اخبار استارتاپیاخبار سرمایه‌گذاری خطرپذیر

سرمایه گذاری فینووا بر پلتفرم ایران رنتر

مدیرعامل «ایران‌رنتر» از سرمایه گذاری فینووا، نهاد سرمایه گذاری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، روی این پلتفرم فروش اعتباری خبر داد.

به گفته امیر حق رنجبر، مدیرعامل «ایران رنتر» این سرمایه گذاری یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در حوزه فین تک است و دریافت این سرمایه می‌تواند به ایران رنتر کمک کند تا گام‌ های بعدی برای توسعه و عرضه محصولات جدید در سال آینده را بردارد.

مدیرعامل ایران رنتر در مورد چرایی این سرمایه گذاری گفت: «۶ ماه است که با سرمایه گذاران مختلف مذاکره می‌کردیم. چون برای گام بعدی رشد ایران رنتر به سرمایه احتیاج داشتیم. سرمایه‌ای هم که ما نیاز داریم، کمتر سرمایه گذاری می‌توانست تامین کند. به نظر من ۴ تا ۵ سرمایه گذار می‌توانند بالای ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.»

او ادامه داد: «به همین خاطر کار ما سخت بود؛ اما مذاکرات را پیش بردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که با ارتباط فردا معامله کنیم. ارتباط فردا ارزش افزوده بسیاری در حوزه بانکداری دیجیتال برای ما داشت و نگاه نویی که به فینتک داشتند برای ما ارزشمند بود.»

حق رنجبر با اشاره به اینکه با دریافت این سرمایه در سال ۹۹ تغییرات بسیاری در ایران رنتر رخ می‌دهد، در مورد این تغییرات بیان کرد: «۴ سال از فعالیت ایران رنتر می‌گذرد و در این سال‌ها تغییرات بسیاری کرده است.به عنوان مثال امسال به صورت جدی فروش کالا را کنار گذاشتیم و کارت‌های اعتباری را معرفی کردیم. برای سال ۹۹ هم قصد داریم دو محصول «کارت اعتباری مجازی» و «درگاه اعتباری» را معرفی کنیم.»

او در توضیح هرکدام از محصولات گفت: «قرار است در فروشگاه هایی که با آنها کار می‌کنیم، درگاه‌های اعتباری تعبیه شود تا وقتی که مشتریان می‌خواهند از این فروشگاه‌ها خرید کنند، امکان خرید اعتباری هم برای آنها فراهم باشد و با اعتباری که از ایران رنتر دریافت کردند، خرید خود را به صورت اعتباری انجام دهند.»

مدیرعامل ایران رنتر در ادامه افزود: «کارت اعتباری مجازی یک محصول کاملا جدید و مانند کارت بانکی است. یعنی همه مشخصات کارت بانکی را دارد اما حسابی پشت این کار نیست و مجازی است ومشتریان می‌توانند با این کارت از فروشگاه‌هایی که با همکاری می‌کنند، خرید کنند..» براساس گفته‌های حق رنجبر در سال آینده علاوه براین دو محصول، قصد دارند در سال آینده رتبه‌بندی اعتباری مشتریان برپایه هوش مصنوعی را نیز عرضه کنند. او در توضیح این محصول بیان کرد: «ایران رنتر تنها کسب و کاری است که هم‌اکنون برپایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حوزه ریسک، مشتریان را رتبه‌بندی می‌کند و اعتباراتی که به مشتریان می‌دهیم براساس رتبه‌بندی هوش مصنوعی است.در این سال‌ها تیم ایران رنتر دراین حوزه تجارت مختلفی کسب کرده است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم که در سال آینده کلا سیستم رتبه‌بندی را تغییر دهیم.»

او ادامه داد: «سرویس جدیدی که در سال آینده راه‌اندازی می‌شود، کاملا برپایه یادگیری ماشینی است و هر فردی که برای خرید اعتباری درخواست دهد، سیستم براساس خرید اول و سپس خریدهای بعدی او، داده‌هایی که در اختیار دارد و آنالیز و تحلیل آنها، اعتبار مشتری را تعیین می‌کند. براساس میزان اعتبار مشتری به او وام تعلق می‌گیرد. هم‌اکنون به همه مشتریان برای خرید اول به اندازه ۶ میلیون تومان وام می‌دهیم؛ اما با سیستم جدید رتبه‌بندی این مقدار تغییر می‌کند و امکان دارد یک نفر ۸ میلیون یا ۴ میلیون تومان وام بگیرد.»

به گفته حق رنجبر تاکنون سرمایه گذاری ها در حوزه فین تک کمتر از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان بوده و سرمایه گذاری فینووا روی ایران نتر بزرگترین سرمایه گذاری است که در حوزه فین تک رخ داده است. همچنین در مورد این سرمایه گذاری، آرین افشار، مدیرعامل فینووا گفت: «امسال فینووا به صورت جدی سرمایه گذاری روی شرکت‌های نوپا را آغاز کرده و تمرکز خود را به صورت انحصاری روی حوزه فین تک قرار دادیم. برای تکمیل زنجیره ارزش ارتباط فردا و توسعه پورتفولیو فینووا به حوزه وام دهی وارد شدیم.»

او ادامه داد: «با کسب و کارهای حوزه وام دهی وارد مذاکره شدیم. یکی از آنها ایران رنتر بود که از بهترین کسب و کارها در این حوزه است و پس از چند جلسه به توافق رسیدیم.»

افشار در مورد دلیل انتخاب ایران رنتر برای سرمایه‌ گذاری گفت: «در حال حاضر ۳ تا ۴ کسب و کار در حوزه وام دهی فعالیت می‌کنند و ما آنها را بررسی کردیم و براساس پارامترهای خود آنها را سنجیدیم. پارامترهایی مانند اینکه تیم ها محصول داشته باشند، تراکنش‌های مالی ایجاد کنند و معیارهای توسعه‌پذیری را گذرانده باشند. ۲ تیم این پارامترها را داشتند. با ایران رنتر زودتر به توافق رسیدیم و به نظر من ایران رنتر خیلی خوب توانسته بود در این ۲ سالی که مدل کسب و کار خود را تغییر داده است، کسب و کار خود را توسعه دهد.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]
منبع
پیوست
برچسب ها

مهسا رستمی

کارشناسی هنر دانشگاه تهران، کارشناس تولید محتوا در اکوموتیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن