اخبار استارتاپیاخبار سلامتسلامتکارآفرینی و استارتاپ

افتتاح اینوکاردیا، مرکز نوآوری حوزه قلب و عروق

اولین مرکز نوآوری بیمارستانی در کشور به نام اینوکاردیا افتتاح شد.

اولین مرکز نوآوری بیمارستانی در کشور به نام اینوکاردیا افتتاح شد. با همکاری بیمارستان قلب شهید رجایی به‌عنوان مرجع  پیشرو در زمینه های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق کشور، اولین مرکز نوآوری در این بیمارستان آغاز به کار کرد. اینوکاردیا، قلب نوآوری در حوزه قلب و عروق نام گذاری شده و در آن جامعه برجسته پزشکی، علمی و کسب و کار دور هم جمع شده‌اند تا بستر لازم را برای تولید و تجاری سازی نوآوری های جدید و موردنیاز این حوزه فراهم کنند.

اینوکاردیا، حاصل توافق ۳ جانبه بین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب شهید رجایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استارتاپ استودیو هلثیو می‌باشد.

به گفته دکتر دیانی رئیس مرکز رشد و نوآوری بیمارستان شهید رجایی: بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در دنیاست. هرساله تجهیزات و ابزارهای زیادی برای رویه‌های تشخیصی و درمان این بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. درکشور ما عمده این اقلام ازطریق واردات در دسترس مراکز مرتبط قرار می‌گیرد که تحریم‌ها و مشکلات ارزی، دسترسی به نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های روز را به‌نوعی از بین برده است.

بیمارستان قلب شهید رجایی به‌عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه قلب با اشراف به نیازها و خلاء‌های موجود در این حوزه از یک‌سوء، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم مهندسی و علمی کشور و استارتاپ استودیو هلثیو به‌عنوان بازوی سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای نوپا از سوی دیگر، در اینوکاردیا درتلاشند تا با فراهم کردن بستر تولید و تجاری‌سازی نوآوری‌های موردنیاز و مقرون‌به‌صرفه، به رفع کامل نیاز سیستم سلامت کشور در حوزه قلب و عروق بپردازند.

دکتر بهزاد سیفی مدیرعامل استارتاپ استودیو هلثیو در ادامه عنوان می‌کند: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کسب و کارهای تولیدی و استارتاپ ها مخصوصا در حوزه سلامت، غریبگی محصولات آن‌ها با بازارهای‌شان است. وی می‌افزاید؛ برخی از استارتاپ ها در شناسایی نیازهای واقعی که در سیستم سلامت وجود دارد دچار مشکلند و با فرض اینکه موانع رگولاتوری را هم پشت سر بگذارند، فروش محصولات آن‌ها به‌ویژه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آسان نخواهد بود. در اینوکاردیا، مشکلات از درون بیمارستان بیرون می‌آید و دسترسی به بازار فروش محصولات تسهیل خواهد شد.

دکتر ناصر فتورائی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس انجمن مهندسی پزشکی ایران نیز در این رابطه بیان می‌کند: جامعه مهندسی زیست پزشکی از مهندسان و محققانی تشکیل شده که دانش فنی و نیازهای تحقیق و توسعه برای تولید محصولات نوآورانه برپایه تکنولوژی‌های جدید را دراختیار دارند. فتورائی می‌افزاید که شکاف بین جامعه مهندسی و پزشکی یا به‌طورکلی سیستم سلامت در اینوکاردیا ازبین می‌رود و با تامین سرمایه موردنیاز و تزریق دانش توسعه کسب و کار، درنهایت تلاش‌های چندین و چندساله جامعه علمی کشور به ثمر خواهد نشست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *