اخبار استارتاپی

دریافت تسهیلات توسط شرکت‌های کوچک و شتابدهنده ها

بر اساس فراخوان‌های منتشر شده، شرکت‌های دانش‌بیان و خلاق آسیب دیده از کرونا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

برای شرکت های دانش بنیان و خلاق آسیب دیده از کرونا تسهیلات گوناگونی در نظر گرفته شده است. بر اساس فراخوان های منتشر شده، این شرکت ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

پس از تأمین مالی برای شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات و لوازم مرتبط، انجام حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کوچک، شتاب دهنده ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی آسیب‌دیده بر اثر شیوع کرونا نیز در دستور کار قرار گرفت. شرکت‌های کوچک در این طرح به شرکت‌های گفته می‌شود که نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر یا فروش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ داشته باشند.

مبلغ تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بهره تسهیلات ۹ درصد و دوره بازپرداخت نیز ۶ ماه است. میزان تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش، حقوق و دستمزد پرداختی شرکت تعیین می‌شود.

شرکت‌های خلاق کوچک آسیب‌دیده بر اثر شیوع کرونا نیز که دارای تأییدیه خلاق از دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند نیز می‌توانند تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بهره‌مند شوند. پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال ۹۰ درصدی شرکت مطابق با لیست بیمه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *