ایده های استارتاپیایده های فین تک

استارتاپ های برتر دنیا در حوزه رگ تک یا فناوری قانون گذاری

بررسی برخی از نوآورترین و خوش‌آتیه‌ترین شرکت‌های رگ تک جهان

بانک جهانی برآورد کرده است که سالانه تقریباً ۸ درصد از تولید ناخالص ملی اقتصادهای پیشرفته صرف الزامات قانونی می شود. این درصد در مورد کشورهای کمتر توسعه یافته، حتی بالاتر است. با توجه به ابعاد اقتصاد جهانی، می توان فرض کرد که سالانه بیش از ۱۰ تریلیون دلار خرج موارد قانونی می شود! البته که برخی از این هزینه ها اجتناب ناپذیرند. مثلاً، بانک ها باید حجم مشخصی از سرمایه را به‌صورت نقدینگی و دارایی های کم بازده نگه دارند. به همین شکل، تولیدکنندگان باید مقداری از پول خود را صرف الزامات زیست محیطی و دیگر مسائل امنیتی کنند. با این وجود باز هم قابلیت عظیمی برای افزایش بهره وری الزامات قانونی وجود دارد که می تواند بیلیون ها دلار صرفه جویی را در پی داشته باشد.

در اینجاست که رگ تک وارد عمل می‌شود. رگ تک یا فناوری قانون گذاری یک عبارت همه جانبه است که نوآوران و پیشگامان عرصه فناوری قانون گذاری را به‌خصوص در بخش خدمات مالی پوشش می‌دهد. بخش مالی همیشه به سرعت پذیرای فناوری‌های جدید بوده، چرا که نیاز آن به صحت، سرعت، و حجم بالای معاملات این پذیرش را ناگزیر ساخته است. بحران مالی اخیر، اهمیت مقررات بخش مالی را بیش از پیش مورد تأکید قرار داد و در همین پس‌زمینه هزینه‌های روبه‌رشد مقررات قانونی و نوآوری فناوری مالی بود که رگ تک به محبوبیت رسید. در این مقاله نگاهی به برخی از نوآورترین و خوش‌آتیه ترین شرکت‌های رگ تک جهان می‌اندازیم، پس با ما همراه باشید.

Ayasdi

Ayasdi که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شده، از هوش ماشینی برای حل مسائل مربوط به مقررات و الزامات قانونی مختلف بهره می‌برد. راهکار آن‌ها از یک پلتفرم هوشمند جهت پیش‌برد قوانین ضد پول‌شویی تشکیل شده، که با قانون گذاری خودکار براساس داده‌های متغیر با کلاهبرداری مقابله می‌کند، در کنار یک شتاب دهنده مدل که از یادگیری بدون نظارت جهت ساخت مدل‌های مالی برای سنجش خطر کمک می‌گیرد.

Ayasdi

REGIS-TR

این شرکت که در لوگزامبورگ واقع شده، یک مرکز چندکاره برای گزارش تمام اشکال معاملات تجاری در طبقات مختلف دارایی در اتحادیه اروپاست. درحال‌حاضر پلتفرم آنها امکان گزارش‌دهی معاملات فرعی انجام‌شده تحت مقررات WMIR و FinfraG را هم فراهم می‌کند و با مقررات آتی مثل SFTR (قانون معاملات سرمایه گذاری اوراق بهادار) در اتحادیه اروپا هم سازگار است. به‌علاوه، REGIS-TR امکان دسترسی به داده‌ها در سطح معاملاتی و موقعیتی را هم برای ناظران دولتی و هم ناظران مربوطه  فراهم می‌سازد.

REGIS-TR

REGIS-TR می‌خواهد آینده‌ای بسازد که در آن مشتریان داده‌های خود را فقط به یک نهاد گزارش دهند، به‌نحوی که گزارش‌ها از الزامات قانونی دفاتر مختلف حوزه قضایی پیروی نمایند. این کار، باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در منابع مالی و وقت شرکت‌ها خواهد شد.

Encompass

Encompass که سال ۲۰۱۲ در استرالیا تأسیس و سال ۲۰۱۵ در انگلستان راه‌اندازی شده، به شکل رباتی، اطلاعات و کشف اخبار را به منظور عمل به مقررات در زمینه‌های معارفه، اصلاح و به‌روزرسانی رویداد محور، خودکار می‌کند. اخیراً در سال ۲۰۱۸، encompass عملیاتی را در هنگ کنگ آغاز کرده است.

encompass

اعمال مقررات به تحمیل بیلیون‌ها دلار به مؤسسات بانکی و هم‌چنین تأخیرات متعدد در باز کردن و پردازش حساب تازه می‌انجامد. هر چیزی که این فرآیند را تسریع کند، و درعین‌حال با دستورالعمل‌های قانونی انطباق کامل داشته باشد، بسیار به نفع بخش خدمات مالی خواهد بود که Encompass این کار را انجام می‌دهد.

Signzy

این استارتاپ هندی سه ساله، با استفاده از هوش مصنوعی، اعتبار معاملات را در زمان واقعی و به‌‌‌صورت ابر محور می‌سنجد. این پلتفرم امکان شناسایی و اعتبارسنجی دیجیتال را فراهم ساخته و درعین‌حال اطلاعات پس‌زمینه‌ای اضافی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

Signzy

Signzy امکان شناسایی مشتریان، مقابله با پول‌‌‌شویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را در کنار تصدیق سند در زمان واقعی فراهم می‌‌‌سازد که به معنای رساندن سریع‌‌‌تر تمام انواع محصولات بانکداری به دست مشتری است.

CUBE

این استارتاپ انگلیسی، پیروی خودکار از الزامات قانونی را ممکن می‌سازد. CUBE در فناوری پیروی خودکار از قانون، پیشرو بوده و از لحاظ نیروی کار و ذخیره‌سازی داده، هزینه‌های مشتریان را کاهش می‌دهد، درعین‌حال خطر جریمه و مجازات را به حداقل می‌رساند.

CUBE

راهکار CUBE در عرصه مقررات جهانی خود را مطرح نموده و از فناوری یادگیری ماشینی به‌منظور به روزرسانی این اطلاعات استفاده می‌کند. این شرکت می‌تواند تا حد زیادی فرآیند تولید و مدیریت خط مشی‌‌‌ و رویه‌های پیروی از قانون را خودکار سازد.

IdentityMind Global

IdentityMind Global، یک پلت‌فرم SaaS فراهم ساخته که در سرتاسر جهان، هویت‌های دیجیتالی ایجاد، حفظ و تجزیه و تحلیل می‌کند، و بدین ترتیب امکان احراز هویت، اعتبارسنجی خطر محور، تعیین هویت قانونی و شناسایی و اجتناب از جعل هویت را فراهم می‌آورد. نظارت بر معاملات درون سازمانی، جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت الکترونیک، مقابله با پولشویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را ممکن می‌سازد.

IdentityMind Global

این شرکت ادعا می‌کند که پلت‌فرم آنها می‌تواند کلاهبرداری در جریان معاملات زنده  و توجیه مشتریان را به‌‌‌ترتیب تا ۶۰% و ۹۰% کاهش می‌دهد.

Feedzai

Feedzai یک پلت‌فرم هوش مصنوعی برای مبارزه با جرایم مالی است. این پلت‌فرم، مصونیت در برابر تقلب در معاملات را برای بانک‌ها و تجار پرداخت به ارمغان می‌آورد. Feedzai یک موتور خطر سفارشی ارائه می‌دهد که برخلاف دیگر راهکارهای معمول می‌تواند در محیط‌های پیچیده‌تر کار کند.

Feedzai

Feedzai از تمام توان هوش مصنوعی جهت مبارزه با جرایم و کلاهبرداری مالی استفاده می‌کند. این پلت‌فرم از علم داده، یادگیری ماشینی و یک معماری انعطاف‌پذیر به‌منظور نیل به این هدف بهره می‌گیرد.

Provenir

Provenir راهکارهای تحلیل خطر را در اختیار بانک‌هایی مثل HSBC، Wells Fargo و دیگر مؤسسات مالی قرار می‌دهد. ابزارهای آن‌ها را می‌توان در هر منبع داده‌ای ادغام کرد و امکان تحلیل خطر بهینه و تصمیم‌گیری را فراهم ساخت. موتور خطر را می‌توان طوری پیکربندی کرد که با انواع محصولات تخصصی بانکداری کار کند.

Provenir

راهکار این شرکت را می‌توان در محصولات متفاوت پیاده کرد، مثلاً در وام‌های خودکار، کارت‌های اعتباری، تجارت الکترونیک و غیره.

Forcepoint

Forcepoint بخش امنیت سایبری پیمانکار دفاعی یعنی Raytheon است. این شرکت طیف بسیار وسیعی از محصولات را داراست که تقریباً تمام ابعاد امنیت دیجیتال را پوشش می‌دهد، از دسترسی ابری، تا امنیت شبکه، امنیت برنامه‌ها، انتقال داده، وب، ایمیل، و غیره.

Forcepoint

این شرکت خدماتی را در اختیار دولت‌ها، ارتش‌ها و حتی برخی از تنظیم‌کنندگان مالی گذاشته و در اصل آنها در خط مقدم نبرد امنیت سایبری جای می‌دهد.

Continuity

Continuity یک سرویس‌دهنده آمریکایی است که در ارائه خدمات مربوط به رعایت مقررات تخصص دارد. سیستم آنها می‌تواند به‌‌‌طور خودکار بخش‌نامه‌های فدرال را رصد کرده و هر نوع تغییر در امور اجرایی را تفسیر و اعمال کند. شرکت ادعا می‌کند که پلت‌فرم آنها خطاها را کاهش داده و می‌تواند تا ۹۰% در وقت کارکنان نظارتی صرفه‌جویی کند.

Continuity

Continuity یک مدل نظام مدیریت قانون‌مداری یکپارچه دارد که امکان خودکارسازی و مهم‌‌‌تر از آن، پیش‌بینی‌پذیری را فراهم می‌کند، یعنی همان چیزهایی که برای قانون‌مداری و کنترل مؤثر ضروری هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *