اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

سرمایه گذاری وی سی پرشیا بر روی استارتاپ های شگرفیست و اپتیت

پرشیا روی استارتاپ‌های حوزه سرگرمی، فینتک، گردشگری، سبک زندگی، تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری خواهد کرد

صندوق های سرمایه گذاری جسورانه یا همان وی سی ها، یکی از  بازیگران مهم اکوسیستم استارتاپی ایران به شمار می روند. این صندوق ها با سرمایه گذاری های جسورانه بر کسب و کارهای نوپا و خلاقانه نه تنها آن‌ها را حمایت می کنند بلکه با موفقیت آن استارتاپ به سود قابل توجهی دست پیدا می کنند.

صندوق سرمایه گذاری جسورانه پرشیا که یک صندوق سرمایه گذاری کاملا خصوصی می‌باشد و در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده است بر روی استارتاپ های حوزه سرگرمی، فینتک، گردشگری، سبک زندگی، تجارت الکترونیک سرمایه گذاری خواهد کرد. این صندوق در ماه گذشته بر روی دو استارتاپ اپ تیت و شگرفیست سرمایه گذاری کرد.

شگرفیست استارتاپی است که با استفاده از تخصص، سابقه اعضا، تمرکز بر روی ارائه بازی‌های تحت وب و راهکارهای گیمیفیکیشن برای سایر کسب و ‌کارها تمرکز دارد. با توجه به رشد کسب و کارهای مختلف در ۵ سال گذشته فضای بسیاری برای گیمیفای کردن سرویس‌ها ایجاد شده است. از طرفی رشد استفاده از پیام رسان ها در جامعه فرصت خوبی برای ارائه سرگرمی بر روی پیام رسان ها و جذب مخاطب بیشتر را به وجود آورده است.

میلاد مهاجر، یکی از بنیانگذاران شگرفیست در مورد این استارتاپ می‌گوید: «استارتاپ ما قرار است مشکل فعال‌سازی و نگهداری و تا حدی جذب کاربر را برای سایر کسب و ‌کارها حل کند و برای افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، سرگرمی بیشتری ایجاد کند.»

یکی از اهداف وی‌سی پرشیا، پیدا کردن بهترین‌های استارتاپی و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌هاست.

سید امیرحسین شبیری مدیرعامل این صندوق در خصوص شرایط پذیرش تیم ها و سرمایه گذاری پرشیا بر آن‌ها گفت: «برای پرشیا  اساسی‌ترین نکته تیم استارتاپ هست که باید به معنای واقعی کلمه تیم باشند چرا که ماقبل از کسب و ‌کار روی تیم سرمایه گذاری می‌کنیم و در وهله بعد طرح باید از نوآوری‌های جذابی بهره‌مند باشد که ارزش افزوده جدیدی برای ذینفعان ایجاد نماید.»

نکات بعدی ک جهت جذب استارتاپ توسط پرشیا وجود دارد آنست که نمونه اولیه (mvp) داشته باشد ، تست‌های بازار را انجام داده و مینیمم کاربر را جذب کرده‌اند همچنین ترکشن مالی و قابلیت اسکیل آپ داشته باشند، قابل سرمایه گذاری هستند.

تیم دوم پرشیا، استارتاپ اپتیت است که این اپلیکیشن در حوزه سبک زندگی فعالیت می‌کند و قرار است اکثر نیاز هایی که کاربران برای یک زندگی سالم به آن نیاز دارند را برطرف کند. اپتیت از ۳ بخش آکادمی‌های ورزشی، برنامه‌ریز غذایی و کمپین‌های فردی و اجتماعی تشکیل شده که کاربر را در راستای اهداف خود برای داشتن زندگی بهتر قرار می‌دهد.

شهریار ابراهیم‌نژاد هم بنیان‌گذار استارتاپ اپتیت درباره این اپلیکیشن گفت: «حتما همه ما آدم‌هایی رو اطراف خودمان می‌شناسیم که مدت‌هاست تصمیماتی برای ایجاد تغییر در زندگی خود گرفته‌اند اما به دلایلی موفق به اجرایی کردن آن نشدند.
خیلی از این آدم‌ها که مشتری هدف ما هم هستند، برای خود یک منطقه امن ایجاد کرده و خارج شدن از این منطقه امن برای آن‌ها هزینه و ریسک در بر دارد و احتمالا به یک سری رفتار بد و نادرست عادت پیدا کرده‌اند که ایجاد تغییر در آن‌ها سخت است. ما در اپلیکیشن اپتیت با یک‌پارچه سازی تمام نیازهای یک فرد برای انجام فعالیت و ایجاد حس رضایت این امکان را فراهم می‌کنیم که کاربرانی این مشکلات را دارند، بتواند مسیر بهتر شدن را به راحتی پیدا کنند و به روش خوشان این بهتر شدن را بسازند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *