اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوریزیست فناوریکارآفرینی و استارتاپ

رونمایی از ۵ محصول فناورانه زیست فناوری

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پنج محصول فناورانه «واکسن آبزیان یرسین»، «استارتر لبنی»، «توکسین بایندر ۴جزئی»، «پروبیوتیک پیشگیری از سالمونلا» و «کرم اگزمای پروبیوتیک» شدند.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در آئین رونمایی از طرح‌های ملی معاونت علمی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: امروز ۵ محصول فناورانه حوزه زیست فناوری که توسط محققان این شرکت به نتیجه رسیده رونمایی می‌شوند. مریم تاج آبادی ابراهیمی در خصوص یکی از این محصولات گفت: استارتر لبنی یکی از این محصولات است و به عنوان استراتژیک ترین محصول در حوزه لبنیات اکنون توسط این شرکت به تولید می‌رسد.

تاج آبادی ابراهیمی افزود: علاوه بر اینکه استارتر لبنی در کشور متناسب با ایرانیان مهم است، موضوع پدافند غیرعامل محسوب می‌شود، زیرا این استارتر با میکروب‌های زنده به تولید می‌رسد و اگر این محصول استراتژیک را نداشته باشیم هیچ شیری تبدیل به ماست نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما تاکنون ده‌ها میلیون دلار واردات استارتر داشتیم که اکنون توانسته ایم در این شرکت با توجه به مسائل امنیت غذایی از زیست بوم خودمان باکتری‌هایی را جداسازی کنیم و سازگار با بدن ایرانیان استارتر لبنی را به تولید برسانیم.

تاج آبادی ابراهیمی تصریح کرد: واکسن یرسین از دیگر محصولاتی است که به عنوان اولین واکسن حوزه آبزیان امروز توسط محققان و تیم‌های این شرکت به تولید رسیده است. محققان در این شرکت دانش بنیان موفق به تولید پنج محصول فناورانه «واکسن آبزیان یرسین»، «استارتر لبنی»، «توکسین بایندر ۴ جزئی»، «پروبیوتیک پیشگیری از سالمونلا» و «کرم اگزمای پروبیوتیک» شدند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *