اخبار استارتاپیاخبار هوش مصنوعیهوش مصنوعی

استارت آپ های هوش مصنوعی در پارک فناوری اطلاعات مستقر می شوند

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی از برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها در پارک ICT سجاد مستقر می شوند.

علی اصغر انصاری، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی با اشاره به تجهیز پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه هوش مصنوعی، اظهار داشت: برای توسعه این بخش، ارائه برخی تسهیلات با هماهنگی معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی از مالیات معاف شوند و برای رشد و توسعه بازار می‌توانند در پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات استقرار یابند.

انصاری با بیان اینکه جنس هوش مصنوعی، فناوری، نوآوری و خلاقیت و پژوهش است اظهار داشت: تلاشمان این است که پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی در کشور را با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های نوپا و نیز تیم های دانشگاهی انجام دهیم. چرا که معتقدیم در این حوزه، دولت باید نقش حمایت‌گر را ایفا کند.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زمینه با صندوق نوآوری و شکوفایی مذاکراتی داشته‌ایم و این صندوق اعلام آمادگی کرده که تسهیلاتی را در اختیار شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی قرار دهد.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه هوش مصنوعی در کشور با ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی خبر داد و گفت: توسعه هوش مصنوعی در کشور در فاز مطالعاتی قرار دارد و برای پیگیری برنامه‌ها و نقشه راه مدنظر، با مجموعه‌های مختلفی از جمله معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تفاهمنامه‌هایی در حال انعقاد است.

انصاری با اشاره به اینکه موضوع هوش مصنوعی چند وجهی و چند ذینفعی است و بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌ها و مجموعه‌های کشور درگیر آن خواهند بود، گفت: در سطح عالی کشور به دنبال تدوین برنامه‌های یکپارچه برای توسعه هوش مصنوعی در بخش اجرایی و راهبردی هستیم و پیش‌بینی‌مان این است که با پشتوانه علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، کاربردهای هوش مصنوعی را استخراج کرده و مسائل کشور را با راه حل‌های این فناوری برطرف کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *