معرفی اکوسیستم بنگالورو در هند + اینفوگرافیک
ظرفیتهای گسترده بنگالورو در حوزههای اینترنت اشیا، فینتک و آموزش
بنگالورو خانه سنتی دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت های فناوری جهان در هند است. بنگالورو، به پشتوانه ذخیره عظیم استعدادهای خود، در میان کانون های مدنظر کارآفرینان برای راه اندازی و گسترش شرکت هایشان، مقام نخست را دارد. بنگالورو به لطف بهره وری بالای هزینه هایش برای مهندسان رونق یافته است. مثلاً، دستمزدها در این شهر، ۱۳ برابر ارزانتر از Bay Area و ۴ برابر ارزانتر از میانگین دستمزدها در سرتاسر آسیا پاسیفیک است. با این وجود، مزیت رقابتی اصلی بنگالورو، مزایای هزینه ای آن نیست، بلکه استعداد مهندسی آن است. ۹۴ درصد از مؤسسان مستقر در بنگالورو از پس زمینه فنی برخوردارند، که از این نظر بالاترین نرخ در جهان محسوب میشود. این زیست بوم به سردمداری تکشاخ هایی مثل Flipkart، Inmobi و Ola به بلوغ رسیده است.
زیربخشهای قدرتمند اکوسیستم بنگالورو
(Advanced Manufacturing (IoT: تولید پیشرفته و به خصوص loT در هند در مسیر رشد قرار دارد. این زیربخش، با داشتن حدود ۱۰۰۰ شرکت فعال در فضای گستردهتر loT، شاهد رشد عظیم بیش از ۱۰۰ درصد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بوده است. از مجموع حدود ۵۴۰ شرکت ثبتشده loT، بنگالورو خانه بالغ بر ۵۰ درصد از تمامی استارت آپ های loT در هند است. آنها میتوانند روی حمایت بیدریغ برنامههایی مثل Intel India Maker Lab حساب کنند، یعنی برنامه رشددهی سخت افزار و استارتاپ های سیستمی. Maker Lab از زمان شکلگیریاش در ژانویه ۲۰۱۶، بیش از ۵۰ استارتاپ را با ارائه زیرساخت، فناوری و آموزش، مورد حمایت قرار داده است.
Fintech: بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۰ درصد از کل سرمایه گذاری خطرپذیر بنگالورو، به استارتاپ های فینتک اختصاص یافته است، واقعیتی که آن را به بزرگترین زیربخش داخلی به واسطه سرمایه گذاری های خطرپذیر تبدیل میکند. از جمله موارد موفق میتوان به Capital Float اشاره کرد، پلتفرم برخطی که سرمایه کاری لازم را در اختیار شرکتهای کوچک و متوسط هندی قرار میدهد و اوت ۲۰۱۷، ۴۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. نمونه دیگر، Razorpay Modern، استارتاپی است که راهکار درگاههای پرداخت را در اختیار هند میگذارد و اخیراً در سرمایه گذاری سری B، بیست میلیون دلار پشتوانه گرفته است.
Edtech: هند بیش از ۱.۵ میلیون مدرسه و بیش از ۲۶۰ میلیون دانش آموز دارد. یکی از مهمترین چالشهای این کشور، نیاز به تحول نظام آموزشی آن است تا پاسخگوی جمعیت روبهرشد این کشور باشد. طی سالهای گذشته، تعداد فزایندهای از کارآفرینان محلی توجه خود را به فناوری تبلیغات معطوف کردهاند. نمونه بارز آن، BYJU است، بزرگترین شرکت فناوری تبلیغات هند. این شرکت، تعریف تازهای از یادگیری دانشآموزان از طریق یک برنامه کاربردی یادگیری ارائه کرده که برای دانش آموزان کلاس ششم تا دوازدهم، برنامههای یادگیری ارائه میدهد. BYJU تاکنون سرمایه عظیمی به مبلغ ۲۴۴ میلیون دلار از سرمایه گذاران صاحب نامی مثل Sequoia Capital، Tencent Holdings و Chan Zuckerberg Initiative دریافت کرده است.
«همگام با رویکردهای جهانی، در هند هم فناوری مالی بزرگترین بخش سرمایه گذاری است. با این وجود، رشد در حال انفجار بخش تولید پیشرفته (loT)، به خصوص در بنگالورو، شگفتی خوشایندی است. کارآفرینان هندی به فرصت آموزشی عظیم هند برای جمعیت به سرعت رو به رشد آن توجه دارند. BYJU، استارتاپ فناوری تبلیغات، اخیراً به واسطه سرمایه گذاری های سرمایه گذاران جهانی به لیگ تکشاخها وارد شده است.» راوی نارایان، مدیر جهانی مایکروسافت
«بنگالورو، به عنوان شهری با تعداد عظیمی از مؤسسات فنی و آزمایشگاههای تحقیق و توسعه، مکانی ایده آل برای همکاری فنی در عرصه توسعه و به روزرسانی محصولات و فرآیندهای جدید محسوب میشود. این فرصتی منحصربه فرد برای مؤسسان است تا در فضای تولید پیشرفته و رباتیک موفق شوند.» وینود شانکار، مدیر ارشد عملیاتی خدمات رشددهی جهانی یا استارتاپ ها