ایده های استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

۱۵ تا از جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال ۲۰۲۰ (بخش اول)

اگر در سال ۲۰۲۰ به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار B2B هستید اما نمی‌دانید دقیق چه می‌خواهید و استارت‌آپ شما باید چه چیزی باشد، نگاهی به این پانزده ایده‌ی جذاب بیاندازید.

در صورتی که می‌خواهید یک استارت‌آپ موفق و سودآور در سال ۲۰۲۰ باشید، باید توانایی داشته باشید تا به دیگر کسب‌وکارها سرویس‌هایی ارائه دهید(B2B) و از آن‌ّها پشتیبانی کنید. با این‌ که راه‌اندازی یک شرکت پشتیبان در مقایسه با انواع دیگر ساده‌تر به نظر می‌رسد،‌ اما اکثر کارآفرینان از انجام این کار دوری می‌کنند و ترجیح می‌دهند که یک محصول خاص را مورد هدف قرار دهند.

پانزده سرویس B2B برتر سال ۲۰۲۰

B2B
B2B Business Company Commerce Technology Marketing concept.

۱.مشاور کسب‌وکار/مربی کسب‌وکار

اگر در ساخت، اجرا، مدیریت و توسعه‌ی یک شرکت موفق هستید، باید به مشاور کسب‌وکار شدن فکر کنید. این‌گونه می‌توانید کارآفرینان زیادی را از تجربه‌ی خود بهره‌مند سازید و اطلاعاتی کلیدی در اختیار آن‌ّها قرار دهید. علاوه‌براین با مشاوره‌ی خود به آن‌ها کمک می‌کنید تا از اشتباهاتی که شما دچارشان شدید را تکرار نکنند. این مسئله که به دیگر کارآفرینان مشاوره‌ دهید و آن‌ها را راهنمایی کنید بسیار برایتان رضایت‌بخش خواهد بود.

کسی مجبور نیست توصیه‌ی یک مشاور کسب‌وکار را اجرایی کند اما توصیه‌ی رئسای داخل مجموعه به نسبت نیاز مشترکین داخل شرکت‌ها تغییر ایجاد می‌کنند و نیاز اجرا دارد.

۲.تحلیل برای کسب‌وکارهای کوچک

در صورتی که شما تخصص چگونگی اداره‌ی یک شرکت را دارید و زیروبم آن را می‌شناسید، می‌توانید با ارائه‌ی تحلیل‌های مشکل‌گشا به کمک کسب‌وکارهای کوچک بیایید. این کسب‌وکارها باید نحوه‌ی درست استفاده از بودجه یعنی مزایای گردش پول در بعضی قسمت‌ها و البته ضررهای هزینه در برخی قسمت‌های دیگر را یاد بگیرند.

تحلیل دقیق شامل تمام این نکات می‌شود اما اکثر کارآفرینان نمی‌دانند چطور چنین تحلیلی انجام دهند یا از آن استفاده کنند. شما می‌توانید به دیگر کسب‌و‌کارهای کوچک کمک کنید تا سطح این شرکت‌ها بالا رود و توسعه یابند.

۳.خدمات تحقیقاتی

کارآفرینان همیشه از این فرصت، و شاید البته آمادگی لازم، برخوردار نیستند تا راجع به انجام‌پذیر بودن پروژه‌های خود و مطالعات لازم مرتبط به آن را انجام دهند و اینجاست که شما می‌توانید به آن‌ّها کمک کنید. در حین مطالعه‌ برای انجام‌پذیر بودن ایده شما بخش‌های مختلف و ارزشمند آن را در نظر می‌گیرید.

این مطالعات شامل ارتقاپذیری(promoting) ، استفاده‌ی مهندسی، تحقیق و توسعه و در نهایت هدایت(automation) است. اگر نتیجه‌ی چنین تحقیقی را به دست بیاورید و ارائه دهید، می‌توانید اطلاعاتی فوق‌ ارزشمند از چیز‌هایی که برای موفقیت نیاز دارند را در اختیار بگذارید.

۴.خدمات نوشتاری

کارآفرینان برای کارهای زیادی نیاز به نویسنده دارند؛ برای نوشتن یک طرح کسب‌وکار، برای تولید محتوای تبلیغاتی، برای نوشتن مطلب روی سایت یا فضاهای مجازی. عمدتا کارآفرینان سررشته‌ای از چگونگی نوشتن و تولید محتوای مفید ندارند و البته فرا گرفتن این موضوع چیزی نیست که ذهنشان را درگیر کند و وقت صرف یادگیری آن بگذارند. هر شرکتی نیاز به محتوا و استراتژی قوی دارد تا در جهتی که باید گام بردارد.

هنگامی که کارآفرینان با شرکت شما که خدمات نوشتاری ارائه می‌دهید همکاری می‌کنند،‌ شما می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا روی تولید چیزهایی که ضروری است تمرکز کنند تا شرکت سرمایه‌گذار جذب کند و به مخاطره نیفتد. محتوای درست همچنین می‌تواند به شرکت کمک کند که نامش شنیده شود. لازم به ذکر است که برای بحث‌های کنفرانسی و خبری نیز به نویسنده‌های خوب نیاز است تا اخبار به خوبی روی سایت‌ها قرار گیرد و نشر پیدا کند.

۵.سرمایه‌گذاری روی موقعیت‌های کسب‌وکار

ممکن است کسب‌وکار شما از آن دسته باشد که روی دیگر کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری می‌کند. شما پیشنهاد می‌دهید تا از دیگر موقعیت‌ها و ترندهای کسب‌وکار پشتیبانی کنید. هنگامی که یک ترند خوب می‌یابید که ممکن است به یک ایده‌ی پردرخواست مبدل شود، می‌توانید به کسب‌وکار‌های پیشگام در این زمینه پیشنهاد سرمایه‌گذاری دهید و حتی خدمات ارائه کنید.

۶.مارکتینگ(بازاریابی)

می‌توانید به شرکت‌های کوچک یا متوسط کمک‌ کنید تا برند(brand) آن‌ها را توسعه دهید و آن‌ها را در یافتن جامعه‌ی هدفشان یاری کنید. پیشنهاد شما به این گونه است که قصد دارید با تجربه‌ای که اندوخته‌اید به آن‌ها کمک کنید تا نامشان بر سر زبان‌ها بیافتد. بازاریابی حوزه‌های زیادی را شامل می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب یکی از برنامه‌های تبلیغاتی، برای مثال بازاریابی فضای مجازی، به آن‌ها کمک کنید یا تبدیل به مشاور بازاریابی و یا حتی سوپروایزر شوید.

۷.طراحی گرافیک

هر کسب‌وکاری به همان اندازه که به یافتن مشکل‌هایش نیاز دارد، به افرادی نیازمند است تا آن‌ها را برطرف کنند. هنرمندان(طراحان) هستند که لوگوی اجتماعی شما را می‌سازند و شما را بین صد‌ها رقیب نمایان می‌کنند. طراحان همچنین وظیفه‌ی فراهم کردن تصاویر در فضاهای مجازی، لایه‌های سایت و حتی تی‌شرت‌ها را به عهده دارند تا برند را توسعه دهند.

آن‌ها هستند که بروشور طراحی می‌کنند، آن‌ها می‌توانند سایت شما را ببینند تا مشکلات آن‌ را متوجه شوند و رفع کنند. آن‌ها می‌توانند این آگاهی‌ها را به کارآفرین بدهند تا کسب‌وکار جلوه‌ی بصری خوبی به خود بگیرد. یک لوگوی ایده‌آل و دیگر تصاویر گرافیکی هستند که بازاریاب‌ها سوق می‌دهد تا از شک و تردید به اطمینان برسند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱۴ Average: ۴.۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

    1. همونطور کن تو عنوان مشخص شده بخش اول هست ، بخش دوم به زودی منتشر میشه . ممنون از همراهی شما

  1. با درود بر دست اندر کاران موفق ایران رنتر خصوصا جناب آقای امیر حق رنجبر
    بنده در همایش IT WEEKEND 7 در اسفند ۹۸ با جنابعالی دیداری داشتم. در حین مصاحبه با جنابعالی و استراتژی موفقیت شما آشنا شدم.
    خدا رو شکرگزارم که در مملکت ما چنین جوانان موفق و با انگیزه وجود داره که مایه مباهاته
    خداداد جلیل وند هستم عضو کوچکی از جامعه ICT STARTUP علاقه مند به حوزه فناوری اطلاعات و خصوصاً Digital Marketing و امنیت فضای سایبری (IOT,Pentest,CA,…)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *