اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیراکوسیستمسرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

گزارش عملکرد پرتفوی سرمایه گذاری شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

ارائه گزارش توسط شرکت توسعه کارآفرینی بهمن با هدف ارائه تصویر شفافی از اکوسیستم کارآفرینی ایران

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن از سال گذشته اقدام به انتشار گزارشهایی در حوزه فعالیت خود با هدف ارائه تصویر شفافی از اکوسیستم کارآفرینی ایران کرده است. در تابستان سال گذشته اقدام به انتشار گزارش” عملکرد سرمایه گذاری” و در پاییز همان سال اقدام به انتشار ” خلاصه وضعیت درخواست‌های سرمایه گذاری در بخش نرم افزاری” کرده است. این شرکت در جدیدترین گزارش خود بر روی عملکرد پرتفوی سرمایه گذاری خود تمرکز کرده است و رشد و عملکرد آنها را بعد از جذب سرمایه در قالب اعداد و ارقام بیان کرده است. همچنین در انتهای گزارش به خدماتی غیرمالی که در مسیر رشد و توسعه به  تیم‌ها ارائه میشود، اشاره کرده است.

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن بر روی ۵۱ تیم از بدو تاسیس خود سرمایه گذاری کرده است که شامل ۲۵ تیم در بخش نرم افزار و ۲۶ تیم در بخش صنعتی میباشد. برای دسترسی به زمان سرمایه گذاری ها تا پایان سال ۱۳۹۸ میتوانید به “گزارش عملکرد سرمایه گذاری” این شرکت که در تابستان ۹۹ منتشر شده، مراجعه نمایید. سرمایه گذاری های سال ۱۳۹۹ نیز در گزارش پیش‌رو ارائه شده است.

عمده گزارش بر آمار رشد و عملکرد پرتفوی سرمایه گذاری تمرکز دارد و صفحه راهنما اطلاعات مناسبی را در این خصوص ارائه میدهد.

ارائه آمار رشد تیم ها با مشخص کرده “نام استارتاپ” و “موضوع فعالیت” آنها شروع شده است. رشد وعملکرد تیم سرمایه پذیر بعد جذب سرمایه آورده شده است که میتواند از جنس رشد شاخص های کلیدی کسب و کار، رشد ارزش شرکت، توسعه تیم کسب و کار و ورود به بازارهای جدید و … باشد. مبلغ کل سرمایه گذاری آورده شده است که این مبلغ را لزوما بهمن به صورت کامل سرمایه گذاری نکرده است و در برخی تیم‌ها این مبلغ با کمک سرمایه گذار مشترک تامین شده است. مرحله جذب سرمایه نیز به مرحله ایی که تیم در آن از این شرکت جذب سرمایه کرده است، اشاره میکند.

رویدادهای مهم سال گذشته، شامل سرمایه گذاری‌های سال ۱۳۹۹ و مشارکت بهمن در تاسیس صندوق‌های جسورانه پیشگام، پویا، نوآفرین و هدهد می باشد. مشارکت بهمن در تاسیس این صندوقها با سرمایه ثبتی متفاوت نشان دهنده افق دید این شرکت و تامین زنجیره جذب سرمایه تیم‌های سرمایه پذیر می باشد. لازم به ذکر است که در هر کدام از این صندوق‌ها شرکت‌ها و سازمان های شاخصی همچون توسعه نوآوری نیکی، سازمان فناوری اطلاعات، ارتباطات زیر ساخت، سبد گردان الگوریتم، عطااستیل، ویستا، مجموعه مهندسی صنایع یاس ارغوان،گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری اصفهان و برخی از کارآفرینان شاخص اصفهانی مشارکت کرده اند.

درنهایت لیست خدمات غیرمالی این شرکت به تیمهای سرمایه پذیر ارائه شده است که شامل خدمات مشاوره مالی، حقوقی، منابع انسانی و بازاریابی میباشد. در بخش صنعتی نیز خدماتی همچون مشاور فنی، برنامه ریزی و مدیریت تولید، کمک به استقرار سایت، شبکه سازی با خریداران بالقوه و مشاوره بازرگانی و تامین ارائه شده است.

نسخه کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۳.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *