اخبار استارتاپی

مرکز نوآوری کسب و کارهای داده محور کتابخانه ملی راه اندازی شد

مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد.

طی برگزاری مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، مرکز نوآوری و توسعه کسب و کارهای داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران راه اندازی شد. افتتاح این مرکز در راستای توانمندسازی تیم های استارتاپی بوده است.

این مرکز به عنوان ناظر زیست بوم فناوری‌های کتابخانه و آرشیوی راه‌اندازی شده است و بستر فعالیت برای تیم های فعال حوزه فناوری هایی چون “هوش مصنوعی” و “کلان داده‌ها” را فراهم می‌کند که این بستر با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده است.

در این مرکز تیم های استارتاپی از خدماتی مانند ️”فضای کار اشتراکی“، “کافه رویداد”، “آکادمی لیب تک” (کسب و کارهای نوپای کتابداری و آرشیوی) و سالن جلسات مشترک” بهره‌مند خواهند شد.

مرکز نوآوری و توسعه کسب و کارهای داده‌محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی این مرکز پیرو امضای تفاهم‌نامه میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *