ایده های استارتاپیانرژی و محیط زیستایده های انرژی و محیط زیستایده های کارآفرینی اجتماعیکارآفرینی اجتماعیکارآفرینی و استارتاپ

معرفی ۱۵ شرکت زیست محیطی که دنیای بهتری برای ما می‌‌سازند

شرکت‌هایی که کمک می‌‌کنند تا جهان به جایی بهتر و سبزتر تبدیل شود.

لیمو HR

پایداری زیست محیطی، یکی از مبرم‌‌ترین نیازهای دوران ماست. با تهدیدهایی مثل گرمایش زمین، بالا آمدن سطح دریا، و آتش‌‌سوزی‌‌های مکرّر، تعجبی ندارد که بسیاری از ما نسبت به آنچه باید من‌‌بعد انجام دهیم احساس ناتوانی کنیم. اما همه‌‌چیز تیره و تار نیست، همین حالا افرادی در دنیای فن‌‌آوری هستند که برنامه‌‌هایی برای رسیدن به آینده‌‌ای بهتر در دست اقدام دارند.

گزافه‌‌گویی نیست اگر ادعا کنیم که فن آوری سبز یکی از هیجان-انگیزترین صنایع فن‌‌آور موجود است، و کار گروه‌‌های فن‌‌آورِ متمرکز بر پایداری، به معنای واقعی کلمه آینده‌‌ی ما را بهتر می‌‌کند.

به لطف تلاش‌‌های آنها، آینده دارد روشن‌‌تر می‌‌شود. در سال ۲۰۱۶، گزارش شد که انرژی تجدیدپذیر بیش از ۲۴ درصد از مصرف برق جهان را تشکیل می‌‌دهد، عددی که پیش‌‌بینی می‌‌شود هرچه مردم بیشتر درمورد فواید انرژی خورشیدی، بادی و آبی یاد بگیرند، بیشتر شود.

معرفی شرکت های زیست محیطی

این ۱۵ شرکت زیست‌‌محیطی، چه روی پروژه‌‌های بزرگ، مثل برنامه‌‌ریزی شهر پایدار کار کنند، و چه روی پروژه‌‌های کوچکتر مثل کمک به خانواده‌‌ها در خرید وسایل کم-مصرف، کمک می‌‌کنند تا جهان به جایی بهتر، و سبزتر تبدیل شود.

MOLEKULE - شرکت زیست محیطی

MOLEKULE

تأسیس: ۲۰۱۴

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو

کار آنها: گل سرسبد محصولات مولکول، یک تصفیه‌‌کننده‌‌ی هواست که با فن‌‌آوری نانو کار می‌‌کند و برای زدودن سموم هوا ساخته شده تا به گروه‌‌های حساس کمک کند راحت‌‌تر نفس بکشند. محصول آنها با تصفیه‌‌کننده‌‌های رایج هوا که ذرات را در فیلتر خود به دام می‌‌اندازند فرق می‌‌کند، چرا که متکی بر نوعی از فن‌‌آوری است که آلاینده‌‌ها، ویروس‌‌ها، مواد حساسیت‌‌زا و بخارات را در سطح مولکولی به طور کامل تخریب می‌‌کند.

منابع مالی: ۹۶ میلیون دلار

AURORA SOLAR

AURORA SOLAR

 تأسیس: ۲۰۱۳

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو

کار آنها: Aurora Solar فن‌‌آوری رایانش ابری را با بهره‌‌وری انرژی ترکیب کرده و راهکارهایی ارائه می‌‌دهد که کارشناسان انرژی را در مدیریت جریان کارشان و ارائه‌‌ی نتایج بهتر به مشتریان یاری می‌‌کنند. بستر نرم-افزاری منحصربه‌‌فرد آنها، تمام جنبه‌‌های فرآیند راه‌‌اندازی پنل خورشیدی را زیر یک چتر گرد هم آورده، و فرصتی در اختیار مهندسین قرار می‌‌دهد تا تأمین مالی، مدل‌‌سازی، و فروش را مدیریت کرده، و امکان رعایت قوانین و عمل به تعهدات  از یک مکان واحد را فراهم سازند.

منابع مالی: ۲۰ میلیون دلار

REDAPTIVE

REDAPTIVE

تأسیس: ۲۰۱۲

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو

کار آنها: برای شرکت‌‌هایی که فضای دفتری آنها اجاره‌‌ای، یا مال خودشان است، سخت است که محیط‌‌های قبلی خود را به انرژی پاک‌‌تر تبدیل کنند. Redaptive در این فرآیند ورود کرده و به شرکت‌‌ها کمک می‌‌کند تا راهکارهای کم‌‌مصرف‌‌تری را در تمام بخش‌‌های خود به خدمت بگیرند. آنها خدمات خود مثل EaaS (کارآمدی به مثابه خدمت) را به بازار عرضه نموده، و مشتریانشان را در مسیر فرآیندهای برنامه‌‌ریزی و نصب تجهیزات انرژی پاک هدایت می‌‌کنند، به‌‌علاوه باعث می‌‌شوند که شرکت‌‌ها، با فقط پرداخت کردن هزینه‌‌ی مصرف انرژی در یک قبض ماهیانه، پس‌‌انداز خود را به حداکثر برسانند.

منابع مالی: ۲۰ میلیون دلار

SPAN

SPAN

 تأسیس: ۲۰۱۸

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو

کار آنها: Span که به دست مدیر محصول سابق Tesla تأسیس شده، شرکتی نوپاست که بر مدل‌‌سازی دوباره‌‌ی مدارهای برق منازل قدیمی متمرکز شده، و جایگزینی دیجیتال برای جعبه-فیوزهای سنتی فراهم می‌‌سازد تا خانواده‌‌ها را در مدیریت بهتر جریان برق تجهیزاتشان یاری کند. رابط کاربری سهل‌‌الوصول آنها، به خانواده‌‌ها کمک می‌‌کند تا مصرف انرژی خود را بهینه، و درنتیجه‌‌ی آگاهی از اینکه انرژی آنها چگونه و در کجا بیشتر مصرف می‌‌شود، و انجام اصلاحات لازم، بیشتر صرفه‌‌جویی کنند.

منابع مالی: ۱۰ میلیون دلار

MOSAIC

MOSAIC

 تأسیس: ۲۰۱۱

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو

کار آنها: موزاییک یک شرکت تأمین مالی در حوزه‌‌ی انرژی خورشیدی و پاک است که از طریق برنامه‌‌ی متمرکز فروش خود، بهبوددهندگان منازل و خانواده‌‌ها را به گزینه‌‌های مالی مقرون‌‌به‌‌صرفه وصل می‌‌کند. فن‌‌آوری‌‌های برجسته‌‌ی آنها، فرآیندهای مذاکره‌‌ی وام را مدیریت و تسهیل می‌‌کند، موانع و سردرگمی را رفع می‌‌نماید تا صاحب‌‌خانه‌‌ها بتوانند به شکل راحت‌‌تر و سودآورتری، انرژی سبز را به خدمت بگیرند.

منابع مالی: ۴۰۰ میلیون دلار

شرکت زیست محیطی LEVELTEN ENERGY

LEVELTEN ENERGY

  تأسیس: ۲۰۱۶

دفتر مرکزی: سیاتل

کار آنها: گذار به انرژی سبز می‌‌تواند فرآیندی ترسناک باشد، به‌‌خصوص برای کسب‌‌وکارهای کوچکی که از سرمایه‌‌ی لازم جهت نوسازی برخوردار نیستند. LevelTen Energy با ارائه‌‌ی انرژی تجدیدپذیر در حجم و قیمت متناسب با نیازهای شرکت‌‌های کوچک‌‌تر، فرصت سرمایه‌‌گذاری روی انرژی پاک را در اختیار آنها قرار می‌‌دهد. فن‌‌آوری بازار LevelTen Energy، مجموعه‌‌ای از ارائه‌‌دهندگان و گزینه‌‌های انرژی در اختیار مشتریانشان قرار داده، و فرآیندهای شبکه‌‌سازی و مبادله میان دو طرف را ساده می‌‌کند.

منابع مالی: ۲۸ میلیون دلار

PRESCRIPTIVE DATA

PRESCRIPTIVE DATA

تأسیس: ۲۰۱۵

دفتر مرکزی: نیویورک‌‌سیتی

کار آنها: دفاتر، مناطق مسکونی و ساختمان‌‌های عمومی، همگی یک وجه مشترک دارند: آنها انرژی زیادی را مصرف و اتلاف می‌‌کنند. Prescriptive Data از فن‌‌آوری هوش مصنوعی بهره گرفته و با تحلیل داده‌‌ها در کلّ ساختمان‌‌ها، و پیشنهاد اصلاحاتی به منظور صرفه‌‌جویی در مصرف انرژی تا حدّ امکان، کسب‌‌وکارها را در بهینه-سازی مصرف انرژی و کاهش اتلاف آن یاری می‌‌کند.

منابع مالی: + ۱ میلیون دلار

SIDEWALK LABS

SIDEWALK LABS

 تأسیس: ۲۰۱۵

دفتر مرکزی: نیویورک‌‌سیتی

کار آنها: Sidewalk Labs قصد دارد با مشارکت سازمان‌‌ها و شرکت‌‌های شهری، فضاهای شهری را به جوامع پایدار و مقرون‌‌به‌‌صرفه تبدیل کرده و مدل‌‌های تازه‌‌ای برای برنامه‌‌ریزی شهری بسازد. گروهی چند-رشته‌‌ای متشکل از مهندسان، کارشناسان فنی و برنامه‌‌ریزهای شهری در Sidewalk Labs، با پیش‌‌بینی تأثیرات آینده‌‌ی اجاره‌‌های بالاتر و تغییرات آب‌‌وهوایی، و با لحاظ کردن ارزانی و ثبات، فن‌‌آوری‌‌ها و فضاهایی را طراحی می‌‌کنند. خدمات طراحی مولّد آنها، از قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به منظور کمک به برنامه‌‌ریزان شهری بهره می‌‌گیرد تا فضاهایی منطبق با نیازهای همه‌‌ی مردم طراحی کنند.

منابع مالی: +۱ میلیون دلار

SEALED

SEALED

 تأسیس: ۲۰۱۴

دفتر مرکزی: نیویورک‌‌سیتی

کار آنها: Sealed مجموعه‌‌ای از خدمات جامع به مالکینی ارائه می‌‌دهد که در پی بهینه‌‌سازی مصرف انرژی و به حداکثر رساندن صرفه‌‌جویی خود هستند؛ بدین‌‌منظور تمام امکانات را فراهم می‌‌سازد، از عایق‌‌بندی تا اجرای فن-آوری خانه‌‌ی هوشمند. مدل پرداخت خدمات آنها، از مشتریان می‌‌خواهد که فقط بعد از تجربه کردن بهبود فاحش در مصرف انرژی خود، اقدام به پرداخت هزینه‌‌ها کنند، و به صاحب‌‌خانه‌‌ها اطمینان می‌‌دهد که دقیقاً همان چیزی را بگیرند که برایش پول می‌‌دهند. گروه Sealed با برخی از تأمین‌‌کنندگان اصلی انرژی در منطقه‌‌ی هادسون ولی  از جمله NYSEG، ConEdison و NationalGrid شریک می‌‌شود.

منابع مالی: +۹ میلیون دلار

APEEL SCIENCES

APEEL SCIENCES

 تأسیس: ۲۰۱۲

دفتر مرکزی: لس‌‌آنجلس

کار آنها: سهم زیادی از اسراف در جهان، به دورریزهای غذا در مراحل حمل‌‌ونقل مواد غذایی در زنجیره‌‌ی تأمین آنها برمی‌‌گردد. Apple Sciences با کمک به افزایش طول عمر مواد غذایی فاسدشدنی، افزایش تولید مواد خوراکی، درزگیرهای گیاهی که به حفظ سطح رطوبت و تازگی تولیدات کمک می‌‌کنند، به حلّ بحران اسراف مواد غذایی یاری می‌‌رساند. اختراعات ثبت‌‌شده‌‌ی آنها در زمینه‌‌ی فن‌‌آوری، آب را حبس و سرعت اکسید شدنش را کاهش می‌‌دهند تا میوه‌‌ها و سبزیجات برای مدت زمان طولانی‌‌تری دوام بیاورند.

منابع مالی: ۳۶۰ میلیون دلار

INSPIRE

INSPIRE

 تأسیس: ۲۰۱۳

دفتر مرکزی: لس‌‌آنجلس

کار آنها: Inspire، ترکیبی از فن‌‌آوری‌‌های موبایل و خدمات انرژی را به صاحب‌‌خانه‌‌هایی ارائه می‌‌دهد که می-خواهند به انرژی پاک‌‌تر و پایدارتر روی بیاورند. خدمات انرژی بادیِ این شرکت به خانه‌‌دارها و خانواده‌‌ها اجازه می‌‌دهد تا قیمت‌‌ها را مطابق با نیاز و بودجه‌‌ی خودشان تعیین کنند، و شرکت یک برنامه‌‌ی موبایل ارائه می‌‌دهد که مشتریانش با آن می‌‌توانند مصرف انرژی خود را پیگیری و اصلاح نمایند.

منابع مالی: ۳۸ میلیون دلار

ENERVEE

ENERVEE

 تأسیس: ۲۰۱۰

دفتر مرکزی: لس‌‌آنجلس

کار آنها: Enervee یک برنامه‌‌ی تحت وب است که نمرات بهره‌‌وری انرژیِ لوازم خانگی را در اختیار مشتریان قرار داده و به خریداران کمک می‌‌کند تا کنترل بیشتری روی مصرف انرژی و انتخاب‌‌های خود داشته باشند. Enervee که لقب اولین بستر تجارت الکترونیک هوشمند انرژی در جهان را به خود اختصاص داده، نمرات لوازم برقی را از اینترنت گردآوری می‌‌کند، ابزار وب آنها، با محوریت پایداری، توصیه‌‌هایی در مورد خریدهای مشتریان ارائه می‌‌دهد.

منابع مالی: ۵ میلیون دلار

WUNDER CAPITAL

WUNDER CAPITAL

تأسیس: ۲۰۱۴

دفتر مرکزی: بولدر

کار آنها: Wunder Capital با تحویل سازه‌‌های مختلف و اطلاعات قیمت‌‌گذاری به مشتریان فردی یا شرکتی خود، به جنبه‌‌ی مالی انرژی تجدیدپذیر می‌‌پردازد. هدف آنها شفاف‌‌تر کردن قیمت‌‌گذاری انرژی با ایجاد یک بستر وب است که مشتریان بتوانند از آن طریق درخواست وام بدهند، فرصت‌‌های پیشنهادی را از آن خود سازند، و پروژه‌‌هایشان را با رعایت مقررات موجود ثبت نمایند. به جای رد کردن هفت خان برای ارتباط گرفتن با وام‌‌های بانکی یا سرمایه‌‌گذاری تخصصی، برنامه‌‌ی اینترنتی Wunder Capital به‌‌سرعت مشتریان را به وام‌‌ها و سازندگانِ منطبق با نیازهایشان وصل می‌‌کند.

منابع مالی: ۱۱۶ میلیون دلار

UPLIGHT

UPLIGHT

 تأسیس: ۲۰۰۴

دفتر مرکزی: بولدر

کار آنها: Uplight با مشارکت شرکت‌‌های تأسیساتی مثل National Grid و Unitil، محصولات نرم‌‌افزاری پیشرفته‌‌ی گردش کار را به شرکت‌‌های تأسیساتی در سرتاسر جهان ارائه می‌‌دهد. خدمات فن‌‌آوری آنها به تأمین‌‌کنندگان انرژی و تجهیزات کمک می‌‌کند تا خدمات خود را سفارشی نموده و مشتریانشان را در سطحی عمیق‌‌تر درگیر کنند، بدین‌‌ترتیب، تهیه‌‌ی گزارش‌‌های انرژی و مدیریت تقاضاها از یک بستر مرکزی برای شرکت‌‌ها ممکن می‌‌شود.

منابع مالی: ۵۳ میلیون دلار

SPHERA - شرکت زیست محیطی

SPHERA

تأسیس: ۲۰۱۶

دفتر مرکزی: شیکاگو

کار آنها: Sphera با خدمت‌‌رسانی به بیش از ۸۰۰۰ مشتری در بیش از ۱۰۰ کشور، نرم‌‌افزار یکپارچه‌‌ی مدیریت ریسک را در اختیار شبکه‌‌ای از شرکت‌‌ها در سرتاسر جهان قرار می‌‌دهد. این گروه، تمرکز بسیاری روی حفاظت از محیط زیست و پایداری آن داشته، و یک بستر یکپارچه‌‌ی ابر-محور ارائه می‌‌دهد که شرکت‌‌ها با آن می‌‌توانند به شکلی متمرکز، رعایت مقررات را مدیریت کنند. گروه Sphera، تجربه‌‌ی کار کردن با شرکت‌‌هایی را دارد که از صنایع متعدد برآمده‌‌اند، و در زمینه‌‌ی ساخت‌‌وساز، علوم زیستی، تولید، خرده‌‌فروشی و دیگر صنایع به شرکت‌‌ها کمک می‌‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶ Average: ۳.۸]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *