رپرتاژ

ورود صرافی های کاربر به کاربر (P2P) به ایران –

هر کاربر یک صراف !

اگر جزء آن دسته از افراد فعال یا علاقه مند به خرید فروش ارزهای دیجیتال یا رمزارزها باشید، احتمالا انواع گوناگونی از صرافی ها را با برند های مختلف دیده یا شنیده اید. همانطور که میدانید یکی از انواع این صرافی ها، صرافی کاربر-به-کاربر ( P2P Crypto Exchange ) است که معامله مستقیم و بدون واسطه را برای کاربران مهیا می کند.

شاید یکی از معروف ترین و معتبرترین این نوع صرافی ها LocalBitcoins.com و یا Paxful.com باشند که علی رغم بازار بسیار شلوغ و مناسب، محدودیتهای زیادی برای کاربران ایرانی به وجود آورده اند. اما اینجاست که  رمزین گیت ، یک صرافیP2P خوشنام و با سابقه در ایران این امکان را برای ایرانیان مهیا کرده است. یک پلتفرم معاملاتی کاربر-به-کاربر فوق امن.

در این نوع پلتفرم ها (مانند رمزین گیت) اگرچه که هر کاربر میتواند برای خرید یا فروش مستقیم رمزارز یا ارز دیجیتال خود یک آگهی با نرخ دلخواه خود ثبت نماید و خود همانند یک صراف عمل کند، اما چنانچه فرصت یا حوصله کافی برای این کار ندارید، میتوانید سایر آگهی های مرتبط با ارز دیجیتال مورد نظر خود را مشاهده و بررسی نمایید و روی مناسبترین آگهی درخواست معامله ثبت کنید و با آسودگی خاطر و امنیت تضمین شده اقدام به معامله نمائید.

اما اصلی ترین مزیت این نوع صرافی ها چیست ؟

در واقع در یک صرافی عادی علاوه بر اینکه مجبور هستید رمزارز خود را به کیف پول آن ها بسپارید، برای این کار باید به آن ها (هم برای واریز هم برداشت) پول هم بدهید. کاملا برخلاف صرافی کاربر-به-کاربر !

اول   امنیت هویتی ، امنیت تراکنش، امنیت مالی، امنیت کریپتو:

اصلی ترین دغدغه فعالان و معامله گران کریپتو و ارز دیجیتال. اصلا لازم نیست که رمزارز خود را به کیف پول یک شخص یا شرکت یا یک صرافی منتقل کنید. رمزارز شما، نزد خودتان و در کیف پول شخصیتان باقی خواهد ماند. همچنین اصلا لازم نیست هویت خود را برای طرف دیگر معامله آشکار کنید. مخفی می مانید! امنیت تراکنش ها هم که از سمت پلتفرم تضمین شده است و جای نگرانی ندارد. مبلغ تومانی معامله نزد پلتفرم به حالت گرو (وثیقه) باقی میماند تا ارز معامله شده به کیف پول شخصی خریدار منتقل شود، سپس رمزین گیت مبلغ تومانی آن را به حساب فروشنده واریز می کند.

دوم:  هزینه های بسیار پایینتر:

اگر چه که همه صرافی ها از طریق اخذ کارمزد کسب درآمد میکنند، اما توجه داشته باشید که به علت ماهیت صرافی های شخص به شخص، تعداد کارکنان، محل کار شرکت، نوع سخت افزار و سرورهای استفاده شده ، همگی به مراتب با هزینه پایینتری اداره میشوند و این یعنی اخذ کارمزد کمتر از مشتریان. نکته مهم اینجاست که صرافی های عادی علاوه بر اخذ کارمزد از معامله کارمزدهای گوناگونی برای واریز یا برداشت کریپتو به شما تحمیل میکنند. در واقع در یک صرافی عادی علاوه بر اینکه مجیور هستید رمزارز خود را به کیف پول آنها بسپارید، برای این کار باید به آنها (هم برای واریز هم برداشت) پول هم بدهید. کاملا برخلاف صرافی کاربر-به-کاربر!

سوم:   قانون گذاری و دخالت کمتر!

اگرچه که اعمال قانون برای مبارزه با پولشویی برای همه فعالان حوزه های مالی الزامی است، اما از آنجا که هیچ رمزارزی از کاربران نزد صرافی کاربر به کاربر نگاهداری نمیشود، در همه جای دنیا اعمال قانون و یا دخالت قانون بر صرافی های P2P همیشه کمتر و راحت تر بوده است. به همین دلیل هم هست که احراز هویت کاربران در این سیستم به مراتب ساده تر و سریع تر از سایر صرافی ها می باشد.

صرافی کاربر به کاربر

ویژگی های اصلی رمزین گیت چیست؟

  • سرعت و امنیت: اگر مایل به ثبت آگهی نیستید، میتوانید خیلی سریع روی آگهی سایرین درخواست معامله بدهید و در کوتاهترین زمان اقدام به معامله نمایید. خریدار مبلغ را نزد رمزین گیت به امانت گروگذاری میکند تا فروشنده رمزارز را به ادرس شخصی کیف پول خریدار انتقال دهد. پس از انتقال موفق، رمزین گیت مبلغی که گروگذاری شده بود را برای فروشنده آزاد می کند.
  • معاملات چکشی: شاید این خاص ترین یژگی رمزین گیت باشد. معاملات چکشی دقیقا همانند یک مناقصه عمل میکند. خریدار یک چکش (مناقصه) ایجاد میکند تا فروشندگان در مهلت مقرر بهترین نرخ فروش خود را پیشنهاد دهند. سپس خریدار با مقایسه همه نرخهای پیشنهادی اقدام به پذیرش بهترین نرخ می کند.
  • هر کاربر یک صراف : به راحتی آگهی خرید یا فروش شخصی خود را با نرخ دلخواه ثبت نمایید. برای مثال اگر آگهی خود را با نرخ ۱% برای فروش ثبت کنید، نرخ فروش شما همیشه ۱% بیشتر از نرخ رسمی بازار میشود و اگر آگهی خرید با نرخ ۱- % ثبت کنید، نرخ خرید شما همیشه ۱% پائینتر از نرخ بازار محاسبه خواهد شد.
  • برداشت وجه سریع و بدون سقف: هیچ محدودیتی از نظر مبلغ تومانی برای برداشت وجه وجود ندارد. همه برداشتها با هر مبلغی که باشد کمتر از چند ساعت به حساب بانکی شما واریز میگردند.
  • تنوع بالای رمزارزها : پشتیبانی از ببیش از ۵۰ ارز دیجیتال و رمزارز با نرخهای دقیق و لحظه ایی.
  • پشتیبانی و کمیته داوری: چنانچه هرگونه مشکلی در هرکدام از معاملات برای شما پیش بیاید، تیم حل اختلاف و کمیته داوری رمزین گیت اسناد و مدارک هر دوطرف معامله را بررسی می کند ، سپس اقدام به صدور رای می کند.
  • سیستم رفرال: رمزین گیت شما را در درآمد خود شریک میداند. شما میتوانید تا دو مرحله زیر مجموعه داشته باشید و از معاملات آنها کارمزد دریافت کنید.
  • سیستم اعتباری روبی: روبی واحد اعتبار در رمزین گیت است. کاربران به روش های مختلفی از جمله برای حجم معاملات، معرفی دیگران و غیره مقداری روبی دریافت می کنند که به راحتی قابل تبدیل به اعتبار نقدی می باشد.

صرافی کاربر به کاربر

برای خرید فروش مستقیم انواع ارز دیجیتال مانند پرفکت مانی، وب مانی، تتر، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، استلار، دوج کوین، پولکادات، دای و سایر رمزارزها  همین الان در رمزین گیت اقدام به ثبت نام و احراز هویت نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۷ Average: ۴.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *