اخبار استارتاپی

افتتاح مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر

مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر در ایستگاه نوآوری شریف با هدف به‌کارگیری دانش بنیان‌ها در عرصه صوت و تصویر افتتاح شد.

پیش از ظهر امروز مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما افتتاح شد.

راه اندازی این مرکز گام دیگری از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور بوده است. این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش بنیان ها از ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بهره ببرد. همچنین این مرکز دارای ۶ استارت آپ فعال در حوزه صوت و تصویر است.

افتتاح آزمایشگاه نوآوری رسانه در مرکز نوآوری شریف

همچنین در حاشیه این برنامه آزمایشگاه نوآوری رسانه افتتاح شد. آزمایشگاه نوآوری رسانه از جمله بخش‌های مرکز نوآوری صوت و تصویر به شمار می‌رود. از آنجایی که شکل گیری آزمایشگاه نوآوری رسانه یک ضرورت در این صنعت محسوب می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه نوآوری رسانه‌ای در دنیا تاسیس شده، این مرکز افتتاح شد.

آزمایشگاه نوآوری رسانه‌ای کشور با هدف توسعه، تحلیل، شناسایی روندها و چشم اندازها در صنعت رسانه‌ای کشور ایجاد شده است. این آزمایشگاه در جایگاه نوآوری و خلق فرصت تا توسعه محصول برای افراد و سازمان‌های فعال در صنعت رسانه قرار گرفته است. همچنین این آزمایشگاه یک اتاق فکر تخصصی برای پیاده سازی ایده های نوآورانه در حوزه رسانه و محتوا است.

راه اندازی مرکز فناوری های مالکیت فکری در مرکز نوآوری رسانه‌ای صوت و تصویری ایستگاه شریف

یکی دیگر از زیرساخت‌های مرکز نوآوری صوت و تصویر، مرکز فناوری‌های مالکیت فکری است که امروز نیز افتتاح شد. مرکز فناوری‌های مالکیت فکری حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتواست. این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری، بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید بر توسعه تبلیغات است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام وقت بخیر در مورد این موضوع چطور میتونم اطلاعات بیشتر بگیرم. و این که این وساله با فعالیت شرکتی که دارم ثبت میکنم خیلی نزدیکه و ایده های خوبی برای همکاری میشه استارت زد …. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید…..سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *