معرفی استارتاپبازاریابی و تبلیغاتکارآفرینی و استارتاپکسب و کارهای بازاریابی و تبلیغات

پلتفرم CoCo ابزاری حرفه‌ای در آنالیز اینستاگرام

چرا باید شبکه‌های اجتماعی را آنالیز کنیم؟

امروزه به واسطه حضور اینترنت، شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر محسوب می‌شوند. بر اساس آمار موسسه  “Statista” چهار میلیارد و ۱۴ میلیون نفر از مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و نرخ نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین مردم ۳۱ درصد است؛ طبق آمار این موسسه، فیس‌بوک با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال محبوب‌ترین شبکه اجتماعی  در جهان می‌باشد و پس از آن اینستاگرام با حضور بیش از یک میلیارد کاربر دومین شبکه‌ی اجتماعی محبوب است. بر اساس همین آمار:

  •         بیشتر از ۵۰۰ میلیون نفر به صورت روزانه در اینستاگرام فعال هستند.
  •         ۲۵ میلیون بیزینس در اینستاگرام فعالیت دارند.
  •         بیشتر از ۲۰۰ میلیون از کاربران اینستاگرام حداقل یک بار بر روی بیزنس پروفایل‌ها کلیک می‌کنند.

همان‌طور که می‌بینید استقبال کاربران از شبکه‌های اجتماعی باعث شده هر روز شاهد آمارهای مختلف و متفاوتی برای تحلیل شبکه‌های اجتماعی باشیم. در حقیقت گستره حضور کاربران سبب شده بررسی کمی و کیفی حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. هم‌چنین حضور گسترده شرکت‌های اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی و استفاده برندهای مختلف دنیا از این شبکه‌ها هم باعث شده روز به روز بر اهمیت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل رفتار کاربران افزوده شود.

در واقع تجزیه تحلیل شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا در مورد پیشرفت استراتژی‌های بازاریابی خود اطلاعات منحصر‌به‌فردی را دریافت کنید اما به دست آوردن این اطلاعات منحصر به فرد کار ساده‌ای نیست و باید علاوه بر داشتن دانش و تخصص فردی در این زمینه کار با ابزار حرفه‌ای که کار تخصصی آن‌ها آنالیز و تحلیل درست شبکه‌های اجتماعی است را نیز یاد بگیرید تا در تحلیل وآنالیز شبکه‌های اجتماعی خود دقیق‌تر و حرفه‌ای‌ترعمل کنید.

CoCo ابزاری حرفه‌ای در آنالیز اینستاگرام:

معرفی CoCo:

CoCo یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل اینستاگرام می‌باشد که امکانات گسترده‌ و مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد تا به راحتی به آنالیز و تحلیل فعالیت‌های مختلف خود در اینستاگرام بپردازید.

با استفاده از این امکانات  می‌توانید درک مناسب‌تری از مخاطبین خود داشته باشید، مشکلات و شکاف‌های موجود در استراتژی‌های رسانه اجتماعی خود را پیدا کنید و ببینید که آیا این استراتژی‌ها موثر بوده یا خیر. در ادامه امکانات این پلتفرم را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

امکانات CoCo:

 ۱: کمک به تولید محتوای هدفمند‌تر:

به نظر شما همین که بدانیم کدام عکس، ویدئو یا استوری بازخورد بیشتری داشته، کافی است؟ صد‌درصد خیر، این تنها بخشی از هدف شماست. درک عمیق محتوای شما (ردیابی معیارهای کلیدی اینستاگرام در طول زمان به کمک CoCo) کلید توسعه یک استراتژی محتواست که برای کسب و کار شما مفید باشد.

شما می‌توانید با قابلیت top posts  پلتفرم CoCo برترین پست‌هایتان را ببینید و متوجه شوید مخاطبین شما با چه محتوایی ارتباط بیشتری برقرار کرده‌اند، هم‌چنین می‌توانید با استفاده از نمودار‌های Engagement in weekdays & Engagement hourly ، بهترین ساعات و روزهایی از هفته را که محتواهای منتشر شده در آن بیشترین تعامل را کسب کرده‌اند، شناسایی کنید و بر اساس این اطلاعات محتوای مورد علاقه مخاطبین خود را در زمان و روز مناسب منتشر کنید. دیگر امکانات CoCo  برای  کمک به تولید محتوای ارزشمندتر، عبارتند از:

  •         Total and period Engagement
  •         Follower and Engagement growth
  •         Post type
  •         Top hashtag and top words

آنالیز اینستاگرام

۲: به دست آوردن مزیت رقابتی:

اولین قدم برای ایجاد مزیت رقابتی در اینستاگرام این است که بدانید چه کسی در حال رقابت با شماست. در واقع بدیهی به نظر می‌رسد برای این که بفهمید چه مزیتی داشته باشید در درجه‌ی اول باید بدانید بقیه چه کرده‌اند. در قدم بعدی می‌توانید عملکرد خود را نسبت به آن‌ها بهبود ببخشید.

با استفاده از قابلیت comparison این پلتفرم می‌توانید محبوبیت و شهرت رقبای خود را در میان کاربران اینستاگرام بررسی کنید و عملکرد آن‌ها را با عملکرد خود مقایسه کنید، دلایل موفقیت و شکست آن‌ها را پیدا کنید و متوجه شوید در چه قسمتی از بازار رقابتی کسب‌وکار خود قرار دارید. آنگاه به راحتی تصمیم می‌گیرید چه کاری می‌توانید برای بهبود آن انجام دهید.

پلتفرم CoCo

۳: تحلیل و آنالیز کمپین‌های اینستاگرامی:

اطلاعاتی مانند این که از کدام هشتگ‌ها استفاده کنید و چه کسانی در شبکه فالوئرهای شما اثرگذارتر هستند در طراحی کمپین‌ها بسیار مهم است و موفقیت کمپبن‌های شما به این عوامل بستگی دارد.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید کمپین‌های اینستاگرامی خود را مدیریت کنید، اهداف کمپین خود را با انتخاب یکی از ۳ حالت like و Comment و Engagement تعیین کنید و روند نزدیک شدن به هدف تعیین شده را در حین کمپین رصد کنید. در پایان شما گزارش کاملی از روند برگزاری کمپین تان را از CoCo دریافت خواهید کرد تا موفقیت و عدم موفقیت کمپین را با متناسب با اهداف تعیین شده ارزیابی کنید.

تحلیل و آنالیز کمپین‌های اینستاگرامی

اما هزینه استفاده از این پلتفرم چقدر است؟

پلتفرم  CoCo امکانات خود را در قالب پکیج‌های  متفاوت در بازه‌های زمانی سه ماهه، شش ماهه و یک ساله با قیمت‌های زیر ارائه می‌کند:

پکیج Business با قیمت ۶۹ هزارتومان

پکیج Agency با قیمت ۱۵۹ هزارتومان

یکی از مزیت‌های این پلتفرم نسبت به پلتفرم‌های مشابه داشتن امکان پرداخت ریالی برای کاربران ایرانی می‌باشد. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی با استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین هزینه پیکیج‌های متفاوت این پلتفرم را پرداخت کنند.

برای استفاده از خدمات CoCo می‌توانید تا ۳۰ اسفند پروفایل کاربری خود را بسازید و به مدت یک هفته به تمامی امکانات CoCo دسترسی کامل و رایگان داشته باشید.

جمع‌بندی:

استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای تحلیل و آنالیز دیتای اینستاگرام انتخابی هوشمندانه برای کسب‌وکارها و برندهایی است که می‌خواهند پیشرفت اصولی و برنامه‌ریزی شده داشته باشند و مایل‌اند روند موفقیت و کاربردی بودن استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات و تولید محتوایشان را به‌طور مرتب بررسی و تحلیل کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *