اخبار استارتاپیاخبار فین تک

حضور برجسته فین تکی ها در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل

دوازدهمین دور از برگزاری جشنواره «وب و موبایل» پس از برگزاری در هفت شهر، با برپایی جلسات بین داوران برای انتخاب برترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به مرحله آخر رسیده است.

«میلاد احرام پوش» یکی از بنیان گذاران این جشنواره در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل در خصوص تفاوت های این دوره از برگزاری جشنواره وب و موبایل با دوره های پیشین گفت: «سال گذشته بخش اپلیکیشن و وب‌سایت به صورت کامل از یکدیگر جدا بود؛ اما امسال علاوه بر اینکه این دو بخش در کنار یکدیگر قرار گرفتند این ساختار کسب و‌ کارها بودند که توجه بیشتری را به خود جلب کردند و بیشتر وبسایت ها و اپلیکیشن های کسب و کارها مورد بررسی قرار گرفتند.»

او با اشاره به اینکه امسال گروه فینتک در مقایسه با سال گذشته از رشد و کیفیت بسیاری خوبی برخوردار بود افزود: « می‌توان گفت که بخش فینتک موفق‌ترین بخش این دوره از جشنواره وب و موبایل بود.»

نیکو نیکنام داور دوازدهمین جشنواره وب و موبایل

همچنین «نیکو نیکنام» مدیر عامل سابق نیک پرینت و البته تنها زن داور حاضر در جلسه داوری انتخاب برترین سرویس‌های آنلاین در زمینه رشد و کیفیت آثار ثبت نام شده در این دوره از جشنواره گفت : «امسال اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها در بخش «گردشگری سفر» رشد حائز اهمیتی داشته‌اند. اما نکته جالب، پیشرفت زیرپوستی و دور از هیاهوی بخش «ورزش، تندرستی و تناسب اندام» بود، این گروه از محصولات طی امسال رشد چشمگیری در این حوزه داشته‌اند.»

او همچنین نسبت به اپلیکشن هایی که یک کتاب را تبدیل به نرم افزار می‌کنند انتقاد کرد و برای مثال از کتاب ۵۰۴ نام برد و گفت: «کتابی که شخص دیگری آن را نوشته و یک محتوای کاملا استاتیک دارد نباید بارها توسط سازندگان حوزه IT در اپلیکشن های مختلف آورده شود.»

به نظر نیکنام اپلیکیشن باید متناسب با مخاطب روز باشد و توانایی به روز شدن را داشته باشد و این پویایی اپلیکشن هاست که به آنها تمایز و تفاوت می بخشد. براساس اظهارات او در بخش حمل و نقل آنلاین و همچنین در بخش سرویس‌های شخصی و منزل اتفاقات خوب وخلاقانه‌ای رخ داده چون نیازها از کف جامعه سنجیده شده و اپلیکشن هایی ساخته شده‌اند که برای سازندگان و هم مردم سودآور هستند. او اضافه کرد: «سازندگان باید بدانند ابتدا با سرمایه معقول و حتی کم وارد بازار کسب و کار آنلاین شوند و کم کم پس از بازگشت بخشی از سرمایه آن را گسترش و اقدام به هزینه‌های کلان کنند. تا دچار شکست و ضرر نشوند.» او از حضور سایت‌ها و اپلیکشن هایی مانند پلاک، آچاره، سنجاق و راشا که به سراغ خدمات‌رسانی شهری رفته‌اند تمجید کرد و نیازسنجی متخصصان در هر اقدامی برای شروع و بسط یک فعالیت را، امری لازم و بدیهی دانست.

داوری جشنواره دوازدهم وب و موبایل که در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در قزوین برگزار شده از میان سایت‌ها و اپلیکشن‌های ثبت نام شده در این جشنواره، در نهایت داوران ۱۲ گزینه برتر در ۵۶ گروه متفاوت را بررسی کردند و در پایان نیز قرار است آنها ۵ کاندیدای نهایی خود را برای ورود به مرحله سوم را انتخاب و نتیجه نهایی را تا ساعاتی دیگر اعلام کند.

شایان شلیله و میلاد احرام پوش بنیان‌گذاران جشنواره وب و موبایل

«شایان شلیله» یکی از بنیان گذاران جشنواره وب و موبایل در نشست خبری که در حاشیه دو روز داوری این جشنواره در قزوین برگزار شد، گفت: «گروه فینتک‌ ها و ارائه دهندگان خدمات شهری در این دوره از جشنواره از رشد قابل توجهی برخوردار بودند.»

او افزود: «در این دوره از جشنواره پیشرفت گروه فین تک و سرویس‌های حوزه خدمات منزل به شدت قابل توجه بود. مثلا در چند سال گذشته استارت آپ ها تنها به سمت محتوا و فروشگاه‌ها می‌رفتند؛ اما امسال در حوزه‌های فینتک و خدماتی استارت‌ آپ های خوبی شکل گرفته بودند. از سویی بسیاری از کسب و کارها با وجود محدودیت‌هایی که در بخش توسعه خدمات شهری وجود دارد اقدام به ایجاد بسترهایی برای ارائه خدمات شهری و حمل و نقل کرده بودند.»

او یکی از چالش‌هایی که هنوز اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌ها با آن مواجه هستند را در بخش تولید محتوا عنوان کرد. شلیله با اشاره به شعار جشنواره امسال که «ایران فقط تهران نیست» گفت: «ما متوجه شدیم مشکلات منابع انسانی میان تهران و سایر شهرهای ایران متفاوت است. در شهرستان‌ها با هدف رسیدن به تهران فعالیت می‌کنند و تهرانی‌ها با هدف خروج از کشور.»

او پتانسیل‌های هر شهر ایران را برای خلق استارتاپ ها متفاوت دانست و اعلام کرد: «اگر هر شهر با توجه به امکانات خود و نیاز سنجی‌های مورد نظر دست به کار شود، موفق خواهد شد. برای مثال استارتاپ های مربوط به بوم‌گردی و صنایع دستی در استان گلستان و گیلان بسیار خوب عمل کرده‌اند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *