه‌ی برگزاری استارتاپ ویکند و شکل‌گیری کسب‌وکارهایی با این موضوع، در اکوسیستم وجود دارد. البته با وجود تلاش‌هایی که انجام شده، این حوزه هنوز تشنه و نیازمند نوآوری است.

جدیدترین تلاشی که برای ارائه‌ی خدمت به جامعه‌ی دیابت انجام شده است، توسعه‌ی اپلیکیشن آیدیا است. مراسم رونمایی از دموی این اپلیکشن که قرار بود همزمان با روز جهانی دیابت برگزار شود، در روز جمعه ۱ آذر برگزار شد. در این مراسم فرصتی به وجود آمد تا خانواده‌های درگیر با دیابت ضمن بهره‌مندی از جدیدترین نکات آموزشی مرتبط با دیابت، با اپلیکیشن آیدیا و قابلیت‌های آن آشنا شوند.

اپلیکیشن آیدیا

اپلیکیشن آیدیا که نسخه‌ی اندروید و iOS آن توسعه داده شده، بر روی کافه بازار و گوگل پلی در دسترس قرار گرفته است. هدف از توسعه این اپلیکیشن پیشگیری از بروز عوارض مزمن دیابت در کنار مدیریت بهتر قند خون است تا هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی کاهش یابد و خطر بستری شدن و بروز عوارض کلیوی، عصبی، چشمی و … کاهش پیدا کند.

اپلیکیشن آیدیا

سازوکارهایی برای ثبت فعالیت‌های ورزشی، نوع و میزان غذاهای مصرفی، داروهای مورد استفاده، وضعیت قند خون و میزان انسولین مصرفی روزانه در آیدیا انجام شده است تا پس از وارد کردن اطلاعات کاربر بتواند گزارش‌هایی در مورد وضعیت خود دریافت کند و برای قدم‌های بعدی خود برنامه‌ریزی کند. آیدیا یک بانک از اطلاعات غذاها به وجود آورده است که میزان کالری، کربوهیدرات، چربی و پروتئین غذاهای مختلف را ثبت کرده است و به کاربر کمک می‌کند متناسب با نیازهای غذایی خود، نوع و میزان غذای خود را مشخص کند. همچنین با ثبت برنامه‌ی غذایی و میزان فعالیت کاربر، اپلیکیشن او را نسبت به میزان انسولینی که نیاز دارد آگاه می‌سازد.

مراسم رونمایی از اپلیکیشن ایدیا

آیدیا توسط جمعی از جوانان کارآفرین توسعه داده شده است که خود با مشکل دیابت مواجه بوده‌اند و تصمیم‌گرفته‌اند راهکاری برای آسان‌تر کردن زندگی دیابتی‌ها پیدا کنند. مهرین نظری که هم‌بنیانگذار و مدیر روابط عمومی آیدیا است، می‌گوید: ” این رویداد بهانه‌ای برای معرفی نسخه‌ی دموی آیدیا و دریافت بازخورد از مخاطبان بود. در ادامه تلاش خواهیم کرد که تجربه‌ی کاربری بهتری ایجاد کنیم و این ظرفیت را به وجود بیاوریم که اپلیکیشن در کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.”

idia application

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۴.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *