اخبار استارتاپی

دستاوردهای مرکز شتابدهی نوآوری در راستای مقابله با کرونا

خدمت‌رسانی زیست‌بوم نوآوری و فناوری در جهت مقابله با کرونا ادامه دارد

لیمو HR

همه گیری ویروس covid-19 همه اقشار جامعه را برآن داشته است تا به نحوی برای مقابله با شیوع آن و گذر از وضعیت بحرانی تلاش کنند. در این میان زیست بوم نوآوری و فناوری هم نقش خود را ایفا می‌کند. مرکز شتابدهی نوآوری یکی از مراکزی است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با حمایت از شتابدهنده ها و استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، وظیفه خود را در جهت مقابله با کرونا انجام می‌دهد. سه شتابدهنده «سیناپس»، «سیوان» و «سلامت الکترونیک کارا» که از شتابدهنده های عضو مرکز شتابدهی نوآوری هستند، تنها نمون ‌هایی از این شتابدهنده ها هستند که این روزها موفق به تولید و عرضه دو محصول برای دوران بحران بیماری همه گیر کرونا شده اند.

شتابدهند‌ه «سیناپس» به عنوان نخستین شتابدهنده محصولات تشخیص آزمایشگاهی، موفق به طراحی و ساخت کیت سرولوژی کرونا شد. این محصول نتیجه تلاش شبانه‌روزی ۱۴ روزه متخصصان تیم covid-19 در این شتابدهنده است. کیت‌ سرولوژی SARS-CoV2 IgGو SARS-CoV2 IgM با حضور «سورنا ستاری»، برای تولید انبوه به شرکت‌های تولیدی «پیشتاز طب زمان» و «‌ایده‌آل تشخیص آتیه» واگذار شدند.

همچنین شتابدهنده «سیوان» با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دان ‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش موفق به معرفی و عرضه اپلیکیشن گوشی تلفن همراه «سفیران سلامتی» ویژه بیماری همه‌گیر کرونا شده است. در این اپلیکیشن کاربر از امکانات مختلفی مانند «آموزش»، «اطلاع‌‌رسانی»، «نیازسنجی»، «معرفی و آدرس مراکز درمانی»، «معرفی استارتاپ ها و کسب و کارهای خدمت رسان به مردم»، «تست غربالگری کرونا»، «آموز‌ش های ویژه دانش‌آموزان» و «هشدارهای منطقه‌ای» بهره‌مند می‌شود. کسب اطلاعات بیشتر و نصب این اپلیکشن از طریق این آدرس امکان‌پذیر است. همچنین این اپلیکیشن از طریق فروشگاه‌های برنامه موبایل مانند «اناردونی»، «کافه بازار»، «سیب اپ» و«سیبچه» قابل نصب است.

شتابدهنده «سلامت الکترونیک کارا» نیز با همراهی پنج استارتاپ خود، موفق به خدمت رسانی ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی رایگان به کاربران استارتاپ ها و بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است. «انجام تست کرونا بدون مراجعه به پزشک»، «ارائه سرویس‌های ارتباط از راه دور»، «ارائه محتوای آمورشی»، «کنترل سلامت و سبک زندگی در دوران قرنطینه» و … از خدماتی بوده است که به وسیله استارتاپ‌های عضور شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا به کاربران آنها عرضه شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
پارک فناوری پردیس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *