اخبار استارتاپی

پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه ICT برگزار می شود

دانشگاه شریف به منظور شناسایی افراد توانمند جویای کار، پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزهICT را در تیر ماه برگزار می‌کند.

رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار است که تحت یکسری قوانین خاص و در جهت حل چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی توسط گروه شریف آی سی تی مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود. در هر کدام از این رویدادها یک چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار می گیرد و یک مسابقه برای حل این چالش به صورت حضوری و طی یک تا دو روز برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره این مسابقات در روزهای ۵ و ۶ تیرماه سال جاری در دو مرحله “مهارت حل مسئله” و “خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی” برگزار می‌شود. موضوع این دوره از مسابقات، زبان‌های برنامه نویسی “PHP”، Go LONG، NODe,js، Python، .Net و جاوا تعیین شده است.

در مرحله اول این رقابت مهارت حل مساله تیم ها مورد سنجش قرار می‌گیرد. به این صورت که شرکت کنندگان در ابتدای مسابقه تعدادی سوال که از چالش‌های واقعی در حوزه برنامه نویسی است را دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ ساعت باید این مسایل را حل کنند. در کل این مدت تیم داوری و تیم منتورها در کنار شرکت کنندگان هستند و تیم ها را تحت نظر دارند.تیم ها پس از حل مسائل پاسخ‌های خود را از طریق سامانه مسابقات به داوران ارسال می‌کنند.

در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت. در روز دوم مسابقات تیم داوری رویداد کلیه تیم هایی که پاسخ مسائل را در سامانه داوری ثبت کرده‌اند را به ترتیب زمان ثبت پاسخ در سامانه جهت ارائه حضوری راه­ حل‌ها و دفاع از پاسخ های خود به محل مخصوص داوری مسابقات فرا ­خوانده می‌شوند. هر تیم حدود ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا با طراحان چالش‌ها به بحث و گفتگو بنشینند.

با توجه نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم تیم‌های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *