اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

ادغام چیلیوری و ریحون ؛ تلاش برای شکستن انحصار اسنپ فود!

مدیران دو مجموعه ریحون و چیلیوری در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران حول موضوع ادغام دو مجموعه پاسخ دادند.

چیلیوری و ریحون به عنوان دو استارت آپ فعال در حوزه سفارش آنلاین غذا در جلسه ای با اعلام خبر ادغامشان تاکید کردند که با این کار می خواهند جایگاه اول این بازار را که حالا در اختیار رقیبشان یعنی اسنپ فود است را پس بگیرند. در ابتدای این نشست خبری مدیران دو مجموعه به روند شکل گیری برندهای خود و رقابت شان برای گرفتن جایگاه دوم در بازار سفارش آنلاین غذا صحبت کردند و علت اصلی ادغام را شکل گیری یک سینرژی قوی بین دو مجموعه برای گرفتن جایگاه اول در سفارش غذای آنلاین اعلام کردند. در ادامه علیرضا صادقیان مدیرعامل شرکت کسب و کار نوین ایرانیان افزود: طی این ادغام برند ریحون به مرور حذف خواهد شد و کاربران آن به چیلیوری منتقل خواهند شد. همچنین وظیفه اصلی من از این پس مدیر عاملی چیلیوری خواهد بود و فرد دیگری وظیفه مدیریت هلدینگ کسب و کارهای نوین ایرانیان را بر عهده خواهد گرفت.

در ادامه کنفرانس خبری بابک کبیری، مدیرعامل ریحون بیان کرد: ما در سال ۹۷ برای رشد بیشتر به فکر همکاری با رقبایمان افتادیم و هنگامی که این ایده را با رقیب اصلی مان یعنی چیلیوری مطرح کردیم، متوجه شدیم که این تمایل از طرف مجموعه رقیبمان هم وجود دارد و توانستیم پس از گذشت نزدیک به یک سال این ادغام را رسماً به سرانجام برسانیم. طبق برنامه ریزی ها برند ریحون تا انتهای سال حذف خواهد شد و دو شرکت تحت عنوان برند مشترک چیلیوری ادامه کار خواهند داد.

مدیران دو مجموعه ریحون و چیلیوری در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران حول موضوع ادغام دو مجموعه پاسخ دادند.

از جمله نکات دیگری که در این نشست به آن اشاره شد، بحث برنامه های آتی مجموعه چیلیوری در زمینه سفارش آنلاین بود. علی رضا صادقیان با اشاره به بازار بسیار بزرگ کالاهای تند مصرف ، هدف گذاری این شرکت را ورود به این دسته از محصولات دانست و بیان کرد: حجم کالاهای سوپرمارکت ها ۲۰ برابر حجم بازار سفارش غذا است که کمتر از نیم درصد آن به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد.

همچنین اعلام شد علاوه بر کالاهای سوپرمارکتی، هدف گذاری این مجموعه ورود به دسته بندی های جدید از کالاهای تند مصرف همچون گل و گیاه، شیرینی جات، داروخانه ها، میوه و نانوایی ها خواهد بود.

در این نشست همچنین علی سمساری لر، مدیرعامل جدید مجموعه سرآوا که سرمایه گذار اصلی ریحون به شمار می‌رود، نیز حضور داشت. ایشان از شرایطی که دو مجموعه مجبور به هزینه کردن برای رقابت با یکدیگر بودند، یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این ادغام باعث رشد ۶۰ درصدی مشتریان و ۴۰ درصدی رستوران های طرف قرارداد شرکت چیلیوری شود.

محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن یکی دیگر از اعضای این کنفرانس خبری بود. تامین سرمایه تمدن از سرمایه گذاران اصلی شرکت کسب و کارهای نوین ایرانیان به حساب می‌رود. ایشان نیز از ادغام این دو شرکت ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: امیدواریم این ادغام علاوه بر این که به رشد این دو شرکت کمک می‌کند، مسیر ادغام را برای شرکت‌های دیگر نیز روشن کند. متاسفانه در ایران برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر فرهنگ ادغام جا افتاده نیست و بسیاری ادغام را به معنای پذیرش شکست خود می‌بینند و نه راهی برای توسعه روز افزون.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *