سلامتاکوسیستممقالات سلامت

خدمات پزشکی آنلاین زیر تیغ کاربران

بهترین راه‌حل استفاده از خدمات پزشکی در دوران کرونا چیست؟

در شرایطی که این روزها پشت سر می‌گذاریم و ابتلا به بیماری‌ها علاوه بر مشکلات و ناخوشایندی‌های ناشی از آن، ما را با ریسک مراجعه به درمانگاه، مطب و بیمارستان روبه‌رو می‌کند، استفاده از خدمات غیرحضوری پزشکی نیاز مبرم تمام مردم به حساب می‌آید.

علاوه بر این، بسیاری از اماکن درمانی همچون گذشته محل امن مراجعه و دریافت راهکارهای درمانی نیستند و این موضوع باعث می‌شود در صورت ابتلا به بیماری‌هایی غیر از کرونا، برای پیدا کردن یک مکان امن درمانی با چالش‌های جدی مواجه شویم.

سرویس‌های مشاوره پزشکی و درمان آنلاین در این شرایط یک راهکار بسیار هوشمندانه و کاربردی برای حل این چالش محسوب می‌شوند. ارائه‌ی این خدمات در شرایط فعلی کمک بزرگی به کاربران کرده است اما لزوما تجربه‌ی کاربری برای افرادی که از این خدمات استفاده می کنند بهینه نیست و فرصت‌های بسیاری برای بهبود این امر وجود دارد. در این مطالعه کاربردپذیری خدمات توسط کاربران معمول بررسی شده است. معمولا در مطالعه کاربردپذیری محصولات و سرویس‌های آنلاین با لایه‌ای از نیاز کاربران در ارتباط بوده‌ایم که در صورت عدم امکان یا سهولت استفاده، ابهاماتی که کاربر با آن مواجه می‌شود، ناگزیر او را مجبور به انتخاب راه‌حل‌های جایگزین می‌کند. در این مطالعه، تستادی به بررسی کاربردپذیری چهار اپلیکیشن فعال در حوزه سلامت و خدمات پزشکی آنلاین پرداخته است.

در این گزارش تستادی به‌عنوان پلتفرم آنلاین تست و بررسی سهولت کاربری کسب‌وکارهای دیجیتال، به بررسی تجربه کار با پلتفرم‌های پزشکی و مشاوره در یک سناریوی یکسان از دیدگاه کاربرانشان پرداخته ‌است. لازم به ذکر است این تست‌ها به صورت آنلاین و از راه دور روی کاربرانی با ویژگی‌های مختلف از سراسر ایران انجام شده است.

نتایج بازخورد مشتریان در این تحقیق نشان می‌دهد که با وجود رشد این پلتفرم‌ها در دوران کرونا و سرمایه‌گذاری‌های فراوان در توسعه محصول و تلاش‌های فراوان برای برنامه‌ریزی، نرم‌افزارهای این کسب‌وکارها هنوز تا رسیدن به حالت ایده‌آل برای استفاده کاربران فاصله دارند.

تستادی در این گزارش نرم‌افزارهای موبایلی پزشکت، پذیرش۲۴، اسنپ‌دکتر و دکترساینا را از نظر سرعت نمایش اطلاعات، دسته‌بندی‌ها، عملکرد و تنوع فیلترها، نتایج مرتبط به جستجو، ارتباط با پشتیبانی، روند ثبت‌نام و ورود به اپلیکیشن، نمایش اطلاعات متخصص، وضوح فرایند مشاوره، تنوع راه‌های مشاوره و سرعت برقراری ارتباط با متخصص مقایسه کرده است.

سناریوی تست با توجه به در نظر گرفتن تفاوت محصولات مورد مطالعه بر پایه شرایطی که در زندگی معمول کاربران ایجاد می شود طراحی شده است؛ در این سناریو، کاربر با حالت تهوع و مشکلات گوارشی آزاردهنده مواجه است و در اپلیکیشن جستجو کرده و پزشک مناسب خود را پیدا می‌کند و از بستر ترجیحی (تماس تلفنی، تماس تصویری یا مکاتبه) راهکار درمانی می‌گیرد. در ادامه نیز کاربران بررسی کردند در صورتی که بخواهند جواب آزمایش خود را به متخصص مرتبط نشان دهند و از پزشک پاسخ بگیرند، چه مراحلی را باید طی کنند. براساس تحقیقات تستادی، کاربران در تمامی این نرم‌افزارها، در بخش‌های نتایج با جستجو و ارتباط با پشتیبانی با مشکل یا ابهام مواجه شده‌اند‌. جزئیات مقایسه‌ای بیشتر در جدول زیر قابل مشاهده است:

خدمات پزشکی آنلاین
یافته‌های کلی تست کاربردپذیری تستادی روی ۴ پلتفرم پزشکی و مشاوره

«تستادی» اولین و تنها پلتفرم آنلاین تست‌های کاربردپذیری در ایران است که صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین را به کاربران واقعی وصل می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند طی چند مرحله ساده، تست‌های کاربردپذیری طراحی کرده و محصولات خود (وبسایت، اپلیکیشن و پروتوتایپ) را بر روی کاربران واقعی تست کنند.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر از نحوه، شرایط و نتایج مطالعه انجام شده می‌توانید به فایل PDF گزارش ضمیمه شده مراجعه کنید؛ همچنین برای تماس با کارشناسان ما از طریق وبسایت  testady.com یا ایمیل info@testady.com اقدام کنید.

گزارش مطالعه کاربردپذیری چهار سرویس آنلاین نوبت دهی و مشاوره پزشکی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *